دانلود و خرید کتاب از جنس ستاره ها سارا الن ترجمه نگار باغانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از جنس ستاره ها اثر سارا الن

کتاب از جنس ستاره ها

نویسنده:سارا الن
امتیاز:
۴.۹از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از جنس ستاره ها

کتاب از جنس ستاره ها نوشتهٔ سارا الن و ترجمهٔ نگار باغانی است. انتشارات پرتقال این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر داستانی واقع‌گرایانه برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا است.

درباره کتاب از جنس ستاره ها

کتاب از جنس ستاره ها داستانی است که برای نوجوانان در چند فصل نوشته شده است. عنوان برخی از این فصل‌ها عبارتند از «کلمات قلمبه‌سلمبهٔ دکترها»، «هرجا دلت هست، خانه همان‌جاست»، «وقتی ایمیل را به خانواده‌ام نشان دادم»، «برندهٔ بخش پایهٔ هفتم/هشتم در مسابقهٔ زنان در علوم پایهٔ مؤسسهٔ اسمیتسونین»، و «چگونه می‌شود با کسی دوست نشد».

این داستان دربارهٔ آدمی است که خودش از ابتدا به خواننده می‌گوید با قلبی ۳برابر بزرگ‌تر از اندازهٔ طبیعی به دنیا آمده است. وقتی او به دنیا آمده، یک‌عالمه اتفاق عجیب‌وغریب دیگر هم برایش افتاده بوده، اما به‌قول خودش این‌طوری نیست که هر روز و هر ساعت به آن چیزها فکر کند؛ مخصوصاً اگر روزی باشد که به گفتهٔ مامان و بابا قرار باشد بعد از برگشتن از مدرسه، با یک هدیهٔ غافل‌گیرانهٔ غیرتولدی روبه‌رو شود.

سارا الن در ابتدای کتاب «از جنس ستاره ها» گفته است که این کتاب حاصل زحمات لشکر کوچکی از معلم‌های انشای فوق‌العاده است که پشت سر او ایستاده‌اند. انتهای این لشکر به اولین معلم‌های ادبیات و نویسندگی خلاق در مقطع متوسطه و دبیرستان او می‌رسد.

خواندن کتاب از جنس ستاره ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان ۱۲ سال به بالا پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سارا الن

سارا الن نویسنده‌ای است که نوشته‌هایش قبلاً در مجلات ادبی اوانزویل ریویو، اَلگوری و رایترزدایجست به چاپ رسیده است. او مدرک کارشناسی‌ارشد هنری خود را از دانشگاه بریگم‌یانگ گرفته است. این نویسنده هم مثل شخصیت «لیبی» در رمان خودش «از جنس ستاره‌ها» وقتی متولد شد، سندرم ترنر داشت.

بخش‌هایی از کتاب از جنس ستاره ها

«توی سه روزی که از زمان رفتن به مطب دکتر پراساد تا رسیدن آقای ترنت هیکمن به بولدر فرصت بود، این کارها را انجام دادم:

مقاله‌ام دربارهٔ شگفت‌انگیز بودن سیسیلیا پین را به خانم ترپکی دادم تا یک بار دیگر هم آن را بخواند. دوتا بخش اول را نوشته بودم و تمام شده بود. حالا فقط باید بخش پروژه را تکمیل می‌کردم و آن را هم توی نامه می‌نوشتم؛ آن‌وقت دیگر همه‌چیز برای جایزهٔ بزرگ حاضر و آماده بود.

نقشهٔ اصلی را دوباره با خودم مرور کردم. بعضی چیزها آسان بودند؛ مثل حرف‌هایی که می‌خواستم به آقای ترنت هیکمن بزنم و بررسی نقشهٔ دانشکده و همین‌طور ساختمانی که او باید می‌رفت. هنوز هم ترس داشتم، ولی می‌دانستم چه‌کار باید بکنم. وسایلم را هم آماده کرده بودم، اما بعضی چیزهای دیگر خیلی آسان نبودند. با دوچرخه حدود پانزده تا بیست دقیقه تا دانشکده راه بود که اگر احتیاط می‌کردم و پالتوی گرم می‌پوشیدم، مشکلی پیش نمی‌آمد و از پسش برمی‌آمدم، اما آقای ترنت هیکمن قرار بود روز جمعه بیاید ـ‌که روز مدرسه بود ـ و ساعتش هم دقیقاً وسط ساعت کلاس‌های مدرسه می‌افتاد. برای این‌یکی نمی‌دانستم چه راه چاره‌ای پیدا کنم.»

نظرات کاربران

nika paater
۱۴۰۲/۰۷/۰۵

قشنگ بووود🔥👌🏼 میدونید سندرم ترنر چیه؟؟ میدونید سندرم داون چیه؟؟ میدونید اگه با قلبی سه برابر بزرگ تر از حد عادی به دنیا بیاید چی میشه؟؟ حتما بخونید♥️🌑

Ghazal❤️🌺📚
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

عالی بود خیلی خیلی خیلی خوب بود عاشقش شدم

Hasti
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

عالی بود هر کس این کتاب رو نخونده پیشنهاد میکنم حتماً بخونه 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

زهرا
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

من که عاشقش شدم😍 اطلاعات جدید و باحالی از پزشکی ازش یاد گرفتم😄 داستان جالبی رو دنبال میکرد... نمیدونم شاید از خودگذشتگی و احساس همدردی لیبی رو دوست داشتم اصلا میدونید سندروم ترنر چیه؟ یا سندروم داون؟چه زمانی اتفاق میفتن؟ اصلا باید خودتون کتاب رو

- بیشتر
FARANAK
۱۴۰۱/۱۱/۱۴

کتاب زیبایی و توصیه میکنم بخونیدش

میم‌ بانو
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

باید همان کاری را انجام بدهی که تصور میکنی نمی‌توانی

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

لیبی مونرو دوازده ساله در علم، خوش بین بودن و صحبت کردن با دوستان مشهور و موفق وعالی است (خوب، شاید آخرین مورد فقط در ذهن او باشد). او در نواختن پیانو، یک جا نشستن، یا فهمیدن اینکه چگونه حرف

- بیشتر
Aylin
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

خیلی کتاب خوبی بود به نظر من حتما بخونیدش به من حس خوبی داد.

ویکتوریا
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

عالیییییی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
هیچ می‌دانستید وقتی بابایتان فرق سرتان را می‌بوسد، گرمای محبتش را تا نوک انگشتان پاهایتان حس می‌کنید؟
کاربر ۳۵۹۴۹۱۰
زندگی صرفاً خوب یا بد نیست، بلکه یک خروار چیزهای خوب و یک خروار چیزهای بد در آن هست. شاید چیزهای خوب راه‌حل چیزهای بد نباشند، اما چیزهای بد باعث نمی‌شوند چیزهای خوب کم‌اهمیت شوند.
aida
خورشید یکی از ستاره‌ها است، قبول اما بعضی روزها زیادی آفتابی‌اند روزهایی که آنکه دوستش داری رفته و برنمی‌گردد روزهایی که رنجی بزرگ سهم یک بدن کوچک شده و خورشید پرنورتر از همیشه می‌تابد و تو دلت می‌خواهد ازش بپرسی چطور جرئت کرده‌ای وقتی به خودم آمدم که تالیا یک تکه دستمال‌کاغذی مچاله بهم داد و تازه آن موقع فهمیدم که داشتم گریه می‌کردم.
aida
بااعتمادبه‌نفس این نبود که صدای گریه و زاری را ساکت کند؛ این بود که یاد بگیرد آن صداها را مثل یک موسیقی بشنود.
aida
«اون اتفاق تلخ و سخت همیشه سر جاش می‌مونه، اما مطمئناً چیزهای خوب هم سر جای خودشون هستن.
aida
هرجا دلت هست، خانه همان‌جاست
aida
آدم‌هایی که تیشرت ناسا تنشان می‌کنند آدم‌های فوق‌العاده‌ای هستند.
aida
گاهی وقت‌ها، با تغییر احساس درونی آدم، شکل بیرونی جایی که تویش هست هم عوض می‌شود.
aida
انتظار انتظار می‌کشیدم و به بچه‌هایی فکر می‌کردم که زودتر از وقت به دنیا می‌آیند. انتظار می‌کشیدم و به بچه‌هایی فکر می‌کردم که آسیب دیده‌اند. انتظار می‌کشیدم و به باباهایی فکر می‌کردم که مجبورند کیلومترها دورتر از خانواده‌هایشان کار کنند تا یک سیاه‌چالهٔ مالی برطرف شود. انتظار می‌کشیدم و به مادرهایی فکر می‌کردم که درد می‌کشند. انتظار می‌کشیدم و فکر می‌کردم شاید این بار تقصیر من باشد. انتظار می‌کشیدم و هر دقیقه به این فکر می‌کردم که چطور شد نقشهٔ من شکست خورد و چطور می‌شود به دنیا آوردن یک بچه این‌همه طول بکشد.
کتاب خوان معرکه
چند دقیقه‌ای دربارهٔ رزا پارکس حرف زدیم؛ از این گفتیم که چقدر شجاع بوده است. خانم ترپکی عبارت نافرمانی مدنی را روی تختهٔ وایت‌برد نوشت و بعد دربارهٔ این صحبت کردیم که گاهی باید از رهبران دنیای پیرامونمان پیروی کنیم و گاهی باید مستقل فکر کنیم؛ فهمیدیم که بعضی وقت‌ها این دو تا حدی باهم یکی می‌شوند و بعضی وقت‌ها نه.
کاربر ۳۵۹۴۹۱۰

حجم

۱۸۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۸۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان