دانلود و خرید کتاب تسلی بخشی های فلسفه آلن دوباتن ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تسلی بخشی های فلسفه اثر آلن دوباتن

کتاب تسلی بخشی های فلسفه

معرفی کتاب تسلی بخشی های فلسفه

خلاصه‌کتاب تسلی بخشی های فلسفه نوشتهٔ آلن دوباتن و گزینش و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. با فلسفه آرام بگیریم!

درباره خلاصه‌کتاب تسلی بخشی های فلسفه

فلسفه تحمل تلخی‌های زندگی را آسان می‌کند.

فلسفه یک درس دانشگاهی سخت نیست. فلسفه در عمیق‌ترین، زخمی‌ترین و تنهاترین حالت‌های وجودمان جا خوش کرده است. زندگی روزمره ما پر از مشکلاتی است که اگر عمیقاً فلسفه را فهمیده باشیم، به‌راحتی می‌توانیم با آن‌ها کنار بیاییم. البته نگران نباشید؛ آلن دوباتن و شش نابغهٔ فلسفه قرار است در این راه و با کمک کتاب تسلی‌بخشی‌های فلسفه همراهتان باشند.

وقتی احساس می‌کنید هیچکس حرفتان را نمی‌فهمد و در گردابی از حماقت اطرافیانتان دست و پا می‌زنید، با فکرکردن به سقراط آرام خواهید گرفت. زمانی که از مشکلات مالی، زندگی بدون لذت و کمبودهایتان شاکی هستید، دوست خوبی مثل اپیکور به کمکتان خواهد آمد. وقتی دیگر هیچ راهی برای فرار ندارید، سنکا را به یاد آورید و با شجاعت تسلیم شوید. وقتی از خودتان خجالت می‌کشید، از آینه متنفر می‌شوید و حس می‌کنید بی‌ارزش هستید، دومونتنی کمک می‌کند نقابتان را به راحتی کنار بگذارید.

در آخر، اگر فکر می‌کنید دیگر طاقتی برای تحمل تمام این سختی‌ها ندارید، نیچه دستان شما را می‌گیرد و برای ادامه‌دادن کمکتان خواهد کرد.

خواندن خلاصه‌کتاب تسلی بخشی های فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های «فلسفه به زبان ساده» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب تسلی بخشی های فلسفه

«سقراط نزدیک به پانصد سال قبل از میلاد در آتن به دنیا آمد. در جوانی وارد دنیای فلسفه شد و بعد از هزار سال، هنوز مهم‌ترین شخص در دنیای تفکر است. سقراط برای درس‌هایش پولی از دیگران نمی‌گرفت، ثروت زیادی نداشت، تمام سال ردا می‌پوشید و همیشه پابرهنه راه می‌رفت. او بیشتر وقت خود را بیرون از خانه و با دوستانش می‌گذارند؛ دوستانی که عاشق دانش و شوخ‌طبعی بی‌نظیر او بودند. امّا آنچه سقراط را به یک فیلسوف بی‌مانند تبدیل می‌کند، شوخ‌طبعی، فقر و حتی دانش او نیست؛ سقراط عاشق سؤال پرسیدن بود.

سقراط بدون هیچ نگرانی به مردم نزدیک می‌شد و از آن‌ها می‌خواست که برایش توضیح دهند چرا به فلان ایده باور دارند؟ به نظر آن‌ها معنای زندگی چیست؟ سؤالات سقراط به نظر بسیاری از افراد دیوانه کننده بود، برخی او را مسخره می‌کردند و عده‌ای دوست داشتند او را بکُشند.

او پس از گفتگو با بسیاری از آتنی‌ها به یک کشف بزرگ رسید؛ اینکه مردم واقعاً هیچ چیزی درباره یک زندگی خوب نمی‌دانند. چیزهایی که آن‌ها مطمئن بودند درست و منطقی است، فقط یک باور عامه‌پسند بود. آن‌ها هیچ شکی درباره باورهایشان نداشتند؛ باورهایی که از نظر سقراط کاملاً نادرست بود. در اینجا بد نیست مکالمه سقراط با دو سردار جنگاور را مرور کنیم. این دو سردار اعتقاد داشتند برای شجاع بودن حتماً باید عضو یک لشکر باشند، در جنگ پیشروی کنند و دشمنان را قتل‌عام کنند.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

کریزی
۱۴۰۲/۰۸/۱۷

سخنانش بهم آرامش میداد و واقعا عالی بودن و خب خیلی خلاصه بود کتاب ولی ارزش خوندن داره من هروقت فلسفه میخونم احساس آرامش دارم شما چه احساسی دارید؟

سامان
۱۴۰۲/۰۱/۲۸

بسیار کاربردی و ساده و روان 🧷

کاربر ۵۸۹۶۴۹۴
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

آثار دوباتن همیشه بعد از خوانش اونا یه اثر ماندگار روی انسان میزاره،ایشون هم نویسنده خوبیه وعم فیلسوف قابل توجه واین باعث میشه که کسانیکه به فلسفه علاقه دارند کتابهای ایشون رو حتما بخونن چون هم در کتابهاش داستان سرایی

- بیشتر
اسماعیل فرمانی
۱۴۰۲/۰۱/۱۳

من این کتاب رو خیلی دوست داشتم کتابیه از آلن دوباتن که آثار فلسفه و تجلی اون تو زندگی رو برای ما روایت می کنه خوندش رو توصیه می کنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
آنچه ما را عصبانی می‌کند، برداشت‌های خوشبینانه و خطرناک در مورد چگونگی جهان و انسان‌هاست. سنکا مردی ثروتمند را می‌شناخت که دستور داده بود برده‌اش را در استخری پر از ماهی بیندازند تا خورده شود؛ فقط به این دلیل که جامی از دست برده‌اش افتاده بود و او از صدای شکستن جام نفرت داشت. دلیل عصبانیت او مشخص بود؛ او به دنیایی اعتقاد داشت که در آن، جام‌ها در مهمانی نمی‌شکستند. وقتی نمی‌توانیم کنترل تلویزیون را پیدا کنیم عصبانی می‌شویم، چون به دنیایی اعتقاد داریم که در آن نباید کنترل گم شود! در حقیقت عصبانیت نوعی باور است؛ باوری که ریشه خوشبینانه و خنده‌دار دارد. این باور به ما می‌گوید در قرارداد زندگی چیزی به نام ناکامی نوشته نشده است.
Baran Ba
ما باید کسانی را که ترکمان می‌کنند، ببخشیم. جدایی انتخاب آن‌ها نیست. آن‌ها سعی می‌کنند به ما بگویند به زمان بیشتری احتیاج دارند یا از صمیمیت و تعهد می‌ترسند؛ امّا در واقع تلاش می‌کنند تا تمایلات ناخودآگاهانهٔ خود را کمی عقلانی جلوه دهند.
shaghayegh
قوت قلب گاهی اوقات می‌تواند ظالمانه‌ترین پادزهر برای اضطراب باشد. پیش‌بینی‌های خوشبینانهٔ ما باعث می‌شود که فرد مضطرب برای بدترین حالتِ ممکن آماده نباشد و اگر بدترین حالت رخ دهد، فرد احساس می‌کند دچار یک فاجعه شده است.
shaghayegh
نیچه اعتقاد دارد برای رسیدن به رضایت خاطر، حتماً باید گاهی به شدت احساس بدبختی کرده باشیم. لذت و رنج چنان به هم وابسته‌اند که اگر کسی قصد تجربه کردن حداکثر لذت را داشته باشد، ناچار است بیشترین مقدار ممکنِ رنج را بچشد.
shaghayegh
دوست خوبم، آیا شرمسار نیستی که هر لحظه به پول، شهرت و اعتبار بیشتر توجه می‌کنی؛ ولی هیچ فکری درباره حقیقت و فهم و کمال روح خود نداری؟
shaghayegh
کاری مثل کوزه‌گری را در نظر بگیرید. برای انجام دادن این کار باید مراحل فنی را به طور دقیق بلد باشید؛ در غیر این صورت امکان ندارد بتوانید یک ظرف گِلی زیبا بسازید. هیچکس فکر نمی‌کند کوزه‌گری، نجاری یا هر کار دیگری یک موضوع شهودی یا ذاتی باشد. پس چرا کار پیچیده‌ای مثل هدایت زندگی را بدون تأمّل درباره مقدمات، فرضیه‌ها و هدف‌های زندگی انجام می‌دهیم؟
shaghayegh
بدترین مصیبت ما خار شمردن وجودمان است. به جای اینکه بکوشیم خود را دو نیم کنیم، باید از مبارزه درونی با پوشش‌های جسمانی گمراه کننده خود دست برداریم و یاد بگیریم که آن‌ها را به عنوان واقعیت‌هایی تغییرناپذیر بپذیریم.
shaghayegh
اپیکور به ما یاد می‌دهد که لذت بردن از زندگی فراتر از رؤیاهای رنگارنگ و مادی است. نیازهای عمیق ما در جهانی پر از کالا گم شده است؛ امّا فلسفه می‌تواند نیازهای واقعی را بار دیگر به ما نشان دهد و کمک کند تا لذت واقعی را فارغ از هر ثروتی تجربه کنیم.
کاربر ۴۸۹۲۳۷۷
ما می‌دانیم که چیزهای زیادی در این جهان تحت کنترل ما نیست و جهان چندان مطابقتی با امیال ما ندارد. با این وجود، سنکا از ما می‌خواهد که یاد بگیریم سرسختی و لجاجت جهان را با واکنش‌هایی مثل خشم، احساس بدبختی، اضطراب و بدبینی بدتر نکنیم.
shaghayegh
ولی قوت قلب گاهی اوقات می‌تواند ظالمانه‌ترین پادزهر برای اضطراب باشد. پیش‌بینی‌های خوشبینانهٔ ما باعث می‌شود که فرد مضطرب برای بدترین حالتِ ممکن آماده نباشد و اگر بدترین حالت رخ دهد، فرد احساس می‌کند دچار یک فاجعه شده است. سنکا از ما می‌خواهد که فکر کنیم احتمالاً رویدادهای بد رخ می‌دهند، امّا هرگز احتمال ندارد به اندازه‌ای که فکر می‌کنیم بد باشند. کافی است به طور منطقی و عقلانی فکر کنیم که اگر خواسته‌هایمان برآورده نشوند، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر درست فکر کنیم، به تدریج درک می‌کنیم که مشکلاتْ کم‌اهمیت‌تر از اضطراب‌هایی هستند که هر روز تجربه می‌کنیم.
Baran Ba

حجم

۴۲٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۵ صفحه

حجم

۴۲٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان