دانلود و خرید کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا جیمز فنیمور کوپر ترجمه موسی زمان زاده دربان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا اثر جیمز فنیمور کوپر

کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا

معرفی کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا

کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا نوشتهٔ جیمز فنیمور کوپر و ترجمهٔ موسی زمان زاده دربان است و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا

این روزها کتاب‌هایی در سطح دنیا متداول شده که بسیار کوتاه هستند، شاید بشود اسمشان را گذاشت: کتابک، خواندنی‌های کوتاه یا کتابچه. از قضا این «خواندنی‌های کوتاه» بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. دلیلش ساده است. مردم دیگر وقت و حوصلهٔ سابق را برای خواندن کتاب‌های قطور و طولانی ندارند.

این چکیده‌ها به دست یک نویسندهٔ انگلیسی‌زبان به شیوهٔ دقیق و علمی نوشته شده و هدفش ایجاد انگیزه به مطالعهٔ ادبیات کلاسیک است.

پس دیگر نیازی نیست برای مطالعهٔ رمان‌های محبوب خود، کتاب‌هایی قطور تهیه کنید؛ «نوولا» چکیده‌هایی مفید و دقیق از رمان‌ها برای شما فراهم آورده تا اگر به رمانی خاص علاقه داشتید، به مطالعهٔ نسخهٔ کامل آن هم بپردازید و از خواندن ادبیات کلاسیک لذت بیشتری ببرید.

«چکیدهٔ پنجاه رمان کلاسیک»، کتابی برای معرفی رمان‌های برگزیده است، از «دل تاریکی» اثر کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر لئو تولستوی.

داستان کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا از این قرار است: دو کشتی آمریکایی، یکی آریل که یک کشتی بادبانی است (نوعی کشتی است که به سبب سرعتش شهرت دارد) و دیگری فریگت (گونه‌ای از کشتی جنگی که کاملاً نظامی است) به طرز خطرناکی به ساحل صخره‌ای هولناکی در نزدیکی ساحل شمال‌شرقی انگلیس می‌رسند. قایقی برای یک ناخدا که در ساحل ایستاده است فرستاده می‌شود. ناوبان بارنستبل که کاپیتان کشتی بادبانی است و ناوبان یکم ادوارد گریفیت که فرماندهٔ دوم فریگت است، مسئولیت این عملیات را برعهده دارند. کاپیتان مونسون که فرماندهٔ فریگت است تنها کسی است که از ماهیت این عملیات و مشخصات ناخدا باخبر است. او ناخدا را آقای گرِی صدا می‌زند. در راه برگشت به کشتی، گریفیت از توانایی ناخدا دربارهٔ هدایت کشتی به خارج از آب‌های خطرناکی که در آن لنگرانداخته‌اند پرسش‌گری می‌کند... .

خواندن کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران چکیده رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چکیده رمان ناخدا؛ داستان دریا

«فریگت اکنون تحت رهبری آقای گری است؛ و گریفیت همچنان در مورد قابلیت‌ها و تمام دستوراتش سؤال می‌کند. کشتی با هدایت ناخدا در امنیت کامل به دریا بازگشته است. گریفیت هم بالأخره مجبور می‌شود که قابلیت‌های عجیب ناخدا را بپذیرد. ناخدا گوشه‌ای از نقشهٔ عملیات را فاش می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که عملیات برای کنگرهٔ ایالات‌متحده است. گریفیت و بقیهٔ تیم هنوز در شگفت‌اند که او کیست و چرا باید به توانایی‌های او اعتماد کنند. وقتی که آقای گری کاغذهای خود را به گریفیت نشان می‌دهد، او حیرت‌زده می‌شود، به ناخدا نگاهی می‌اندازد و می‌گوید: «ناخدا به‌پیش! تا سرحد مرگ تو را دنبال خواهم کرد.»

گریفیت متعهد به رازداری در این‌باره می‌شود. (هویت ناخدا در هیچ‌جای داستان فاش نمی‌شود. و تصور می‌رود که او جان پل جونز معروف است، همان قهرمان جنگی انقلابی.) کاپیتان مونسون، افسرها، ملوانان، و دریانوردان را جمع می‌کند و به آن‌ها خبر می‌دهد که مأموریتی که از سوی نمایندگان کنگره در پاریس به آن‌ها سپرده شده این است که افراد مهمی را باید دستگیر کنند، در عین حالی که آن شیطانی که انگلیسی‌ها برای ضرر رسانی به آمریکا گماشته بودند را به ساکنان انگلیس بازگردانند. پس از برنامه‌ریزی برای انجام عملیات، افسر دریایی کاپیتان مانوئل، گروهی از دریانوردان را انتخاب کرده و همراه با گریفیت، گری، ناوآموز مری و سکان‌دار تام کافین به کشتی بادبانی می‌فرستد. آن‌ها عملیاتشان را آغاز می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان