دانلود و خرید کتاب چالش های اقتصاد ایران (جلد دوم) حمید ابریشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چالش های اقتصاد ایران (جلد دوم)

کتاب چالش های اقتصاد ایران (جلد دوم) نوشتهٔ حمید ابریشمی، محیا مومنی، فاطمه تیمورا، سیده فاطمه حسینی و مریم قنبری است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چالش های اقتصاد ایران (جلد دوم)

دانش اقتصاد به مانند سایر زیرمجموعه‌های علوم اجتماعی، به مطالعه‌ موضوعات و پدیده‌هایی می‌پردازد که ماهیتی پیچیده و مبهم داشته که این ابهام ریشه در تعداد عوامل موثر بر هر پدیده، آزمون‌ناپذیری بسیاری از گزاره‌ها (به لحاظ تجربی) و درهم‌تنیدگی علت و معلول‌ها دارد. از این رو، علوم اجتماعی از جمله اقتصاد همواره بستر تضارب آرا و جدال‌های فکری دانشمندانی بوده که هر یک براساس روش علمی اما از زوایای متفاوت و با رویکردهای مختلف به موضوعی واحد می‌نگریستند؛ بدون اینکه در بیشتر موارد، ابزاری جامع و مورد اتفاق جهت قضاوت در خصوص برتری هریک بر دیگری در دست باشد. به همین سبب اختلاف نظر پیرامون پدیده‌ها و سیاست‌های اقتصادی در هر جامعه ریشه در ذات مبهم و پیچیده این پدیده‌ها داشته و مقوله‌ای طبیعی و همیشگی است.

در کشور ما، همگام با رشد و پیشرفت دانش اقتصاد به‌ویژه طی چند دهه اخیر که مهم‌ترین جلوه آن، توسعه آموزش اقتصاد در دانشگاه‌ها و افزایش در تعداد صاحب‌نظران اقتصادی کشور است، فضای نقادی و اندیشه‌ورزی اقتصادی به طور محسوسی نسبت به سال‌های پیش از آن ارتقا یافته است. فضای دانشگاهی و محیط‌های علمی همواره شاهد بهبود کمیت و کیفیت تحلیل چالش‌های اقتصادی کشور و نقد سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها توسط کارشناسان اقتصادی در قالب کتب، مقالات، مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و ... بوده است. به‌ویژه در مورد برخی مسائل ریشه‌دار مبتلا به اقتصاد ایران و موضوعات اقتصادی اساسی که همواره در محافل علمی و سیاست‌گذاری کشور محل اختلاف نظر بوده است، حجم نظرات ابرازشده به گونه‌ای است که تحلیل‌ها و دید‌گاه‌های متعددی درباره هریک از موضوعات در معرض نظر محققان قرار داده است.

کتاب چالش های اقتصاد ایران مجموعه‌ای است که تحلیل عمیق در باب مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در فضای اقتصادی کشور با استفاده از تحلیل‌های برآمده از بهترین نظریه‌های اقتصادی و همچنین دیدگاه‌های مختلف کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی ارائه کرده است. در هر یک از فصول این مجموعه به یکی از موضوعات اقتصادی مهم مورد اختلاف در کشور پرداخته شده که همراه با مقایسه موضوع مذکور با کشور منتخب، پیشنهادها و راهکارهایی جهت تقلیل مسئله مورد نظر ارائه شده است.

موضوعاتی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته خواهد شد عبارت‌اند از: نرخ ارز، صندوق‌های بازنشستگی، اشتغال و بیکاری، تورم، مالیات، نظام بانکی، سرمایه‌گذاری و بورس ایران. بدون تردید خواننده فرهیخته نیز تایید می‌کند که موضوعات ذکرشده، همواره در فضای دانشگاهی و رسانه‌ای کشور، موضوعاتی چالشی و محل اختلاف نظر بوده است.

نوآوری این کتاب رویکرد مقایسه‌ای با کشورهای منتخبی است که با مسئله مورد نظر مواجه بوده‌اند. لذا، با بررسی اقتصاد کشور منتخب جهت مقایسه دیدگاه‌ها، راهکارها و سیاست‌های به کار گرفته شده در مسئله مورد نظر، می‌توان به دیدگاه جامع‌تری درباره مسائل اقتصادی دست یافت.

موضوع کتاب و ادبیات آن به شکلی است که برای تمامی علاقه‌مندان به آشنایی به مسائل اقتصادی ایران از جمله سیاست‌گذاران و مسئولان رده‌های مختلف، مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی، دانشجویان رشته‌های مختلف و تمامی دغدغه‌مندان اقتصاد کشور قابل استفاده است. زبان کتاب به دور از تکلف، روان و شیواست. 

خواندن کتاب چالش های اقتصاد ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان