دانلود و خرید کتاب بر گام خرچنگ گونتر گراس ترجمه حسن نقره چی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر گام خرچنگ اثر گونتر گراس

کتاب بر گام خرچنگ

نویسنده:گونتر گراس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بر گام خرچنگ

کتاب بر گام خرچنگ نوشتهٔ گونتر گراس و ترجمهٔ حسن نقره چی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان آلمانی از فاجعه‌ای دریایی برای شما می‌گوید.

درباره کتاب بر گام خرچنگ

کتاب بر گام خرچنگ دربارهٔ چیست؟ در ژانویهٔ ۱۹۴۵، یک کشتی کروز آلمانی با نام «گوستلوف» توسط یک زیردریایی متعلق به ارتش جماهیر شوروی موردحمله قرار گرفت. حدود ۹۰۰۰ نفر در این حمله کشته و در اعماق دریای بالتیک غرق شدند. این حادثه، مرگ‌بارترین فاجعهٔ دریایی تمام اعصار لقب گرفت. «پال پوکریفک» که در شب حمله بر روی یک قایق نجات به دنیا آمد، اکنون روزنامه‌نگاری میان‌سال است که تلاش می‌کند تا همهٔ اتفاقات تراژیک آن شب را گردآوری کند؛ درحالی‌که مادرش تمام زندگی خود را تحت‌تأثیر آن شب مصیبت‌بار می‌داند، پال آرزو می‌کند که ای کاش زندگی‌شان می‌توانست به‌شکل دیگری رقم بخورد. در نظر پسر نوجوان پال که سرش دائما در اینترنت است، کشتی گوستلوف، مظهر انکار و عدم‌پذیرش رنج‌های آلمان در زمان جنگ به حساب می‌آید.

رمان بر گام خرچنگ، اثری جذاب دربارهٔ حادثه‌ای تراژیک در دریا و همچنین پژوهشی بی‌باکانه دربارهٔ شیوه‌های مختلف نگرش نسل‌های مختلف آلمان به گذشتهٔ این کشور است.

خواندن کتاب بر گام خرچنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آلمان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گونتر گراس

گونتر ویلهلم گراس در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۷ به دنیا آمد و در ۱۳ آوریل ۲۰۱۵ درگذشت. او نویسنده، مجسمه‌ساز و نقاشی آلمانی و عضو برجستهٔ گروه ۴۷ و از نویسندگان بزرگ و معروف آلمان بود. گونتر گراس بازتاب صدای نسلی از آلمانی‌ها بود که در زمان سلطهٔ نازیسم بزرگ شده بودند. او خود را روایتگر تاریخ از نگاه پایین‌دستی‌ها می‌دانست. او با رویکردی معترضانه و هشداردهنده همواره در تمام رویدادهای مهم سیاسی و ادبی آلمان حضور مؤثر داشت. در سال ۱۹۹۹ بود که گراس برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شد. آکادمی نوبل سوئد هنگام اعلام نام او، داستان‌هایش را تصویرگر چهرهٔ فراموش‌شدهٔ تاریخ خواند. کتاب «بر گام خرچنگ» یکی از رمان‌های گونتر گراس است.

بخشی از کتاب بر گام خرچنگ

«در آغاز نوبت کسی است که سنگ قبرش شکسته شده است. او پس از پایان دوره دبیرستان به آموختن بانکداری پرداخته و بی هیچ جلب توجهی آن را به پایان برده بود. در این باره در اینترنت هیچ چیز گفته نشده است. در پایگاه اینترنتی که به نام او نامیده شده فقط تولد ویلهلم گوست‌لف (Wilhelm Gustloff) به سال ۱۸۹۵ در شورین، اعلام شده است. به حنجرهٔ گرفته او و به بیماری مزمن ریه‌اش که مانع از به نمایش درآمدن شجاعت و تهور او در نخستین جنگ جهانی شده بود، اشاره‌ایی نشده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان