دانلود و خرید کتاب جوجه اردک زشت درون دبی فورد ترجمه فرشید قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جوجه اردک زشت درون اثر فرشید قهرمانی

کتاب جوجه اردک زشت درون

نویسنده:دبی فورد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۴۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جوجه اردک زشت درون

کتاب جوجه اردک زشت درون، اثری از دبی‌ فورد نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی است و درباره‌ی پذیرش نیمه‌ی تاریک وجود ما است؛ یعنی همان ویژگی‌ها و احساساتی که از آن‌ها می‌ترسیم.

جوجه اردک زشت درون را می‌توانید با ترجمه‌ای از فرشید قهرمانی مطالعه کنید.

درباره‌ی کتاب جوجه اردک زشت درون

شاید ما در تمام طول زندگی‌مان ماسک خوشحال به چهره‌مان زده باشیم. اما در پس این ماسک، تمام احساسات منفی و ویژگی‌های بدمان را پنهان کردیم. از آن‌ها فرار می‌کنیم، ازشان می‌ترسیم و در پذیرششان مشکل داریم. اما همین احساسات بد و منفی، جایی کار دستمان می‌دهند. بخصوص در زمانی که حس می‌کنیم دیگر کنترلی بر زندگی‌مان نداریم و همه‌چیز را تخریب می‌کنیم. این احساس بد و منفی که ما را از زندگی دلخواهمان دور می‌کند چیست؟ دبی فورد در کتاب مشهورش، جوجه اردک زشت درون، ما را با این بعد از افکارمان آشنا می‌کند. در حقیقت دبی فورد در کتاب جوجه اردک زشت درون توضیح می‌دهد که این موارد و مشکلات قدیمی ما را به نیمه‌ی تاریک‌مان راهنمایی می‌کنند. 

در این کتاب راهنمای روشنگر، دبی‌فورد توضیح می‌دهد که چگونه ما نیمه‌ی تاریک خود را پنهان یا انکار می‌کنیم، این ویژگی‌ها را در خود نمی‌پذیریم و به خود اجازه نمی‌دهیم تا به شکلی واقعی و حقیقی زندگی کنیم. در این کتاب او نشان می‌دهد که شناخت و پذیرش این به اصطلاح ضعف‌های‌مان ممکن است و در حقیقت این ویژگی‌ها شاید آن‌قدر مهم باشند که موجب آشکار شدن توانایی‌های پنهان‌مان شوند. اما با خواندن داستان‌های عبرت‌آموز کتاب جوجه اردک زشت درون و انجام تمرین‌های کاربردی‌اش، دبی فورد به ما نشان می‌دهد که چگونه احساسات و هیجانات تاریک‌تر خود را آشکار سازیم و موهبت‌های آنها را کشف کنیم و به این شکل یک بار دیگر تمامیت خود را بازیابیم. دبی‌فورد ما را راهنمایی می‌کند تا الگوهای تنبیه خود را بشناسیم و از شر آنها رها شویم.

کتاب جوجه اردک زشت درون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

جوجه اردک زشت درون، هدیه‌ای برای تمام افرادی است که دوست دارند در زندگی‌شان، تغییراتی ایجاد کنند و به سمت بهتر شدن، پیش بروند. 

درباره‌ی دبی فورد 

دبی فورد (۱ اکتبر ۱۹۵۵ – ۱۷ فوریه ۲۰۱۳) نویسنده، مدرس، معلم و سخنران شناخته شده آمریکایی است، بیشترین شهرت او برای کتاب نیمه تاریک جویندگان نور یا همان جوجه اردک زشت درون است که توسط نیویورک تایمز در سال ۱۹۹۸ با هدف کمک به خوانندگان خود در غلبه بر سایه فردی با کمک روانشناسی مدرن و دستورالعملهای معنوی به چاپ رسیده‌است. اپرا وینفری این کتاب را در برنامه تلویزیونی خود معرفی کرد و همین سبب شد تا این کتاب برای مدت‌ها در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز باشد. آثار او به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند و در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند. 

بخشی از کتاب جوجه اردک زشت درون

«تمامی به اصطلاح مشکلات شما و تمامی مواردی که در خودتان دوست نمی‌دارید در حقیقت جزو امتیازات برجسته و ویژگی‌های مثبت‌تان هستند.» او ادامه داد: «خیلی ساده می‌توانم بگویم این موارد در شما غلو شده‌اند و اندازه‌شان بیش از اندازه است. کافی است کمی مقدار آنها را کم کنید و به‌زودی متوجه خواهید شد که شما و تمامی اطرافیان‌تان این به اصطلاح نقاط ضعف را جزو توانایی‌های‌تان به حساب خواهید آورد. به این شکل نقاط ضعف‌تان به ابزارهایی شگفت‌انگیز تبدیل خواهند شد که به سودتان عمل می‌کنند. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که اندازه‌ی این به اصطلاح مشکلات را براساس موقعیتی که در لحظه در آن قرار دارید، تنظیم کنید.»

احساس کردم که دچار برق‌گرفتگی شده‌ام. هرگز چیزی شبیه به این نشنیده بودم. به‌طور غریزی مطمئن بودم که حرف‌های او حقیقت دارد. ناگهان متوجه شدم که حس «پُز دادن» همان اعتماد به نفس اغراق شده در من است. دمدمی مزاج بودنم در واقع حالت در لحظه بودن و تفکر مثبت بود که به شکل غلو شده ابراز می‌شد. شدتی که گاهی در برخوردهایم نشان می‌دادم نیز توانایی رهبری‌ام بود که باز هم به شکل اغراق شده خود را نشان می‌داد.

درک کردم که می‌توانم کاری کنم که به دلیل همین ویژگی‌ها مورد تحسین قرار بگیرم. نمی‌دانم چرا تا آن زمان این نکات را متوجه نشده بودم!

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

r.g
۱۳۹۶/۰۱/۳۰

با اینکارا هم از ناشر سلب اعتماد میشه هم از مترجم منم قبلا این بلا سرم اومده کتاب عادتهای میلیون دلاری برایان تریسی را دوباره بانام به روش خود ثروتمند شوید خوندم کتاب دیوانگان ثروت ساز دارن هاردیم با

- بیشتر
🇮🇷💪🏻🇮🇷REZA
۱۳۹۸/۰۹/۰۵

جوجه اردک زشت درون همون کتاب=نیمه تاریک وجود هست، با عنوان دیگه توسط دو انتشارات متفاوت، مال دبی فورد کتاب عالی هست در مورد سایه ها👌🏻

Nahid Baradaran Sadat
۱۳۹۶/۰۱/۲۶

خیلی ناراحتم که هزینه بیخود کردم کسانی که کتاب نیمه تاریک وجود رو دارن نخرن این کتاب رو

Nahid Baradaran Sadat
۱۳۹۶/۰۱/۲۶

این همون کتاب نیمه تاریک وجود هست پس چرا با نام دیگه منتشر شده!!!! من اشتباه کردم خریدم و متوجه شدم دقیقا همون کتاب نیمه تاریک وجود هست با تغییر نام

Sara
۱۳۹۸/۰۶/۱۲

من کتاب نیمه تاریک وجود داشتم واقعا زشته یک کتاب با یک اسم دیگه ترجمه گرد گذاشت برای فروش این یک فریبه

شاپرک
۱۳۹۸/۰۱/۰۹

اولش فکر کردم شاید یکی ازون کتاباهای انگیزشی ای باشه که حرفهای تکراری میزنن اما در عوض خیلی جذاب بود و من رو به خودش جذب کرد، یکی از جالبهاش فرافکنی صفات خودمون روی دیگران بود، در کل توصیه میشه

3ti.0i
۱۳۹۹/۱۱/۱۶

این کتاب همان نیمه تاریک درون است که در طاقچه بی نهایت وجود دارد.

khatereh kaviani
۱۳۹۷/۱۰/۱۳

الان بلاخره بد بوده یا خوب ?

parastoo
۱۴۰۰/۰۲/۲۱

لذت بخش:)))

tamanna abolhasani
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

کتاب خوبی هستش و بی‌نهایت ذهن رو پرورش میده فقط مطالبش با کتاب نیمه‌ی تاریک وجود یکسان هست یکی از دو کتاب رو خریداری کنیم بنظرم بهتره یا جوجه اردک زشت درون یا نیمه‌ی تاریک وجود ..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۵)
بیست‌وهشت سالم بود و هنوز منتظر کسی بودم که از راه برسد و باعث شود حالم خوب شود. اما آن روز صبح متوجه شدم که قرار نیست کسی سراغم بیاید.
Pariya
هنگامی که ویژگی‌ای را در خود انکار می‌کنید، همان ویژگی کنترل زندگی‌تان را به‌عهده می‌گیرد.
شاپرک
هرگز نمی‌توانستم خود را به‌طور کامل زیبا ببینم، چرا که زمان زیادی را صرف پنهان کردن زشتی‌هایم کرده بودم. هرگز درباره‌ی بخشندگی‌ام احساس خوبی نداشتم، چرا که این بخشندگی نقابی بود برای پنهان کردن حرص و طمع در وجودم
Babakarania
بسیاری گمان می‌کنند که رنگ سفید یعنی هیچ رنگی وجود نداشته باشد. در حالی که رنگ سفید یعنی وجود همه‌ی رنگ‌ها. سفید یعنی مخلوط شدن و وجود همه‌ی رنگ‌های دیگر. به همین دلیل است که عشق به معنای نبودن احساساتی مثل نفرت، خشم، حسادت و ... نیست، بلکه مجموعه‌ی تمامی احساس‌هاست؛ جمع کل همه چیز.» عشق همه چیز را در خود دارد. عشق تمامی احساس‌های انسانی را می‌پذیرد ــ احساس‌هایی که آن را پنهان می‌کنیم و از آنها می‌ترسیم.
فرزاد
چارلز دوبوا می‌گوید: «نکته‌ی مهم این است که بتوانید هر لحظه آنچه هستید را فدای آنچه می‌توانید باشید، کنید.» تنها چیزی که ما را از کامل بودن و خودمان بودن بازمی‌دارد، ترس است. ترس‌های ما به ما می‌گویند که نمی‌توانیم آرزوهای‌مان را برآورده کنیم. ترس‌های ما می‌گویند که ریسک نکنیم. ترس‌ها موجب می‌شوند نتوانیم از گنجینه‌های وجودمان بهره ببریم. ترس‌های ما باعث می‌شوند به‌جای در آغوش گرفتن کل ظرفیت‌مان در میانه زندگی کنیم. ترس‌های ما موجب کرختی‌مان می‌شوند. ترس‌های ما نشاط و هیجان زندگی را از ما می‌گیرند. در حالی که ترسیده‌ایم شرایطی را در زندگی خود ایجاد می‌کنیم تا به خودمان ثابت کنیم که محدودیت‌هایی که خودمان به خود تحمیل کرده‌ایم، درست و واقعی‌اند.
شاپرک
«تمامی به اصطلاح مشکلات شما و تمامی مواردی که در خودتان دوست نمی‌دارید در حقیقت جزو امتیازات برجسته و ویژگی‌های مثبت‌تان هستند.» او ادامه داد: «خیلی ساده می‌توانم بگویم این موارد در شما غلو شده‌اند و اندازه‌شان بیش از اندازه است. کافی است کمی مقدار آنها را کم کنید و به‌زودی متوجه خواهید شد که شما و تمامی اطرافیان‌تان این به اصطلاح نقاط ضعف را جزو توانایی‌های‌تان به حساب خواهید آورد. به این شکل نقاط ضعف‌تان به ابزارهایی شگفت‌انگیز تبدیل خواهند شد که به سودتان عمل می‌کنند. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که اندازه‌ی این به اصطلاح مشکلات را براساس موقعیتی که در لحظه در آن قرار دارید، تنظیم کنید.»
Babakarania
ما با این تصور زندگی می‌کنیم که برای اینکه هر چیزی معنوی باشد باید بدون نقص شود. ما در اشتباهیم. در واقع درست برعکس این گمان درست است. معنویت یعنی کامل بودن و کامل بودن همه چیز را دربرمی‌گیرد و شامل می‌شود: منفی و مثبت و خوبی و بدی هر دو باید با هم وجود داشته باشند.
Babakarania
با پذیرفتن آنچه هستیم است که می‌توانیم خود واقعی‌مان را به تکامل برسانیم. هنگامی که درک می‌کنیم تمامی اجزای وجودمان به‌سوی کمال در حرکت است، خودمان را دوست خواهیم داشت.
Babakarania
وقتی متوجه می‌شوید که هر آنچه در دیگران می‌بینید در شما نیز وجود دارد، دنیای‌تان دچار تغییر می‌شود
f.a.e.z._
برای کشف روشنایی‌تان باید به درون تاریکی سفر کنید
shabi

حجم

۳۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۳۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان