دانلود و خرید کتاب سرچشمه تاویل سموئل سندمل ترجمه فریدالدین رادمهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرچشمه تاویل اثر سموئل سندمل

کتاب سرچشمه تاویل

معرفی کتاب سرچشمه تاویل

کتاب سرچشمه تاویل نوشتهٔ سموئل سندمل و ترجمهٔ فریدالدین رادمهر است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ فیلسوفی به نام «فیلون اسکندرانی» و علم هرمنوتیک سخن گفته است.

درباره کتاب سرچشمه تاویل

کتاب سرچشمه تاویل ۲ بخش دارد. بخش اول به شرح تمثیل و تأویل پرداخته و به نوشته‌های «فیلون اسکندرانی»، دین از نظر فیلون، خدا و آدمی، نظریهٔ سیاسی، اخلاق (فردگرایی) و دریافت فیلون و شخصیت او نگاه کرده است. بخش دوم این کتاب به فیلون و ارتباط او با دین یهودی در فلسطین، فیلون و عرفان، آرای «گودایناف» درمورد فیلون و فیلون اسکندرانی و مسیحیت پرداخته است. این کتاب را نخستین اثر مستقل درمورد «فیلون اسکندرانی» که به پارسی برگردانده شده است، دانسته‌اند. فیلون اسکندرانی یک فیلسوف بود که در حوزه‌های دین و فلسفه به‌طور هم‌زمان تفکر و تأمل کرده است. فیلون را نخستین فردی می‌دانند که در بستری دینی به تفکرات فلسفی نشست. این کتاب شما را با او بیشتر آشنا خواهد کرد.

فیلون اهل اسکندریه، مصر، یکی از فیلسوفان بزرگ یهودیت بود. کتاب حاضر مقدمهٔ خوبی برای شناخت این متفکر است. نظر فیلون درمورد تمثیل این بود که اگرچه بخش‌هایی از تورات به معنای واقعی کلمه صادق نیستند، اما باید به‌صورت استعاری یا تمثیلی فهمیده شوند و حقیقت را با این روش‌ها منتقل ‌کنند. فیلون بیان می‌کند که داستان‌های آفرینش که حقایق واقعی یا حتی علم بسیار واقعی نیستند، مثل‌هایی هستند که در زیر سطح واقعی لفظی کاذبشان، اهمیت واقعی زندگی دارند. از دیگر مصادیق نیاز به تعابیر تمثیلی می‌توان به سخن‌گفتن الاغ با بلعم و صحبت مار با حوا اشاره کرد.

خواندن کتاب سرچشمه تاویل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرچشمه تاویل

«گفته شد که فیلون دیندارِ عقلی است. همت وی در عقلانی‌کردن دین یهودی است. او در علوم دینی یهود استاد بود و مطالعاتش در عهد عتیق کامل و تمام می‌نمود. وی که نظر به فهم کتاب خدا داشت، از عقل بهرهٔ تام برد. او هرگز نمی‌پنداشت عقل را با دین تباینی است، بلکه هم عقل و هم دین را در کنار هم می‌پذیرفت. جالب‌ترین نکته این است که وی به عصر حضرت مسیح می‌زیست و زمانی که حضرت مسیح ظاهر شد باید میان‌سال مردی بوده باشد که در اسکندریه می‌زیست. اینکه او از امر حضرت مسیح خبر می‌داشت، معلوم نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۸۰۰
تومان