دانلود و خرید کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان سیده شیدا دهقانی نیکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان اثر سیده شیدا دهقانی نیکی

کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان

معرفی کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان

کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان نوشته و ترجمهٔ سیده شیدا دهقانی نیکی است. انتشارات هنر و علوم دانشگاهی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان

محیط کالبدی و تأثیرات آن در زندگی روزمرهٔ مردم از مسائلی است که از طرف متخصصان بسیاری موردتحلیل و بررسی قرار گرفته است. حس مکان موجب ایجاد حس رضایتمندی در استفاده‌کننده شده است. کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان در دفتر اول، مروری بر ادبیات موضوع کرده است؛ مکان را تعریف کرده، درمورد حس مکان سخن گفته، درمورد «معنا، هویت و حس مکان» سخن گفته، دربارهٔ حس تعلق به مکان گفته و این دفتر را با «حس مکان و معماری مسکن» به پایان برده است. دفتر دوم این کتاب با عنوان «ترجمهٔ مطالعات جهانی» ۲ مقاله را در بر گرفته است.

خواندن کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه دربارهٔ پدیده و مفهوم مکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جسـتاری در شناخت حس مکان

«بحران مکان به مفهوم بحران معنی اجتماعی از فضا و زمان، از بارزترین مشکلات معماری و شهرسازی معاصر است، بحرانی که در ایجاد فضاهای فاقد هویت، فاقد تاریخ و فاقد ارتباط تبلور یافته است.

معماری و شهرسازی سده بیستم بیش از آنکه معطوف به کیفیت ارتباطات باشد، متوجه کمیت ارتباطات بوده ازاین‌رو پیوستگی احساسی با مکان، مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است. فقدان معنی، نه‌تنها تغییر اساسی پارادایم در فرم شهر را نشان می‌دهد بلکه مؤید تغییر تدریجی شیوه ادراک انسان‌ها از پیوستگی با مکان نیز هست. درحالی‌که اثر مدرنیته بر مکان، منجر به کاهش ارزش آن شده است، گرایش به جهانی‌شدن متعاقباً اعتبار آن را زیر سؤال برده است.

رویکرد کارکردگرا مکان را به‌عنوان یک اینجای واقعی که دارای هویت خاص خود است به‌مرور به فراموشی سپرد و موجب ایجاد فضاهای بدون مکان و بدون تاریخچه گردید. انسان مدرن فراموش کرده است که کیست و معنای وجودی او چیست و ازاین‌رو حس مکان خود را در جهان ازدست‌داده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان