دانلود و خرید کتاب نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت علی محمد احمدی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت اثر علی محمد احمدی نژاد

کتاب نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت

انتشارات:انتشارات آنان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت

کتاب نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت نوشتهٔ علی محمد احمدی نژاد است و انتشارات آنان آن را منتشر کرده است. این کتاب نگاهی به احوال و اقوال بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی و شیخ ابوسعید ابوالخیر دارد.

درباره کتاب نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت

کتاب نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت به حقیقت از طریق ریاضت و مجاهده با تکیه بر احوال و دیدگاه چند تن از عارفان خراسان (بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی و ابوسعید ابوالخیر) می‌پردازد که در آن بحث ریاضت و مجاهدت در زندگی این عرفا بررسی شده تا چگونگی رسیدن به شناخت و حقیقت به کمک مقولهٔ ریاضت تبیین شود. 

ریاضت یکی از محورهای اساسی عرفان است که در این راه سعی عارف تحمل رنج و تعب به منظور تهذیب نفس و تربیت خود است. عارف با تکلف در عبادت و بیداری شب، ترک معاصی و انجام مستحبات نفس را رام و مطیع خود می‌سازد. در این پژوهش سعی شده است با روشی توصیفی و تحلیلی به بیان ابعاد و گونه‌های مختلف ریاضت در زندگی این سه عارف پرداخته شود و نتایج و بهره‌های حاصل از ریاضت و مجاهده نشان داده شود. آسیب‌شناسی این موضوع نیز از مسائلی است که در حدّ کفایت به آن اشاره شده است.

این کتاب از پنج فصل تشکیل شده است که به ترتیب عبارت‌اند از: کلیات تحقیق، زندگی‌نامهٔ این سه عارف، ریاضت‌ها، ثمره و برداشت‌ها و فصل نهایی با عنوان از کوشش به کشش. در پایان نیز نتیجه‌گیری کلی ذکر شده است. حاصل تحقیق آن است که هر سه عارف مذکور برای رسیدن به شناخت و حقیقت خود را ملزم به داشتن زندگی ریاضت‌گونه دانسته و در واقع ریاضت، اساس زندگی آنان را تشکیل می‌دهد.

خواندن کتاب نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی و عرفان ایرانی‌اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان