دانلود و خرید کتاب دو دنیا گلی ترقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو دنیا اثر گلی  ترقی

کتاب دو دنیا

نویسنده:گلی ترقی
امتیاز:
۳.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دو دنیا

کتاب دو دنیا نوشتهٔ گلی ترقی در نشر نیلوفر چاپ شده است. گلی ترقی این کتاب را در ادامه‌ٔ کتاب خاطره‌های پراکنده نوشته است. داستان‌های گل‌های شیراز و آن‌‌سوی دیوار از مجموعه‌داستان دو دنیا‌، در دوره‌ٔ سوم جایزه‌‌‌ٔ هوشنگ گلشیری به‌عنوان داستان‌ برگزیده معرفی شدند.

درباره کتاب دو دنیا

دو دنیا مجموعه داستانی است تشکیل شده از ۷ داستان کوتاه نوشتهٔ گلی ترقی. داستان‌های «اتوبوس شمیران»، «خانه مادربزرگ» و «دوست کوچک» که در خاطرات پراکنده منتشر شده‌اند درواقع متعلق به این کتاب است. داستان پدر که قبلاً در کتاب خاطرات پراکنده منتشرشده بود، در این کتاب کامل شده و دوباره منتشر شده است. داستان‌های این کتاب روایت‌هایی روزمره از بطن زندگی در دههٔ ۴۰ و ۵۰ است.

اولین روز، خانم‌ها، آن‌سوی دیوار، گل‌های شیراز، فرشته‌ها، پدر و آخرین روز اسامی داستان‌های این کتاب است.

کتاب دو دنیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ایرانی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دو دنیا

«روز منتظر من است، روز روشن، روز واقعی، روز آدم‌های طبیعی سالم. دلم می‌خواهد بغلش کنم، فشارش دهم، و پوست داغش را ببوسم. از میان پارک می‌گذرم، از میان بازار گوشت و میوه. این زن‌های پیر سر حال، که با عجله خرید می‌کنند، جنگ را دیده‌اند و درد و ترس را می‌شناسند. سیب‌ها را بو می‌کنند و گلابی‌ها را اندازه می‌زنند. باید برای بچه‌ها هدیه‌ای بخرم. دختری جوان، با موهای طلایی بافته، احتمالاً مهاجری از اروپای شرقی، روی میز کوچک، خرت و پرت‌های دست دوم می‌فروشد. چشمم به عروسکی چوبی، چاق و چله، می‌افتد. از آن عروسک‌های چوبی روسی‌ست که از کمر به دو نیمه می‌شود و توی شکمش عروسکی کوچک‌تر است، و توی شکم این دومی نیز عروسکی کوچک‌تر نشسته. همین طور توی سومی و توی چهارمی، کوچکتر و کوچکتر، تا آن آخرین عروسک قد یک نخود، خانمچه‌ی چاق و چله آبستن را می‌خرم. نگاهش می‌کنم. می‌بینم که شبیه به هم هستیم؛ درون من نیز انباشته از بی‌نهایت عروسک‌های قدیمی‌ست،‌ عروسک‌های مادر، ‌مادربزرگ و خواهرهای غارنشین آغازین، زنجیروار، از ابتدا تا آخر جهان، هر کدام نشسته در پیله‌ای از زمان، و می‌بینم که شکمم بارور از سرنوشت بچه‌ها و بچه‌های بچه‌هایم است، و تاریخی که متعلق به آن‌ها و نوه‌ها و نبیره‌ها و ندیده‌هایم است.»

نظرات کاربران

بهارر
۱۴۰۲/۰۷/۱۹

یکی از بهترین کتابها بدای توصیف تهران قدیم با درک تمام حال و هوای ان دوران با نثری روان عالی بود،چندین بار خواندم

وحید
۱۴۰۲/۰۸/۲۹

چند داستان کوتاه زیبا که تهران قدیم را به خوبی توصیف می‌کنند. از همه زیباتر اتوبوس شمیران است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۳۱,۲۰۰
۲۰%
تومان