دانلود و خرید کتاب سیمای پیامبران در صحیحین سیدمحمد سبحانی‌ الموسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیمای پیامبران در صحیحین اثر سیدمحمد سبحانی‌ الموسوی

کتاب سیمای پیامبران در صحیحین

معرفی کتاب سیمای پیامبران در صحیحین

کتاب سیمای پیامبران در صحیحین نوشتهٔ سیدمحمد سبحانی‌ الموسوی است و انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) آن را منتشر کرده است. این کتاب همراه با نگرشی توصیفی انتقادی درباره تصویر انبیا الهی در صحیحین (صحیح بخاری و صحیح مسلم) است.

درباره کتاب سیمای پیامبران در صحیحین

دشمنان ادیان ابراهیمی بارها سعی کرده‌اند با مخدوش‌کردن شخصیت پیامبران الهی و زیرسوال‌بردن آن انوار الهی به نیات دین‌ستیزانهٔ خویش دست یابند که از اقدامات گستردهٔ آنان خصوصا در آغاز قرن هجدهم میلادی طرح اتهامات زننده با استفاده از متون کتب مقدس ادیان بوده است. کتاب صحیحین از کتاب‌هایی است که با نقل احادیث باورناپذیر در آن، جایگاه انبیای الهی تضعیف شده است.

صحیحین به دو کتاب مشهور حدیثی اهل سنت، صحیح بخاری و صحیح مسلم گفته می‌شود. این دو کتاب از نظر اهل سنت تالی تلو قرآن و معتبرترین کتاب حدیثی به شمار می‌روند و در کنار چهار کتاب دیگر به صحاح سته یعنی کتاب‌های صحیح ششگانه معروف هستند. به این دلیل بررسی و تحلیل مفاد حدیثی این دو کتاب بسیار ضروری است.

این پژوهش در سه بخش کلی سیمای پیامبران اولوالعزم، سیمای پیامبران غیر اولوالعزم و نقد و بررسی سندی و محتوایی صحیحین با استفاده از کتب معتبر رجالی اهل سنت سامان یافته است که در قسمت نقد و بررسی محتوایی، احادیث یادشده در مواردی مخالف آموزه‌های قرآنی و عقل و دیگر کتب حدیثی اهل سنت است و در بعضی موارد حتی با خود صحیحین نیز در تعارض و هم‌نوا با تورات و انجیل و اثرپذیرفته از عهدین است.

خواندن کتاب سیمای پیامبران در صحیحین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ حدیث پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان