دانلود و خرید کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان فریبا درستکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان اثر فریبا درستکار

کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان

کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان نوشتهٔ فریبا درستکار در انتشارات خط آخر چاپ شده است.

درباره کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان

شرایط محیط‌های کاری امروزه موضوع کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان و همچنین موضوع تحقیق و پژوهش جدی در بسیاری از حوزه‌ها و قلمروهای دانشگاهی و علمی قرار گرفته است. مفهوم کیفیت زندگی کاری به موضوع اجتماعی عمده‌ای در قرن حاضر و در سراسر دنیا مبدل شده است. در حالی که در گذشته فقط تأکید بر زندگی شخصی (غیرکاری) بوده است. در جامعه امروزی بهبود کیفیت زندگی کاری به‌صورت یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان و کارکنان آن درآمده است. 

پیشرفت کیفیت در مکان کار مفهومی است که انگار مدیران و کارکنان را به‌طور یکسان در‌بر می‌گیرد. در طی دهه گذشته بسیاری از نوشته‌ها در مورد کیفیت خدمات، تضمین کیفیت، چرخه کنترل کیفیت، کیفیت زندگی کاری مدیریت و کنترل جامع کیفیت بوده است. در همین راستا محیط کاری با کیفیت بالا به عنوان شرط و پیش زمینه اساسی برای توانمندسازی منابع انسانی مورد نیاز سیستم مراقبت بهداشتی شناخته شده است.

کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به فعالان حوزهٔ آموزش‌و‌پرورش پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فضیلت سازمانی، پیش نیاز کیفیت زندگی کاری معلمان

«در بررسی‌های سازمانی مفهوم کیفیت زندگی کاری از مدل‌های قبلی کار و رفتار انسانی مشتق شده است. کارکنان به‌عنوان افراد تصمیم‌گیرندهٔ باهوشی درنظر گرفته شده‌اند که جهت کار برانگیخته می‌شوند و به کار براساس بالانس مطلوبی بین پاداش‌های داده شده به آنها و انتظاراتی که از آنها میرود، می‌نگرند (شفیعی و عبدی، ۱۳۹۹). از طرفی استفاده امروزه تکامل تاریخی در حوزه‌ی مدیریت و سازمان، به لحاظ تئوری و عملی، تحت تأثیر نیرویی قدرتمند قرار گرفته است؛ نیرویی که اگر به درستی هدایت و اداره شود، به نظر می‌رسد که توانایی لازم برای منجر شدن به ژرف‌ترین همکاری‌ها، نه تنها در زمینه‌های حرفه‌ای، بلکه برای انسانیت را دارا باشد. اگرچه در چند دهه اخیر، این باور رایج بوده که این نیرو تناسب چندانی با جهان کسب و کار ندارد و همچنین منحصراً در ادبیات عامه پسند موردبحث و گفت وگو قرار می‌گرفت، اما اکنون موضوع تحقیق و پژوهش جدی در بسیاری از حوزه‌ها و قلمروهای دانشگاهی و علمی قرار گرفته است. این نیرو چنان بر اصول مدیریت و سازمان تأثیرگذار بوده که برخی افراد آن را پیشرفت و تحولی اساسی در حوزه‌ی مدیریت و سازمان توصیف کرده‌اند. به رغم انتقادات و تردیدها در زمینهی تئوری و تجربه آن، شاهد رشد روزافزون تحقیق و پژوهش در این قلمرو در میان دانشگاهیان و نظریه پردازان مدیریت و سازمان هستیم؛ این نیروی عظیم و ژرف، چیزی جز فضیلت گرایی نیست؛ به گونه‌ای که اداره و هدایت آن در سازمان، از مهم‌ترین فعالیت‌های آینده مدیریت خواهد بود (نظری و همکاران، ۱۳۹۹).  مفهوم فضیلت اشاره به شایستگی‌های اخلاقی فطری دارد که از طریق فعالیت‌های انسانی منجر به‌بهبود اخلاق اجتماعی می‌شود. در تشریح این تعریف باید به سه بعد مهم توجه کرد: عامل انسانی، شایستگی اخلاقی فطری و بهبود اخلاق اجتماعی. نکته اول اینکه فضیلت با انسان مرتبط است یعنی با خودکنترلی، رشد و شکوفایی، ویژگی‌های اخلاقی انسانی، تعهد سازمانی، جهندگی، هدفمند بودن انسان و اصول پیشرفت انسانی ارتباط دارد هرگونه اقدام یا کنش بدون دخالت عامل انسانی بی‌معناست. دوم اینکه فضیلت در برگیرنده شایستگی‌های اخلاقی می‌باشد. اخلاق اشاره به خوبی و بدی، بایدها و نبایدها دارد. نکته سوم اینکه فضیلت منجر به‌بهبود اخلاق اجتماعی می‌شود که فراتر از منافع شخصی است. بدین معنی که فضیلت به بروز ارزش‌های اجتماعی منجر می‌شود. فضیلت یعنی منتفع ساختن دیگران بدون داشتن انگیزه دریافت پاداش، به عبارت دیگر پاداش فضیلت مداری در خود آن است و مزایای بیرونی ندارد. با این تعریف سازمان فضیلت محور دارای کارکردهایی بسیار بالاتر از کارکردهای مسئولیت اجتماعی نظیر استفاده از منابع اولیه تجدید پذیر است (امینی خیابانی و همکاران، ۱۳۹۵). هنگامی که سازمان‌ها برای نیک بختی تلاش می‌کنند، زمینه مناسب برای تعالی انسان را ایجاد می‌کنند. به همین ترتیب، فضیلت به شیوه‌های سازمانی از جمله فرهنگ غیررسمی و ساختارهای رسمی مربوط می‌شود تا آنجا که از تعالی فردی و سازمانی پشتیبانی می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد، هنگامی که سازمان‌ها به حالت با فضیلت می‌رسند، عملکرد کلی سازمانی تحت تأثیر مثبت قرار می‌گیرد، زیرا تعهد نسبت به رفتار شهروندی سازمانی تقویت می‌شود و همچنین به دلیل اینکه عملکردها بهبود داده می‌شوند (کانستاینتینسکو و کپتین ، ۲۰۲۰). »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان