دانلود و خرید کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته پیتر فرلی ترجمه شادمهر میردار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته اثر پیتر فرلی

کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته

کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته نوشتهٔ پیتر فرلی، مایکل جوینر و وینست کاینرو و ترجمهٔ شادمهر میردار، مجتبی صالح پور و حسن قدیمی ایلخانلار است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته

فيزيولوژی ورزشی همانند سايررشته‌ها، نه‌تنها به دليل توسعه روزافزون پيشينه پژوهش، بلکه به علت نياز پژوهشگران در خصوص دستگاه‌ها و عملکردهای ويژه، به بلوغ رسيده است. با اين حال، نياز به اختصاصی عمل‌کردن، منجر به چالش اساسی در آموزش نسل‌های بعدی فيزيولوژيست‌های ورزشی می‌شود. به دليل اين حقيقت ساده که هر يک از دستگاه‌های بدن در تعامل با هم هستند و در اکثر موارد دستگاه‌های ديگر را تنظيم می‌کنند، نيازمند درک پيشرفته تمام دستگاه‌های بدن هستيم. بعيد به نظر می‌رسد که حتی دانشجويان جوان مستعد بتوانند مقالات مجلات در مورد تنظيم فراوانی واحدهای حرکتی را بخوانند و درک قانع‌کننده‌ای از اطلاعات ارائه‌شده در مقاله به دست آورند.

در هر فصل از کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته، خلاصه مفصلی از چگونگی عملکرد هر دستگاه و تنظيم آن در طی فشار فيزيولوژيکی ناشی از فعاليت ورزشی ارائه شده است. هدف کتاب، بهره‌بردن از اين واقعيت بود که تمام اين مولفان، دانشمدانی باشند که يک دانشجوی تحصيلات تکميلی نيازمند درک اطلاعات مفصل در زمينه‌های مختلف، سزاوار است در پی آنها باشد. ما اين نيازها را پيش‌بينی کرده و فصل‌ها را سازمان‌دهی کرديم؛ به طوری که نکات مهم را برجسته کرده و طوری ارائه کردیم که دانشجويان تحصيلات تکميلی و پايين‌تر از اين سطح بتوانند درک کنند.

دانشجويان معمولا در پی برنامه‌های دوره‌های تحصيلات تکميلی اساتيد متخصص در زمينه‌های ويژه فيزيولوژی ورزشی هستند. متاسفانه، اکثر برنامه‌های تحصيلات تکميلی، دارای گستره کافی از تخصص اساتيد، جهت تدريس تمام زمينه‌های گنجانده‌شده در اين کتاب نيستند. اطلاعات موجود در اين فصل‌ها در سطحی است که وقتی درک شوند، اطمينان می‌دهد دانشجويان دارای اطلاعات دقيق، منسجم و به‌روز در سطح پيشرفته هستند.

فصل‌های این کتاب از این قرار هستند:

آنچه در کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته (جلد اول) می‌خوانید:

فصل اول: دورنمای تاریخی: از شروع تا شناخت

بخش اول فعالیت ورزشی و پاسخ‌های سیستم‌های بیولوژیک

فصل دوم: سیستم عصبی و حرکت

فصل سوم: سیستم استخوانی مفصلی

فصل چهارم: سیستم عضلانی: شکل‌پذیری ساختاری و عملکردی

فصل پنجم: دستگاه عضلانی: کنترل توده عضلانی

فصل ششم: دستگاه عضلانی: فرآیند خستگی

فصل هفتم: سیستم عصبی خودکار

فصل هشتم: دستگاه تنفسی

فصل نهم: سیستم قلبی عروقی: طرح و کنترل

فصل دهم: دستگاه قلبی عروقی: عملکرد قلبی

فصل یازدهم: سازمان‌دهی و کنترل گردش خون عضالت اسکلتی

فصل دوازدهم: سیستم معده ای و روده‌ای

خواندن کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ تربیت بدنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۲۰ صفحه

حجم

۲۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۲۰ صفحه

قیمت:
۲۸۹,۵۰۰
تومان