دانلود و خرید کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت شری کوبرن ترجمه مهسا امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت اثر شری کوبرن

کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت

نویسنده:شری کوبرن
انتشارات:نشر نگره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت

کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت نوشتهٔ شری کوبرن و ترجمهٔ مهسا امیری و زهرا کشفی است و نشر نگره آن را منتشر کرده است. این کتاب راهکارهایی بر اساس نظریه‌های برجسته ارائه می‌دهد.

درباره کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت

مشاوره علمی پویاست و با درنظرگرفتن نیاز مراجعان، کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت رویکرد «مشاوره متمرکز کوتاه‌مدت» را معرفی می‌کند که هدفش کمک به مراجع با حداقل جلسات است. در این رویکرد، مشاور بر چهار نظریهٔ عمده و برجسته (رفتارشناختی، رویکرد مبتنی بر نقاط قوت، روایت‌درمانی و رویکرد راه‌حل مدار) متمرکز است و از آن‌ها بهره می‌برد. از این رو، در اولین (و اکثرا آخرین) جلسهٔ مشاوره، مراجع می‌تواند به صورت حرفه‌ای به آنچه می‌خواهد دست یابد و در عین حال مشکلی بر مشکلات قبلی‌اش اضافه نشده باشد.

کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت با نگاهی گذرا بر تاریخچهٔ رویکردهای مشاوره و توضیحی مختصر از چهار نظریهٔ عمده، این امکان را به خواننده می‌دهد تا بر اساس شخصیت خود به عنوان مشاور، از نحوهٔ کمک‌کردن خویش به دیگران مطلع شود و میزان تعصبات وارد بر کارش را بسنجد.

مشاوره‌های تک‌جلسه‌ای از ایده‌هایی است که کتاب به خواننده می‌دهد و در آن از دو درمان پست مدرن روایت‌درمانی و راه‌حل محور کمک می‌گیرد. در آخر برای افزایش اعتماد به نفس در مشاور، از مطالعات موردی استفاده کرده و قدرت هنر درمان را در مواجهه با خطرات و موانع پیش روی جلسه یادآور می‌شود.

این کتاب برای فراتر رفتن از مهارت‌های مشاورهٔ عمومی و افزایش ظرفیت و اعتماد به نفس مشاورانی که مایل به گسترش دانش و مجموعه مهارت‌های فعلی خود هستند طراحی شده است. خوانندگان درکی عمیق‌تر از رویکرد رفتارشناختی، رویکرد مبتنی بر نقاط قوت، روایت‌درمانی و رویکرد راه‌حل مدار به‌دست خواهند آورد. در این کتاب راهکارهای عملی و تکنیک‌های مربوط به هر کدام از این ساختارهای نظری برجسته، مورد بررسی قرار می‌گیرند و به منظور ارزیابی و درک کاربردشان در حیطهٔ مشاوره، به‌وسیلهٔ نمونه‌های تجربی بیان می‌شوند.

خواندن کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مشاوران و روان‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهارت های مشاوره متمرکز کوتاه مدت

«ایجاد رابطهٔ دوستی

تصور کنید که در یک باشگاه عضو شده‌اید و خود را در حال دوست شدن با فردی می‌بینید که از دستگاه تردمیل کناری شما استفاده می‌کند. بدیهی است که هیچ دلیلی برای نگرانی نیست و ممکن است همین رابطهٔ دوستی یکی از اولین دلایل پیوستن شما به باشگاه باشد. اما در طول مشاوره، ایجاد دوستی جدید معنی کاملا متفاوتی دارد. در حقیقت، این رابطهٔ دوستانه برای موفقیت رابطهٔ مشاوره‌ای لازم و منحصر به فرد است در حالی که همزمان می‌تواند باعث ایجاد انواع مختلف سؤالات اخلاقی و بروز وضعیت دشوار شود.

عدم تطابق

کشمکش و درگیری بخشی معمول و طبیعی از روابط انسانی است. بر خلاف روابط دیگر، مانند رابطه با خانواده یا دوستان، ما نمی‌توانیم به راحتی و به دلیل وجود ناسازگاری، رابطهٔ مشاوره را نادیده بگیریم یا پایان دهیم. یکی از نقش‌های ما به عنوان مشاور، هدایت کردن لحظات سخت و تضادهای افرادی است که جنبه آسیب‌پذیر زندگی خود را کشف می‌کنند. گاهی که ما مراجعه کنندگان را به آرامی برای رسیدن به پتانسیل خود یا شناسایی تغییرات لازم در افکار و رفتارشان به چالش می‌کشیم، باعث تضاد می‌شویم. حتی گاهی این رابطهٔ پویا خود باعث ایجاد احساس ترس و ناراحتی در مراجعانی می‌شود که با آن‌ها کار می‌کنیم. صرف نظر از علت، درک سبک حل ناسازگاری ما و افزایش توان مدیریت و ادامه کار هنگامی که تضاد و ناسازگاری وجود دارد، یک مهارت اساسی درمانی است.

پایان‌های سخت

پیوندی که در طول فرآیند مشاوره شکل می‌گیرد، معنی‌دار و هدفمند است. به صورت ایده‌آل زمانی که هدف مشاوره برآورده شده است، به یک پایان طبیعی نزدیک می‌شویم. با این حال، گاهی آن قدر هم ساده نیست و یک پایان طبیعی به مسئله‌ای تبدیل می‌شود که باید بر روی آن کار کنیم. آسودگی و ظرفیت ما برای خاتمه بسیار مهم است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۳۹۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان