دانلود و خرید کتاب چه کسانی انتخاب می شوند؟ نادر ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه کسانی انتخاب می شوند؟ اثر نادر ابراهیمی

کتاب چه کسانی انتخاب می شوند؟

معرفی کتاب چه کسانی انتخاب می شوند؟

کتاب چه کسانی انتخاب می شوند؟ نوشتهٔ نادر ابراهیمی است. انتشارات شهر قلم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر چهارمین جلد از مجموعهٔ «سفرهای هامی و کامی» است.

درباره کتاب چه کسانی انتخاب می شوند؟

کتاب چه کسانی انتخاب می شوند؟ نوشتهٔ نادر ابراهیمی از نویسنده‌های نامدار ادبیات ایران است که آثار بسیاری برای بچه‌ها و بزرگ‌ترها به یادگار گذاشته است. این کتاب علاوه بر قصه‌های خواندنی این نویسنده، با تصویرگری‌های «حسین صافی» همراه شده است. مجموعه‌ٔ «سفرهای هامی و کامی» برای اولین‌بار از سوی انتشارات شهر قلم منتشر شده است.

«سفرهای دورودراز هامی و کامی در وطن» نام مجموعه داستانی بود که توسط نادر ابراهیمی در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ نوشته شد. در این مجموعه، با «استاد مهروند» روبه‌رو می‌شویم؛ فردی که با همکاری دوستانش می‌کوشند برنامه‌ای به نام طرح تربیتی و آموزشی برای کودکان ۱۱ تا ۱۳ ساله را اجرا کنند. آن‌ها برای انجام این طرح ۲ نوجوان به نام‌های هامی (همایون) و کامی (کامبیز) را بر می‌گزینند. پس از پایان مرحلهٔ آموزش مهارت‌ها و اطمینان از دریافت نسبی چگونگی طرح از سوی هامی و کامی، همهٔ وسیله‌ها و ابزاری که برای یک زندگی مستقل لازم است، در دسترس آن ۲ گذاشته می‌شود. این ۲ نوجوان با دلهرهٔ بسیار از خانواده‌ها و دوستان خود خداحافظی می‌کنند و سفر دورودراز خود را به اقصا‌نقاط ایران آغاز می‌کنند. در این سفرها، پژوهشگران بدون اینکه بچه‌ها بدانند، از دور مواظب آن‌ها هستند. بچه‌ها آزادند هر کاری دوست دارند، انجام بدهند و به هر جا که می‌خواهند بروند و هر باوری که دارند به زبان بیاورند و انجام بدهند.

مجموعه فیلمی هم به همین نام درسال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ توسط نادر ابراهیمی بر اساس همین قصه ساخته شد.

خواندن کتاب چه کسانی انتخاب می شوند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نادر ابراهیمی

نادر ابراهیمی در سال ۱۳۱۵ به دنیا آمد. او نویسندهٔ معاصر ایرانی است. او در ۵۷ سال فعالیت حرفه‌ای خود بیش از ۹۰ اثر هنری نوشت و افزون‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرد.

نادر ابراهیمی به‌همراه بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از معدود سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند.

بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم، چهل نامه کوتاه به همسرم، ابن مشغله، آتش بدون دود، مردی در تبعید ابدی و یک عاشقانه آرام عنوان کتاب‌هایی از نادر ابراهیمی هستند.

نادر ابراهیمی در سال ۱۳۸۷ درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی
ایرانی | تولد ۱۳۱۵

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد. او یک داستان‌نویس معاصر ایرانی است که علاوه‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینهٔ فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است. او همراه با بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان از هنرمندانی به حساب می‌آید که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. نادر ابراهیمی که نویسندگی را از نوجوانی شروع کرده بود، در ۲۷سالگی اولین کتابش را در نشر روزبهان منتشر کرد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه‌بر صدها مقالهٔ تحقیقی و نقد، بیش از ۱۰۰ کتاب از او چاپ و منتشر شد. در سال ۱۳۴۲ اولین کتاب خود را با نام «خانه‌ای برای شب» به چاپ رساند، اما سال ۱۳۴۲ آغاز تازه‌ای برای او در زمینهٔ فعالیت‌های سیاسی بود. هم‌زمان با تبعید روح‌الله خمینی، فعالیت‌های سیاسی علیه نظام پهلوی شدت گرفت و وجود یک رهبر سیاسی برای این اعتراضات شور و اشتیاق تازه‌ای به جریانات سیاسی در ایران داده بود؛ نادر ابراهیمی نیز در نوشتن بیانیه و اعلامیه‌هایی علیه نظام وقت دست داشت و بسیار از اعلامیه‌ها به قلم او منتشر شد. دو اثر از او به نام‌های «دشنام» و «آسمان در تسخیر کلاغ‌ها» حاوی دو داستان مشهور است که درون‌مایهٔ آن‌ها سیاسی و مبارزه با نظام پهلوی است. به‌گفتهٔ او این دو داستان پایهٔ ادبیاتی ضد سلطنتی با بیانی نمادین شد. ابراهیمی پس از موفقیت در آثار قبل، کتاب «مصابا و رؤیای گاجرات» را به چاپ رساند که در آن به‌نوعی مخالفتش را با به‌ظاهرْ روشنفکران بیان کرد. ابراهیمی در آن سال‌ها کتاب‌های متعددی از جمله «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «افسانه‌های باران»، «مکان‌های عمومی»، «آرش در قلمرو تردید» و... را منتشر کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۸۰۰
تومان