دانلود و خرید کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه مارک ساترفیلد ترجمه احمد محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مذاکره برای  حقوق دلخواه اثر مارک ساترفیلد

کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه

معرفی کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه

کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه نوشتهٔ مارک ساترفیلد و ترجمهٔ احمد محمدی و زینب زرمسلک و سمیرا شادی است و موسسه فرصت آفرینان بازار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه

پول یا به هر زبانی هر آنچه نامیده می‌شود، موضوع بسیار جذابی است. پول فراتر از یک معیار برای گذران زندگی است و به عنوان شاخص عملکرد شغلی ماست. متاسفانه علی‌رغم علاقه به پول، اکثر مردم رویکرد منفعلانهٔ عجیبی به میزان پاداش و جبران خدمات خود دارند. اغلب احساس می‌کنیم هر آنچه شرکت به عنوان حقوق پیشنهاد می‌دهد باید بپذیریم وفکر می‌کنیم مذاکره در رابطه با حقوق محدود به افراد مشهور و یا با درآمد بالاست. درحالی‌که مذاکره در رابطه با حقوق می‌تواند و باید توسط همه انجام شود.

در تلاش برای به‌دست‌آوردن پولی که سزاوار آن هستیم، مشکل این است که اکثرا نمی‌دانیم چگونه مذاکره کنیم. افراد از ردشدن درخواست خود واهمه دارند، در نتیجه از تلاش برای مذاکره خودداری می‌کنند. مردم فکر می‌کنند حقوقشان وحی منزل و غیر قابل تغییر است در صورتی که اغلب این طور نیست.

با این حال، تمام حقوق و دستمزدها هم قابل مذاکره نیستند. به طور کلی، هر چه سابقه و تجربه بیشتری داشته باشید و شرکتی که برای آن کار می‌کنید کوچک‌تر باشد، امکان بیشتری برای مذاکره در مورد حقوق دارید. دانشجوی تازه فارغ‌التحصیلی که برای یافتن کار به بانک می‌رود ممکن است در خصوص تعیین حقوق پایه با عدم انعطاف‌پذیری بانک مواجه شود. اما یک برنامه‌نویس ماهر که برای یک شرکت کوچک با فناوری پیشرفته کار می‌کند، احتمالا امکان بیشتری برای مذاکره پیدا می‌کند. 

مذاکره دربارهٔ حقوق دقیقا مانند هر جنبهٔ دیگری از کسب‌و‌کار یک بازی است. برای موفق‌شدن باید قواعد بازی را بدانید. مهارت‌هایی که هم‌زمان با فراگیری شیوهٔ مذاکرهٔ اثربخش کسب می‌کنید در سایر جنبه‌های زندگی نیز مفید خواهد بود. هنگامی که در این مهارت‌ها خبره می‌شوید، خدمات بهتری دریافت خواهید کرد و در بسیاری از جنبه‌های زندگی احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد.

برای آگاهی از نحوهٔ انجام بازی، با بررسی اجمالی اصول مذاکره شروع خواهیم کرد. 

پس از آشناشدن با چگونگی تعیین حقوق و ارزش خود در بازار، یاد خواهیم گرفت چگونه مذاکره کنیم. اولین گام مهم، حذف برخی تصورات اشتباه در ارتباط با مذاکرهٔ حقوق و دستمزد است. برای اینکه یک مذاکره‌کنندهٔ موثر باشید نیاز به مهارت‌های خاصی دارید، بنابراین راهکارهای عملی برای توانمندی و آرامش داشتن در مراحل مذاکره را مرور خواهیم کرد.

مذاکرهٔ حقوق و دستمزد به معنی یک‌شبه ثروتمندشدن و یا گرفتن بهترین حقوق از کارفرما نیست. 

همهٔ ما خواهان دریافت حقوق منصفانه هستیم. پیشنهادهای این کتاب، دست‌کم، برای رسیدن به این هدف کمکتان خواهد کرد. هر چند، مذاکره‌کنندگان واقعی حقوق و دستمزد، خواهان دریافت بیش از حقوق رقابتی هستند و در پی کسب همهٔ مزایای ممکن‌اند. هدف این کتاب آن است که اطلاعات لازم را به شما بدهد تا پول و مزایای ممکن را از دست ندهید.

خواندن کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند بیاموزند دربارهٔ حقوقشان چگونه مذاکره کنند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارک ساترفیلد

مارک ساترفیلد مقاله نویس مجله آتلانتا کانستیتیوشن، مشاور و سخنران است. وی پیش از این مدیر برنامه‌ریزی برای رشته MBA در دانشگاه ایموری بود، همچنین جذب نیرو برای شرکت پپسی و کرافت زیر نظر او انجام می‌گرفت.

بخشی از کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه

«همه به آینده علاقه مند هستند. اینکه در آینده چه روند و گرایشی رخ خواهد داد که می توان برای آن سرمایه گذاری کرد؟ گرچه روندها به سختی قابل پیش بینی هستند، اما اگر از زمان جلوتر باشید و به استقبال تغییر بروید، می توانید مزایای بسیاری بدست آورید. برای مثال، اطلاع داشتن از تغییرات جبران خدمات، کمک می کند پیشنهادات را مقایسه کرده، اطمینان حاصل کنید از هیچ موردی غافل نشده اید. شرکت ها اغلب می توانند مزایای بیشتری برای شما فراهم کنند، به شرطی که آگاهانه مطالبه کنید. هر چند اغلب تمایل ندارند سابقه ای برای جبران خدمات جدید تنظیم کنند و چون نمی خواهند سابقه ارائه دهند، جملاتی مانند " قبلا چنین کاری انجام نداده ایم" را معمولا بکار می برند. با این وجود اگر روند جاری در مورد جبران خدمات را بدانید، می توانید بحث تان را با گفتگو دربارهٔ سابقهٔ قبلی برای آنچه می خواهید، تقویت کنید.

برای آگاهی از تغییرات دنیای جبران خدمات، لازم است تمام مواردی که بستهٔ جبران خدمات شما را تشکیل می دهد، بدانید. اگر ارزش آنچه اکنون برای شما فراهم شده است را ندانید، در مذاکره در موضع ضعف خواهید بود.

برای مثال، خیلی وقت ها بر حقوق تمرکز می کنیم و با توجه به آن مبلغ دستاورد خود را می سنجیم. معادل کردن حقوق با کل جبران خدمات، دارایی کل ما را کاهش می دهد. گرچه حقوق، بخش عمده ای از جبران خدمات ما را زمانی که در سمت های مدیریت عملیاتی و میانی هستیم، شامل می شود، اما با ارتقای جایگاه شغلی، اینگونه نخواهد بود.»

نظرات کاربران

نیما
۱۴۰۲/۰۴/۰۵

کاملا جای همچون کتابی در ایران خالی بود و مناسب تمامی افراد می باشد .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان