دانلود و خرید کتاب پشت سرت را نگاه نکن! فارس باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشت سرت را نگاه نکن! اثر فارس باقری

کتاب پشت سرت را نگاه نکن!

نویسنده:فارس باقری
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پشت سرت را نگاه نکن!

کتاب پشت سرت را نگاه نکن! نوشتهٔ فارس باقری است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی یک مجموعه داستان معاصر ایرانی است.

درباره کتاب پشت سرت را نگاه نکن!

کتاب پشت سرت را نگاه نکن! مجموعه‌داستانی به قلم «فارِس باقری» است. این کتاب ۱۲ داستان کوتاه از این نویسندهٔ ایرانی را در بر گرفته است. عنوان برخی از این داستان‌های کوتاه عبارت است از «یکی از ماهی‌ها نیست!»، «شنا در زمستان»، «دلم می‌خواد بمیرم»، «ببین چه بارانی می‌آید!» و «بُخار در آینه».

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب پشت سرت را نگاه نکن! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فارس باقری

فارس باقری مدرس تئاتر و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس، نمایشنامه‌نویس، داستان‌نویس و کارگردان ایرانی است. او برگزیدهٔ ۲ دورهٔ ادبیات نمایشی سال ایران برای نمایش «پروانه بر ناقوس» و «با شب»، برگزیدهٔ جشنوارهٔ تئاتر فجر برای نگارش نمایش «پروانه بر ناقوس»، برگزیدهٔ داستان‌نویسی و دریافت قلم زرین و کاندیدای جایزهٔ داستان‌نویسی گلشیری بوده است.

فارس باقری نگارش نمایشنامه‌های بسیاری همچون «تاول»، «خواب خون» و کارگردانی نمایش‌های «کوکوی کبوتران حرم» (نوشتهٔ علیرضا نادری) و «دهانی پر از پرنده» را بر عهده داشته است. مجموعه‌داستان «پشت سرت را نگاه نکن!» نیز یکی دیگر از آثار مکتوب اوست.

بخشی از کتاب پشت سرت را نگاه نکن!

«خسته بودم. همان‌جا نشستم و کلاه را روی ساک‌ها پرت کردم. نسرین بلند شد. کلاه را برداشت. روی سرش گذاشت. با نوک انگشت هر دو دست میزانش کرد و سرش را به طرف پنجره کج کرد. توی شیشه پنجره چهره‌اش پیدا بود. دوباره نشست روی تخت و خیره شد به آکواریوم کنار پنجره.

گفت: همین یکی مانده؟

با نوک انگشت روی شیشه آکواریوم رد ماهی را گرفت. انگشت‌اش را بالا می‌برد. پایین می‌آورد و می‌چرخاند. پایین تخت نشستم و نگاه کردم به ماهی کوچکی که می‌آمد و می‌رفت و پشت خزه‌های ته آب پنهان می‌شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۸۸۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۷,۲۰۰
تومان