دانلود و خرید کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی سعید عبدالمنافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی اثر سعید عبدالمنافی

کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی

معرفی کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی

کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی نوشتهٔ سعید عبدالمنافی و مهدی دلیلیان در انتشارات فرنام منتشر شده است.

درباره کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی

توانایی ادراک و فهم امور از جمله ویژگی‌ها و وجوه تمایز انسان از سایر موجودات است. هر یک از انسان‌ها در هر موقعیت و سطحی از زندگی که قرار داشته باشند و هر شغلی را که برای خود انتخاب کنند، خواهی نخواهی، با مسئلهٔ پیشرفت و تحول درگیر هستند.

در مسیر حرکت سریع تحول و در دنیای پررقابت امروز تنها یک ذهن آماده و انعطاف‌پذیر می‌تواند خود را در جریان تغییرات قرار داده و از آن در جهت رسیدن به اهداف خود بهره بگیرد. در این مسیر، خلاقیت به‌عنوان قابلیتی در جهت توسعه و بهبود شرایط مطرح می‌شود. خلاقیت توانایی‌ای نیست که تنها در بعضی از افراد خاص وجود داشته باشد، اما تنها عدهٔ معدودی می‌دانند که چگونه خلاق باشند.

نوع نگرش یک مدیر یا هر فرد دیگری که قصد دارد بیشترین بهره را از منابع در دسترس خود مخصوصاً منابع انسانی ببرد، می‌تواند کارمندان را به‌سمت خلاقیت هدایت کند. کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی راهنمای مدیران است. 

خواندن کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مبانی خلاقیت فردی و سازمانی

«- عدم توانایی در حل مشکل در مواقعی به دلیل خودداری از پرسش به منظور کسب اطلاعات یا جستجو برای داده‌هاست. افراد فکر می کنند که اگر آن ها مطلبی را بپرسند یا سعی در بیان دوباره مشکلی کنند ساده اندیش یا نادان به نظر بیایند. همچنین ممکن است تهدیدی برای دیگران باشد زیرا حاکی از آن است که چیزی را که دیگران قبول کرده اند ممکن است صحیح نباشد. این پدیده ممکن است مقاومت و تعارض را به وجود آورد یا حتی برای بعضی مضحک به نظر آید.

- آن هایی که بر ساختار فعلی تمرکز می کنند نسبت به کسانی که بر خلق آینده تمرکز می کنند عقب می افتند. تغییر قواعد بازی و خلق ارزش های قوی تر، یافتن راه حل های جدید برای افزایش ارزش، امری بحرانی و حیاتی است.

- سعی کنید محیطی که در آن کار می کنید به محلی برای بحث کردن مبدل شود. البته هر موضوعی پیش از آن که بحث جامعی در قبال آن صورت پذیرد باید به طور کامل بررسی شود. بحث های مداوم و کاربردی می تواند منشأ پیدایش ایده هایی تازه شود.

- میان فرد باهوش و فرد خلاق یک تفاوت وجود دارد. فرد خلاق به جستجوگری و کنجکاوی علاقه بیشتری دارد و همواره با جسارت آماده است تا در حوزه های نامعلوم و نامشخص قدم بگذارد.

- ایده ها تنها زمانی سود مند خواهند بود که عملاً به کار گرفته شوند.

- ذهن انعطاف پذیر قابلیتی است که موجب می شود ارتباطات نامربوط میان چیزهای ناچیز و کم ارزش مجدداً شناسایی و در موارد مفید به کار روند. این توانایی بزرگترین دارایی یک فرد خلاق محسوب می شود.

- در قبال مشکلاتی که در زندگی برایتان پیش می‌آید راه های مختلفی را بیابید و سعی نکنید آن چه را که زودتر به ذهنتان می‌رسد و ساده‌تر است عملی کنید. در زندگی خود به فکر تغییرات مثبت باشید. از تصورات خلاقانه استفاده کنید و ذهن خود را به خلاقیت عادت دهید.

- تا به حال چند بار سعی کرده اید با استفاده از خلاقیتتان برای انجام وظایف خود بهترین راه را بیابید؟

- از موقعیت هایی که دچار درد سر شده اید یا در تنگنا قرار گرفته‌اید به خوبی استفاده کنید. باور کنید که در این شرایط قدرت خلاقیت شما افزایش می‌یابد و می‌تواند برای حل مشکل راه های مفیدی را پیشنهاد کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۴۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان