دانلود و خرید کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟ موسسه HTeBooks ترجمه سمانه عطا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟ اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟

نویسنده:موسسه HTeBooks
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟

کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟ از موسسهٔ HTeBooks و با ترجمهٔ سمانه عطاست و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است. این کتاب با ساختاری ساده و برای خواندن سریع و آسان نوشته شده است.

درباره کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟

کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟ از مجموعه کتاب‌های خودیاریِ شرکت «HTeBooks» ترجمه شده است. این مجموعه کتاب‌ها برای جزئی‌ترین مهارت‌های زندگی یک چارچوب ساده و علمی‌کاربردی ارائه می‌دهند. این مجموعه کتاب‌ها حکم قدم اول و آشناییِ اولیهٔ ما با موضوع را دارند؛ و در واقع راه را برای ما هموار می‌کنند تا به تحقیق بیشتر بپردازیم.

کتابِ «چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژیِ خود استفاده کنید» سعی دارد شما را در چند مرحله با استفادهٔ حساب شده از مواد غذایی آشنا کند. در وهلهٔ اول به فرایند تبدیل غذا به انرژی توجه می‌شود و آنچه لازم است دربارهٔ غذاها بدانیم.

سپس به سه واژهٔ پرکاربرد در رژیم غذایی پرداخته می‌شود، یعنی، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها. در این کتاب توضیح داده می‌شود که مواد غذایی مناسب برای این منابع چه غذاهایی هستند.

در آخر نیز به دیگر منابع غذایی مفید و مهم توجه می‌شود و نکاتی جانبی دربارهٔ سبک زندگی مناسب مطرح می‌شود.

این کتاب با ساختاری ساده سعی دارد با زبانی به دور از پیچیدگی، ما را با نکات مهم و اولیهٔ یک رژیم غذاییِ مناسب آشنا کند، یعنی رژیمی که مناسب سبک زندگی ما باشد.

انسان‌ها، همانند دیگر جانداران نیاز به انرژی دارند تا بدن آن‌ها زنده بماند. راه اصلی که آن‌ها می‌توانند انرژی خودشان را دریافت کنند از طریق غذایی است که می‌خورند. همان‌طور که می‌توانید استنباط کنید، آنچه فرد می‌خورد بازتابی از ذخایر انرژی کلی آن فرد محسوب می‌شود.

اولین روشی که این کتاب می‌تواند به شما کمک کند آموزش این مطلب است که چگونه غذا در به‌دست‌آوردن انرژی به شما یاری می‌رساند. بدن انسان یک سیستم متمایز است که با انواع مختلفی از فرایندها تنظیم می‌شود. بدن انسان طی یک فرایند خاص انواع مواد مغذی را به انرژی تبدیل می‌کند. دانستن مراحل و فرایندهای مختلفی که بدن غذا را به انرژی تبدیل می‌کند، درک بهتری از نحوهٔ عملکرد بدن و چگونگی انجام رژیم‌ها برای داشتن حداکثر انرژی و تغذیه به شما می‌دهد.

دومین کمکی که این کتاب به شما خواهد کرد، شناخت بیشتر از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌هاست. هریک از این اصطلاحاً ریزمغذی‌ها که به روش‌های مختلفی پردازش می‌شوند، انرژی و تغذیه برای بدن را تأمین می‌کنند. گذشته از آموزش فرایند اساسی در مورد نحوهٔ تبدیل این مولکول‌ها به انرژی قابل‌استفاده، شما همچنین یاد خواهید گرفت که برای این مواد مغذی کدام غذاها را می‌توانید مصرف کنید.

خواندن کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ تغذیه و بدن خود بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه از غذا در جایگاه منبع انرژی خود استفاده کنید؟

«ویژگی‌های بسیاری برای تعریف موجود زنده وجود دارد. این خصوصیات در همه مراحل زندگی وجود دارند، از باکتریِ تک‌سلولی ریز میکروسکوپی گرفته تا نهنگ‌های عظیم که از بیلیون‌ها سلول تشکیل شده‌اند. متابولیسم (سوخت‌وساز) یکی از ویژگی‌های بارز است که در همهٔ جانداران به‌صورت مشترک وجود دارد. روند کسب انرژی برای فرایندهای مختلف متابولیکی (به‌جز موجوداتی نظیر گیاهان که خودشان توانایی تأمین انرژی را دارند) پایهٔ اصلی نیاز موجودات زنده برای خوردن غذا می‌باشد.

چگونه یک فرد متابولیسم را تعریف می‌کند؟ متابولیسم یک سری از تحولات شیمیایی است که به حفظ زندگی کمک می‌کند. بیشتر آن‌ها توسط آنزیم‌ها و پروتئین‌هایی که قادر به ایجاد واکنش‌های شیمیایی با سرعت بسیار بالا هستند، کاتالیز می‌شوند. نقش متابولیسم در بدن چه از لحاظ مولکولی و چه سیستمی قابل تفسیر نیست. محصول متابولیسم قابل‌ملاحظه‌ترین و مهم‌ترین انرژی در قالب آدنوزین تری فسفات یا آت پ در سایر فرایندهای حیاتی مانند رشد، تولیدمثل و واکنش به محرک‌ها استفاده می‌شود. این اساساً بدان معنی است که بدون سوخت‌وساز بدن، قطعاً زندگی به پایان خواهد رسید.

فرایند سوخت‌وساز عملاً می‌تواند در دو فرایند متضاد خلاصه شود. واکنش‌های کاتابولیک، مولکول‌های بزرگ را به مولکول‌های ساده‌تر تجزیه می‌کنند. این فرایند معمولاً زمانی مشاهده می‌شود که مواد غذایی برای رهاسازی انرژی و مواد مغذی هضم می‌شوند. واکنش‌های آنابولیک مولکول‌های کوچک‌تر را برای ایجاد مولکول‌های بزرگ‌تر ترکیب می‌کنند. یک نمونه از واکنش‌های آنابولیک، تشکیل پروتئین‌های مختلف از آمینواسیدهای جداگانه است.

با این‌حال، باید توجه داشت که معمولاً واکنش‌های کاتابولیک و آنابولیک همزمان در حالت‌های عادی اتفاق می‌افتند. این یک اصل جادویی دست‌کم گرفته شده در بدن‌های زنده است.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۶۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان