دانلود و خرید کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت حسین مناحی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت اثر حسین مناحی زاده

کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت

کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت نوشتهٔ حسین مناحی زاده است و انتشارات نگار تابان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت

قصه‌ها که برخاسته از ذات آدمی و مطابق با خواسته‌های نهفته انسان‌هاست، همیشه در گذر زمان‌ها، دارای جذابیت و تأثیر شگرف در انسان‌ها بوده است. قصه‌ها همچنان تأثیری در فرهنگ جامعه دارد که قصه‌ها را می‌توان یکی از مهم‌ترین شناسه‌های فرهنگی آن جامعه به شمار آورد، در میان تمام قصه‌های بشریت در تمام جوامع، قصه‌هایی که کتاب‌های مقدس و انبیا به آن‌ها اشاره کرده، از اهمیت بسیاری برخوردار است. خلاصه اگر این قصه به صورت اشتراکی در چند کتاب مقدس آمده باشد از جذابیت بیشتری برخوردار است. جریان زندگانی ایوب (ع) یکی از موارد زیبا و جالب است که عهد قدیم (تورات و انجیل) و قرآن کریم به بیان آن پرداخته است. هرچند در کتاب‌های مقدس تمامی ماجرا به اضافه همه جزئیات به‌صورت مفصل بیان شده و نسبت‌ها و حکایات ناروایی و خلاف عقلی را به ایوب نسبت داده که فرضشان بر انسان عادی خیلی بعید می‌نماید، چه برسد به رسولی که وظیفه هدایت برای تمامی بشریت و در تمامی زمان‌هاست. قرآن کریم ماجرای زندگانی ایوب را به صورت مختصر و کلی و به هدف پند و عبرت گرفتن مردمان نقل کرده است.

 با بررسی تطبیقی و توصیفی که در کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت از ایوب در کتاب‌های آسمانی آمده، حقیقت زندگانی ایوب بیشتر آشکار می‌شود. بنا بر کلام مولا امیر مؤمنان خطاب به امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند: پسرم درست است که من به اندازه پیشینیان عمر نکردم اما در کردارشان نظر افکندم و در اخبارشان اندیشیدم و در آثارشان سیر کردم، تا آنجا که گویی یکی از آنان شده‌ام بلکه با مطالعه تاریخ آنان گویا از اول تا پایان عمرشان با آنان بودم پس قسمت‌های روشن و شیرین زندگی آنان را از دوران تیرگی شناختم و زندگانی سودمند آنان را با دوران زیان بارش شناسایی کردم.

در این کتاب نویسنده رنج‌های ایوب را با گرفتاری‌ها و غم امروز ما برابر نهاده و در جست‌وجوی آن برآمده که بداند پیام اصلی چیست، همچنان‌که صبر ایوب او را در تمامی زندگانی موفق کرده است. 

خواندن کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران قصص انبیا (علیهم‌السلام) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ایوب نبی از نگاه اسلام و یهودیت

«کتاب ایوب داستان زندگی مردی است که بد بختی‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل کرده او تمام فرزندان و دارایی خود را از دست داد و خودش نیز به بیماری مبتلا شد.

در نوعی مباحثه و تفسیر، عکس العمل ایوب و دوستانش به طرز بسیار زیبا و شاعرانه بیان گردیده است و سرانجام که مرکز اصلی مباحثات و گفتار آن‌ها بود؛ ایوب ظاهر می‌شود. دوستان ایوب مسئله گرفتاری او را از نقطه نظر مسائل اعتقادی مورد گفت و گو قرار می‌دهند، آن‌ها معتقدند که چون خدا خوبی را با خوبی پاداش می‌دهد و گناه را با تنبیه مجازات می‌کند پس رنج و درد ایوب نشانه این است که او مرد گناهکار است. اما مسئله برای ایوب خیلی ساده است. او خود را سزاوار این سرنوشت نمی‌داند چون او مردی نیک و عادل است نمی‌تواند بفهمد که چگونه ممکن است خدا اجازه دهد چنین وقایع تلخ و پر از رنج برای وی اتفاق بیفتد. ایوب ایمان خود را از دست نمی‌دهد ولی مایل است در حضور خدا عادل شمرده شود و خود را مردی نیک به حساب می‌آورد. خداوند به پرسش ایوب پاسخ نمی‌هد بلکه در مقابل ایوب با روش عقلانی حکمت و قدرت الهی خود را نشان می‌دهد، ایوب با فروتنی تمام خدا را حکیم و بزرگ اعلام نموده و از کلمات نابجایی که بر زبان آورده است توبه می‌کند. خاتمه کتاب با شرح بازگشت ایوب به وضع اول خود، به مقام و منزلتی بالاتر از مقام اول است. همچنین خداوند دوستان ایوب را که پندار و گمان می‌کردند که علت و دلیل درد و رنج را فهمیده‌اند را سرزنش می‌کند، ایوب نیز اعلام می‌کند که خداوند در حقیقت داناست و بالاتر از هر گونه فلسفه و سنت‌های مذهبی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان