دانلود و خرید کتاب حدیث غدیر نص بر امامت ابوالقاسم صلواتی گلستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حدیث غدیر نص بر امامت اثر ابوالقاسم صلواتی گلستانی

کتاب حدیث غدیر نص بر امامت

معرفی کتاب حدیث غدیر نص بر امامت

کتاب حدیث غدیر نص بر امامت نوشتهٔ ابوالقاسم صلواتی گلستانی است. انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد شبهات مربوط به حدیث ثقلین، روز غدیر و و خلافت مذکور در حدیث ثقلین است.

درباره کتاب حدیث غدیر نص بر امامت

کتاب حدیث غدیر نص بر امامت ابتدا درمورد روایات «حدیث ثقلین» و مواقع آن سخن گفته، روایت‌های اهل تسنن و شیعه، هر ۲، را بررسی کرده است. بخش ۲ دربارهٔ روايات واقعهٔ غدير و مراسم عيد آن از منظر شیعه و سنی است. بخش ۳ حدیث ثقلین و ۱۵ پیام آن را شرح داده و بخش ۴ دلایل و قراین حدیث غدیر بر امامت را بازگو کرده است. بخش‌های بعدی این کتاب نیز به موضوع خیانت در متن و سند احادیث فضایل پرداخته و به ۷ شبهه دررابطه‌با حدیث ثقلین و غدیر پاسخ گفته است.

حدیث ثَقَلین یا «دو گران سنگ» یکی از حدیث‌های متواتر حضرت محمد (ص) است. این حدیث از موارد اختلاف اهل تسنن و شیعه است. شیعیان اهل تسنن را به این موضوع متهم می‌کنند که پیشوای ایشان، عمر بن خطاب، با قول معروف خویش _ «حسبنا کتاب الله» _ رهنمودهای این حدیث نبوی را زیر پا گذاشته است. در بسیاری از کتاب‌های شیعی و سنی به این حدیث اشاره شده است.

نویسنده می‌گوید که حديث ثقلين، دست‌كم، در ۶ زمان و مكان مختلف بيان شده كه ۴ بار آن در سفر حجةالوداع بوده و مهم‌ترين آن‌ها نیز در بازگشت از مكه، در روز ۱۸ ذی‌الحجه در غدير خم و همراه حديث غدير بوده است. پيامبر اسلام در این روز در خطبهٔ مفصل غدير آن را بيان كرده، سپس به معرفی مولا علی (ع) در مقام امام و خليفه پرداخته است.

خواندن کتاب حدیث غدیر نص بر امامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم دینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب حدیث غدیر نص بر امامت

«ولی گاهی بر استدلال به حدیث غدیر و آیه ولایت اشكال می‌شود كه این دو دلیل بر مقصود شیعه (ولایت پس از وفات پیامبر) دلالت ندارد؛ زیرا معنای حدیث غدیر و آیه ولایت آن است كه حضرت امیر از همان لحظه بر مسلمانان ولایت یافتند، نه آنكه پس از وفات پیامبر بر مسلمانان ولایت پیدا كند كه مدعای شیعه است. افزون بر آن، جعل دو ولی در زمان واحد، باعث تعرض و خلاف حكمت است.

پاسخ: می‌گوییم آری، معنای حدیث غدیر و آیه ولایت همان ولایت فعلیه برای مولا علی است؛ یعنی حضرت پس از نزول آیه ولایت و واقعه غدیر، در همان زمان حضرت رسول ولایت یافتند و هیچ تعارض و اشكالی از اجتماع دو مولا در جامعه پیش نمی‌آید؛ زیرا:

ً اولا، هر دو مولا معصوم بودند و تعارضی بین این دو پدید نمی‌آمد.

ثانیاً، ولایت مولا علی در طول ولایت حضرت رسول بود؛ زیرا او در مقابل پیامبر، اعمال ولایت نمی‌كرد. چنانكه اگر همه پیامبران در یک شهر جمع شوند، مشكلی پدید نمی‌آید. پس ولایت حضرت علی فعلی بود، هرچند خلافت ایشان پس از پیامبر اكرم تحقق یافت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان