دانلود و خرید کتاب حقیقت چیست؟ کمال‌الدین عبدالرزاق کاشانی ترجمه غلامرضا لایقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقیقت چیست؟ اثر کمال‌الدین عبدالرزاق کاشانی

کتاب حقیقت چیست؟

انتشارات:نشر اطلاع
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حقیقت چیست؟

کتاب حقیقت چیست؟ نوشتهٔ کمال‌الدین عبدالرزاق کاشانی و ترجمهٔ غلامرضا لایقی است و نشر اطلاع آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حقیقت چیست؟

پرسشی بزرگ و پاسخی بزرگ‌تر!

پرسش از حقیقت آنچه که دل‌ها تنها بدان آرام می‌شود، لابد پرسشی بس بزرگ و محترم است، به‌ویژه آنکه پاسخ‌گوی آن قطب و سر سلسله بی‌منازع تمام عارفان جهان، امیر مومنان علی علیه السلام است.

و چه کس بهتر از او می‌تواند پرده از حقیقت بردارد که در بحبوحهٔ حقیقت غرق و سرتا پا آکنده از نور حقیقت است.

کتاب حقیقت چیست؟ ترجمهٔ رسالهٔ مختصری است منسوب به کمال‌الدین عبدالرزاق کاشانی که در آن به شرح سخنان کوتاهی از مولای ما امیر المومنین علیه السلام در پاسخ سوال کمیل از حقیقت می‌پردازد.

زحمت تحقیق این رسالهٔ مختصر و مقابلهٔ نسخ آن را به شرحی که می‌آید آقای فاضل بهرامی کشیده که در فصلنامه نشریه مدرسه عالی مطهری مورخه پائیز و زمستان ۷۱ به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب حقیقت چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ کتاب‌های تصوف و عرفان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقیقت چیست؟

«راوی حدیث، کمیل بن زیاد نخعی است که علامهٔ مامقانی در تنقیح المقال به اندازهٔ کافی از او سخن گفته است، او مطالبی را بیان می کند که خلاصهٔ آن بدین شرح است:

شیخ [طوسی] ره در رجالش او را یک بار از زمرهٔ اصحاب امیر المومنین علیه السلام و بار دیگر از اصحاب امام حسن علیه السلام برشمرده و در رجال ابن داود آمده: او از خواص امیر المومنین است و برخی او را از جملهٔ اصحاب امیر المومنین علیه السلام در یمن برشمرده ـ و پیش از این نیز نقل مسند کلینی را تحت عنوان افراد مورد وثوق امیرالمومنین علیه السلام که کارهای او را متکفل بودند، آوردیم، امیر المومنین در مکاتبه ای به عبیدالله بن ابی رافع ذکر کرده که ده تن از ثقاتش بر او وارد می شوند، عبیدالله گفت: ای امیرالمومنین نام آنها را برای من بگو، پس حضرت نام جمعی را که یکی از آنان کمیل بن زیاد بود، آورده است. در صفین به همراه علی علیه السلام حضور داشته و شخصی بزرگوار و مطیع و مورد اعتماد حضرت بوده است. هم چنین بر طریق تشیع عبادت می کرده و کم از او حدیث نقل شده و به دست حجاج (علیه اللعنه) به شهادت رسیده است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

حجم

۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان