دانلود و خرید کتاب فلوسیتومتری آمینا کریمی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فلوسیتومتری

کتاب فلوسیتومتری نوشتهٔ آمینا کریمی نیا، بهناز قره گزلو، حمید مباشری، سوسن کبودانیان اردستانی و طوبی غضنفری در انتشارات دانشگاه شاهد منتشر شده است. 

درباره کتاب فلوسیتومتری

فلوسیتومتری روشی بسیار ارزشمند، دقیق، حساس و سریع برای شناسایی، شمارش و جداسازی ذرات میکروسکوپی معلق در جریانی از مایع است. این روش قادر است هم‌زمان با عبور ذرات منفرد از میان آشکارسازها با استفاده از خصوصیات پراکنده‌سازی نور توسط سلول‌ها و نیز نشر فلورسانس، چندین پارامتر را اندازه‌گیری نماید. امروزه فلوسیتومتری جزء لاینفکی از تحقیقات بیولوژی پایه و تشخیص بیماری‌ها است که از جمله کاربردهای این تکنیک می‌توان به شناسایی سلولی، تشخیص انواع بی‌نظمی‌های مولکولی و نقص‌های سلولی به‌صورت منفرد یا در یک گروه از سلول‌ها اشاره کرد. از فلوسیتومتری می‌توان به‌عنوان ابزاری قوی و منحصربه‌فرد جهت شناسایی تخصصی بیماری‌ها در آزمایشگاه‌های کلینیکی و بخش‌های تحقیقاتی استفاده کرد؛ همچنین این روش در تعیین پیش‌آگهی و نیز برای ارزیابی درمان بدخیمی‌ها کاربرد دارد. ازآنجاکه سرعت آزمایش بسیار بالا است، در زمانی نسبتاً کوتاه، امکان تشخیص نوع بیماری بر اساس نقص مولکولی شناسایی شده در سلول فراهم می‌گردد.

شناسایی و بررسی مولکول‌ها و آنتی‌ژن‌های سطحی و نیز درون‌سلولی، جست‌وجوی آپوپتوز و اندازه‌گیری سلول‌های آپوپتوتیک از میان مخلوطی از سلول‌های دیگر، تعیین کمی مقدار DNA و شناسایی سلول‌های دیپلوئید نرمال در حال استراحت، شناسایی سلول‌هایی که در مرحلهٔ پیش میتوزی و یا میتوز هستند، اندازه‌گیری تعداد کروموزوم‌ها (هنجار یا ناهنجار)، تشخیص بیماری‌های بدخیم، بررسی میان‌کنش سلول و داروها و غیره، از جمله کاربردهای کلینیکی معمول در فلوسیتومتری هستند. در کنار کاربردهای کلینیکی ذکرشده، فلوسیتومتری می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را درباره فیزیولوژی و عملکرد سلول در تحقیقات سلولی و مولکولی بررسی کند. براین‌اساس می‌توان میزان تغییر در بیان انواع ژن‌ها در حالت طبیعی و همچنین تغییرات ژنی متعاقب قراردادن سلول در معرض شرایط مختلف شیمیایی و فیزیکی را شناسایی و بررسی کرد. استفاده از فلوسیتومتری طی دهه‌های اخیر به علت پی‌بردن به کاربردهای متفاوت آن افزایش‌یافته و نیز ساخت دستگاه‌های کوچک‌تر، ارزان‌تر، دقیق‌تر و با کارکرد ساده‌تر مدنظر قرار گرفته است.

خواندن کتاب فلوسیتومتری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به بیولوژی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان