دانلود و خرید کتاب اطلاعات سنجی؛ نظریه، روش ها و کاربردها جونپینگ چیو ترجمه امیرسالار ونکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اطلاعات سنجی؛ نظریه، روش ها و کاربردها

کتاب اطلاعات سنجی؛ نظریه، روش‌ ها و کاربردها نوشتۀ جونپینگ چیو، رونگیینگ ژائو، سیلو یانگ و کی دونگ و ترجمۀ امیر سالار ونکی و بیتا مشایخی و سارا میرزا ابوالحسن خان ایلچی است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب اطلاعات سنجی؛ نظریه، روش‌ ها و کاربردها

کتاب اطلاعات سنجی؛ نظریه، روش‌ ها و کاربردها برای اولین‌بار به‌طور جامع ساختار محتوای کتاب‌سنجی را از منظر تئوری، روش و کاربرد آن در جامعه دانشگاهی مورد بررسی قرار داده است. کتاب حاضر به‌عنوان کتاب درسی در بیش از ۱۰ کالج و دانشگاه مورداستفاده قرار گرفته است. همچنین میزان استناد به کتاب فوق، جزو بهترین‌های این حوزه از نظر استنادی بوده است.

در تدوین این کتاب از محتواهای آموزشی گوناگون بهره گرفته شده است. کتاب اطلاعات سنجی؛ نظریه، روش‌ ها و کاربردها به‌عنوان بخشی از دوره‌های ملی کیفیت و مواد آموزشی برنامه‌ریزی ملی ۱۲-۵ انتخاب شده است.

این کتاب شامل ۱۱ فصل است. محتوای اصلی را می‌توان به‌صورت نظریۀ روش و کاربرد خلاصه کرد. پژوهش درخصوص نظریه اطلاعات‌سنجی در فصل ۱ تا ۷ بیان شده است. پژوهش‌ها در حوزهٔ متدها روش‌های اطلاعات‌سنجی در فصل ۸ تا ۹ آورده شده‌اند. در فصول ۱۰ و ۱۱ نیز کاربرد اطلاعات‌سنجی موردبحث قرار گرفته‌اند. کاربردهای قانون نیز در برخی از فصل‌ها موردتوجه قرار گرفته است. این کتاب برخی از نمونه‌های متداول کاربرد کتاب‌سنجی را حفظ می‌نماید؛ زیرا آنها جزو موارد کلاسیک هستند و همچنان می‌توانند مشکل را توضیح دهند.

خواندن کتاب اطلاعات سنجی؛ نظریه، روش‌ها و کاربردها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اطلاعات سنجی؛ نظریه، روش‌ها و کاربردها

علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریتی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

«منشأ و توسعه اطلاعات سنجی

منشأ اطلاعات سنجی

اولین‌بار، اطلاعات‌سنجی که از کلمۀ آلمانی "informetrie" نشئت‌گرفته است توسط دانشمند آلمانی «اتو ناکه» ارائه شد. پس از آن اصطلاح انگلیسی مربوط به اطلاعات‌سنجی در ادبیات علمی بعدی ظاهر شد.

برخی از پژوهشگران معتقدند که اصطلاح انگلیسی برای اولین‌بار در عنوان یک پروژۀ پژوهشی سالانه منتشر شده توسط بنیاد ملی علوم در سال ۱۹۸۰ استفاده شد، درحالی‌که دیگران معتقدند که اصطلاح انگلیسی آن، ترجمۀ کلمه‌ای از کشورهای غیرانگلیسی‌زبان یعنی ژاپنی‌ها مانند مجلۀ مدیریت اطلاعات و خلاصۀ مقالات علوم اطلاعات از اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

در سپتامبر ۱۹۸۰ پروفسور ناکه اصطلاح اطلاعات‌سنجی را در اولین سمینار اطلاعات (از جمله علم‌سنجی) در فرانکفورت آلمان مطرح نمود. بعد از سال ۱۹۸۱، هر دو اصطلاح آلمانی و انگلیسی در نشریات داخلی به‌عنوان اطلاعات‌سنجی ترجمه و استفاده شدند بااین‌حال، بحث‌هایی دراین‌خصوص مطرح شد. تعدادی از مقاله‌ها اشاره داشتند که نیاز است تا این اصطلاح، به شیوۀ خاص مورد بررسی قرار گیرد. مطالعات مرتبط مشخص نمودند که پسوند سنجه‌ها از یک مصوت مانند "a" یا "ه" در کتاب‌سنجی و علم‌سنجی پیروی می‌نماید که در حدود ۱۰ نام موضوعی که حاوی عنصر سنجه‌ها هستند. بااین‌وجود این پسوند از یک حرف r در اصطلاح informetrics" پیروی می‌نماید که در تضاد با قانون کلی تشکیل کلمات در انگلیسی به نظر می‌رسد.

به همین دلیل نیاز است تا اعتبار اصطلاح که توسط غیرانگلیسی‌زبانان ترجمه شده است، بررسی گردد. بااین‌وجود، این اصطلاح اکنون در کشورهای انگلیسی‌زبان رواج یافته و توسط فدراسیون بین‌المللی اسنادا (FID) شناخته شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۱۶ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۱۶ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
تومان