دانلود و خرید کتاب گلستان معصومیه حمید احمدی جلفایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گلستان معصومیه اثر حمید احمدی جلفایی

کتاب گلستان معصومیه

معرفی کتاب گلستان معصومیه

کتاب گلستان معصومیه نوشتهٔ حمید احمدی جلفایی است که انتشارات زائر آستانه مقدسه آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (ع) و تاریخ شهر قم پرداخته است.

درباره کتاب گلستان معصومیه

شناخت شخصیت‌های مذهبی و در رأس آنان پیامبر (ص) و اهل‌بیت او از این جهت ضروری دانسته شده است که سبب عمق‌بخشیدن به معارف دین، الگوگیری از سیره‌ و سنت این بزرگان و در نهایت افزایش معنای زندگی از طریق تفکر و تدبر در روش‌ و منش این بزرگان خواهد شد. از جمله مکان‌های متبرکه در ایران، حرم حضرت معصومه (س) در قم است. شناخت این شخصیت تاریخی کمک می‌کند تا دوستدارانش از عمق قلب و با تمام‌ وجود به زیارت او شتافته و پیروی عارفانه‌تر و خردمندانه‌تری از ایشان داشته باشند. کتاب گلستان معصومیه به قلم حمید احمدی جلفایی و در ۵ فصل به معرفی فضائل و شرح‌حال حضرت معصومه (س) از کودکی تا وفات، تاریخچهٔ قم و حرم حضرت معصومه، کرامات و احادیث او و گزیده‌ای از اشعار دوستدارانش پرداخته است و تلاشی است برای گشودن دریچه‌ای از جنس نور و مهر و معرفت به روی اهالی علم و دین و تحقیق و تتبع.

خواندن کتاب  گلستان معصومیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی شخصیت‌های مذهبی، دانشجویان رشته‌های مرتبط با الهیات و معارف، طلاب حوزه‌های علمیه و پژوهشگران تاریخی از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب گلستان معصومیه

«از مجموعه نقل‌هایی روایی و تاریخی بر‌می‌آید که نام اصلی امام موسی‌بن‌جعفر (ع) که در شهر مقدس قم مدفون است، فاطمه است و این‌که نزد همهٔ شیعیان بیشتر به معصومه شهرت یافته، درواقع این لقب آن حضرت است نه نام اصلی وی. به‌عنوان نمونه شیخ مفید، قدیمی‌ترین دانشمندی که در این زمینه قلم زده است در کتاب معروفش، الارشاد و ابن‌شهرآشوب از عالمان مشهور شیعه در کتاب المناقب و علامه طبرسی در کتاب اعلام‌الوری‌باعلام‌الهدی و ابن‌عنبه در کتاب عمده‌الطالب، نام دوتن از دختران حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) را فاطمه، که یکی از آنان فاطمه‌ٔصغری و فاطمه‌ٔکبری نام داشت. همچنین در کتاب انوارالمشعشعین، یکی از دختران آن حضرت با همین اسم عنوان شده است. علاوه‌براین، روایتی است که سعد قمی (محدث بزرگوار شیعه و از یاران نزدیک امام‌رضا (ع)) آن را از حضرتش نقل می‌کند. در این حدیث امام (ع) می‌فرماید: «ای سعد، ما اهل‌بیت نزد شما قمیان قبری داریم.» سعد می‌پرسد: «فدایتان شوم. منظورتان مزار فاطمه دختر موسی‌بن‌جعفر (ع) است؟» امام در جواب می‌فرمایند: «بله.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان