دانلود و خرید کتاب چکیده رمان بارنابی روج چارلز دیکنز ترجمه علی رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان بارنابی روج اثر چارلز دیکنز

کتاب چکیده رمان بارنابی روج

نویسنده:چارلز دیکنز
مترجم:علی رجبی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چکیده رمان بارنابی روج

کتاب چکیده رمان بارنابی روج نوشتهٔ چارلز دیکنز و ترجمهٔ علی رجبی است و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است. این کتابْ داستانی از شورش‌های سال ۱۸۰۰ (میلادی) است.

درباره کتاب چکیده رمان بارنابی روج

چکیدهٔ پنجاه رمان کلاسیک، کتابی برای معرفی رمان‌های برگزیده است، از دل تاریکی اثر کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر لئو تولستوی.

چکیده رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چند جلدی در دسترس هستند؛ در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیده رمان‌ها وجود دارد. افزون بر این، در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان دربارهٔ نقد و بررسی رمان‌ها در قالب راهنمای آموزشی نوشته می‌شود.

این کتاب کاملاً متفاوت است. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیده رمان‌های برگزیده روبه‌رو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همهٔ خوانندگان نوشته شده‌اند؛ تعداد واژگانِ چکیده‌ها از ۱۱۴۰ واژه برای رمان «عمارت‌های سبز» تا ۷۰۰۰ واژه برای «جنگ و صلح» متغیر است.

آنچه در این کتاب می‌خوانید خلاصه‌ای است از کتاب تاریخی «بارنابی روج» اثر «چارلز دیکنز» که در سال ۱۸۴۶ در لندن به چاپ رسیده است.

مارس ۱۷۷۵ میلادی است. به‌تازگی فردی ناشناس بیشتر اوقات خود را در مسافرخانهٔ میپل می‌گذراند. میخانه‌ای در روستای چیگول، که در ۱۹ کیلومتری لندن واقع شده است. فرد ناشناس از جان ویلت، صاحب مسافرخانه، در مورد «وارِن» خانهٔ بزرگی که در آن اطراف واقع شده سؤال می‌کند. جان پاسخ می‌دهد که مالک آنجا آقای جفری هاردل، فردی مجرد است که با دوشیزه اِما هاردل، برادرزاده‌اش زندگی می‌کند. فرد دیگری که در وارن حضور دارد، مردی جوان به نام ادوارد چستر است، که عاشق دوشیزه هاردل می‌باشد. او آنجا را ترک کرده و به لندن رفته که عشق خود، دوشیزه هاردل را در بالماسکه‌ای که همراه با عموی خود در آن شرکت دارد ملاقات نماید. هنگامی که فرد ناشناس در مورد پدر دوشیزه هاردل می‌پرسد، او پاسخ می‌دهد که: بیست‌ودو سال پیش هنگامی که او کمتر از یک سال داشت باغبان پدرش، او و مباشرش آقای روج را به قتل می‌رساند، اما باغبان تاکنون پیدا نشده است. تا اینکه... .

خواندن کتاب چکیده رمان بارنابی روج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خلاصه شاهکارهای ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چکیده رمان بارنابی روج

«فرد ناشناس به جان می‌گوید که باید همان شب آنجا را ترک کند و خود را به لندن برساند. غریبه با حالتی پریشان و خشمگین

با اسب خود به سوی لندن می‌تازد. چیزی نمانده بود با کالسکه‌ای که در آن گابریل واردن، کلیدساز اهل لندن، که از وارن در راه بازگشت به خانه بود برخورد کند. مشاجره‌ای بین آنها رخ می‌دهد، سپس به راه خود ادامه می‌دهند. گابریل واردن کلیدسازی است که تمام روز خود را صرف تعمیر و ساخت قفل‌ها و زنگ‌ها می‌کند. گابریل در مسافرخانهٔ میپل جایی که بسیار شناخته شده است، توقف کوتاهی می‌کند سپس به منزل خود در کِلِرکِن ول واقع در حومهٔ لندن راهی می‌شود. بر سر راه خود مردی را می‌بیند که بالای سرِ شخصی که بیهوش بر روی پیاده رو افتاده ایستاده است. گابریل، بارنابی (مردی که بالای سر مصدوم ایستاده) را صدا می‌زند و از او می‌پرسد که آیا آن فرد را می‌شناسد یا نه؟ بارنابی پسری با ناتوانی ذهنی است، او به گابریل پاسخ می‌دهد که فرد مصدوم را می‌شناسد، اما نام او را نمی‌داند. آن دو، فرد مصدوم را بلند کرده و سوار بر کالسکه می‌کنند و با امید به اینکه مادر بارنابی بتواند فرد را شناسایی کند، به سوی منزل او حرکت می‌کنند.

صبح، هنگام صبحانه آقای گابریل به دخترش دالی و شاگردش سایمون تپرتیت توضیح می‌دهد که چگونه مادرِ بارنابی، خانم ماری روج فرد مصدوم را شناسایی کرده است. این فرد کسی نبود جز ادوارد چستر معشوق اِما هاردل. گابریل زمانی که در وارن بود شنیده بود جفری و اِما می‌خواهند در بالماسکه شرکت کنند به آنجا رفت و اِما را از ماجرای مصدوم شدن ادوارد خبردار کرد. اِما از شنیدن این خبر بیهوش بر روی زمین می‌افتد و همهٔ میهمانان دور او جمع می‌شوند. گابریل بعد از دادن خبر سالن را ترک می‌نماید.»




معرفی نویسنده
عکس چارلز دیکنز
چارلز دیکنز
انگلیسی | تولد ۱۸۱۲ - درگذشت ۱۸۷۰

چارلز جان هوفام دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس، نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

نظرات کاربران

کاربر ۲۴۷۲۸۰۵
۱۴۰۲/۰۲/۰۲

استدعا دارم لطفا کتاب کامل بارنابی روج رو بذارید.باتشکر

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان