دانلود و خرید کتاب چکیده رمان ماه الماس ویلکی کالینز ترجمه موسی زمان‌زاده دربان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان ماه الماس اثر ویلکی کالینز

کتاب چکیده رمان ماه الماس

معرفی کتاب چکیده رمان ماه الماس

کتاب چکیده رمان ماه الماس نوشتهٔ ویلکی کالینز و ترجمهٔ موسی زمان‌زاده دربان است و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است. این کتابْ داستانی جنایی دربارهٔ سرقت یک الماس گرانبها، قتلی خونین و خودکشی‌ای غم‌انگیز است.

درباره کتاب چکیده رمان ماه الماس

این روزها کتاب‌هایی در سطح دنیا متداول شده که بسیار کوتاه هستند، شاید بشود اسمشان را گذاشت: کتابک، خواندنی‌های کوتاه یا کتابچه. از قضا این «خواندنی‌های کوتاه» بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. دلیلش ساده است. مردم دیگر وقت و حوصلهٔ سابق را برای خواندن کتاب‌های قطور و طولانی ندارند.

این چکیده‌ها به دست یک نویسندهٔ انگلیسی‌زبان به شیوهٔ دقیق و علمی نوشته شده و هدفش ایجاد انگیزه به مطالعهٔ ادبیات کلاسیک است.

پس دیگر نیازی نیست برای مطالعهٔ رمان‌های محبوب خود، کتاب‌هایی قطور تهیه کنید؛ «نوولا» چکیده‌هایی مفید و دقیق از رمان‌ها برای شما فراهم آورده تا اگر به رمانی خاص علاقه داشتید، به مطالعهٔ نسخهٔ کامل آن هم بپردازید و از خواندن ادبیات کلاسیک لذت بیشتری ببرید.

«چکیدهٔ پنجاه رمان کلاسیک»، کتابی برای معرفی رمان‌های برگزیده است، از «دل تاریکی» اثر کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر لئو تولستوی. 

داستان کتاب چکیده رمان ماه الماس از این قرار است: تاریخ الماس زرد یا ماه‌الماس به قرن یازدهم و معبد هندوی سومنات مقدس برمی‌گردد. در آن روزگار، ماه الماس بر پیشانی یک الههٔ هندو می‌درخشیده. وقتی که معبد توسط یک فاتح مسلمان تسخیر شد، الماس به طور مخفیانه به جای امنی در یکی از شهرهای مقدس هند انتقال داده شد. الههٔ حاکم آن‌شهر دستور داد که سه روحانی باید روز و شب آن‌را نگهبانی کنند. روحانیان متعهدانه از آن مواظبت کردند تا در اوایل سدهٔ هجدهم، فاتحان مسلمان به معبد حمله کردند و الماس به مالکیت فرمانده‌ای مسلمان درآمد. در اواخر همان قرن، سلطانِ سرینگاپاتام الماس را در دستهٔ دشنه‌ای جای داد و آن را در خزانهٔ کاخش نگه داشت. در تمام آن سال‌های حکومت اسلامی در هند، سه روحانی نگهبان خود را مسلمان وانمود کردند و از الماس محافظت کردند. در ماه می سال ۱۷۹۹، بریتانیایی‌ها به قلعهٔ سرینگاپاتام یورش بردند و سه نگهبان توسط سرهنگ جان هرنکسل کشته شدند که یکی از آن‌ها هنگام مرگ دشنه را در دست داشت. روحانی هندو در لحظهٔ جان باختن سر در گوش هرنکسل کرد و گفت «ماه‌الماس انتقامش را از تو و اهل تو خواهد گرفت.» این زمزمه توسط پسرعموی هرنکسل که شاهد صحنه بود برای آیندگان ضبط شد... .

خواندن کتاب چکیده رمان ماه الماس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران چکیده رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چکیده رمان ماه الماس

«طی ماجرایی الماس از خانهٔ جولیا دزدیده می‌شود. دو سال بعد، در سال ۱۸۵۰، فرزند مأمور اجراییِ سرهنگ هرنکسل، آقای فرانکلین بلیک طی تحقیقی سعی می‌کند که بیگناهی افراد دخیل در ماجرای ربوده شدن الماس را ثابت کند. او افرادی را می‌بیند که نکاتی از آن زمان و رویدادها در ذهن دارند. از آن‌ها دربارهٔ رابطه‌شان با وقایع می‌پرسد. و تمامی این گزارشات داستان الماس گم‌شده را تشکیل می‌دهد.

گابریل بترج، خدمتکار با وفای جولیا وریندر از پانزده‌سالگی در خانهٔ هرنکسل برای سه دختر لرد هرنکسل یعنی آدلید، کارولین و جولیا پیشخدمتی می‌کرده است. وقتی که جولیا با سر جان وریندر ازدواج کرد اصرار داشت که گابریل را برای خدمتکاری استخدام کنند. و گابریل پنجاه سال خدمت کرد که در نهایت صاحب یک کلبه شد. جولیا بیوه شده است و دختری به نام راشل دارد. سرهنگ هرنکسل که در بستر مرگ است، آقای بلیک (شوهر آدلاید) را مسئول می‌کند که در روز تولد راشل وریندر، خواهرزاده‌اش، ماه‌الماس را به او بدهد. و آقای بلیک هم این مسؤولیت را به دوش پسرش فرانکلین بلیک می‌اندازد. وقتی آن‌ها به خانهٔ وریندر می‌رسند، فرانکلین، گابریل را ملاقات می‌کند و با هم به تفصیل درباری راز ماه‌الماس صحبت می‌کنند. آن‌ها در تعجب مانده‌اند که چرا سرهنگ، ماه‌الماس را به راشل داده است، اما دو احتمال را در نظر می‌گیرند: یک بار جولیا به سرهنگ بی‌اعتنایی کرد و نگذاشت سرهنگ دخترش را ملاقات کند و شاید سرهنگ می‌خواهد که نفرین ماه‌الماس دامن او و دخترش را بگیرد. یا شاید سرهنگ او را بخشیده و برای ابراز مهرش نسبت به او می‌خواهد ماه‌الماس را به راشل بدهد. گابریل به فرانکلین دربارهٔ سه مرد هندی عجیب می‌گوید که شعبده‌بازهای دورگرد بودند و در محله سراغ او را می‌گرفتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۴۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان