دانلود و خرید کتاب فین تک به زبان ساده استیون اوهنلون ترجمه حسن موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فین تک به زبان ساده اثر استیون اوهنلون

کتاب فین تک به زبان ساده

معرفی کتاب فین تک به زبان ساده

کتاب فین تک به زبان ساده با عنوان فرعی آموزش مبانی فین‌تک برای فعالیت حرفه‌ا‌ی در دنیای فناوری‌های مالی نوشتهٔ استیون اوهنلون و سوزان چیستی و ترجمهٔ حسن موحد و مرتضی حمزه‌سرکانی است و راه پرداخت آن را منتشر و روانهٔ بازار کرده است. 

دربارهٔ کتاب فین تک به زبان ساده

فین‌تک ایران امروز بر بسیاری از حوزه‌ها تأثیر خودش را گذاشته و رشد فین‌تک زمینۀ رشد بسیاری از حوزه‌های کسب‌وکاری دیگر را فراهم کرده است. یک موضوع روشن برای همه این است که اگر رشد فین‌تک رخ نداده بود بسیاری از حوزه‌های نوآورانهٔ دیگر هنوز هم در ایران رشد نکرده بودند. با این حال خلأ آموزش حرفه‌ای و جدی در زمینهٔ فین‌تک در ایران احساس می‌شود. باتوجه‌به این‌که نهادهای آموزشی و پژوهشی کشور که در زمینه‌های گوناگون مالی فعالیت می‌کنند هنوز ارتباط جدی با فناوری‌های مالی برقرار نکرده‌اند، چالش پیش روی بسیاری از کسب‌وکارهای فناوری‌های مالی عدم دسترسی به آموزش‌های به‌روز در زمینۀ فین‌تک است.

فعالان فین‌تک ایران نیاز به آموزش جدی، مستمر و به‌روز نگه‌داشتن خودشان دارند. هم باید بر آموزش اصول وقت گذاشت و هم بر توسعۀ دانش در زمینه روندهای نوین که کسب‌وکارها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. باتوجه‌به درهم‌تنیدگی فناوری و امور مالی امروز باید روش‌های نوینی در آموزش مباحث مرتبط با فناوری‌های مالی در پیش بگیریم. در حال حاضر تمرکز آموزش‌ها در ایران بر مالی است و عامل مهم فناوری کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد و اگر نیم‌نگاهی هم به این حوزه انداخته می‌شود به‌عنوان عضو جدید و مستقل به آن نگاه می‌شود. فین‌تک پارادایم ذهنی حاکم بر دنیای مالی را تغییر داده، هرچند که تا به‌بلوغ‌رسیدن این مدل ذهنی جدید فاصله داریم ولی نباید این‌گونه به ماجرا نگاه کنیم که مالی یک موضوع مستقل است و فناوری صرفاً ابزاری در خدمت دنیای مالی.

فین‌تک و مفاهیم فنی آن پیچیدگی‌های زیادی دارد و این کتاب به‌دور از بحث‌های بازاریابی تلاش می‌کند مبانی آن را تبیین کند. به همین دلیل این کتاب را باید با آرامش، دقت و تمرکز بالا و به‌مرور مطالعه کرد. هرچند بخش‌های گوناگون کتاب از هم مستقل هستند و فراخور حال و نیاز می‌توان هر بخش از کتاب که موردنیاز است را مطالعه کرد اما توجه کنیم که این کتابی نیست که با یک‌بار خواندن مفاهیم آن را به‌طور کامل درک کنیم. برای این کتاب باید زمان گذاشت و قطعاً کسانی که با صبر و حوصله مفاهیم کتاب را مطالعه می‌کنند ثمرۀ آن را در فعالیت‌های خود خواهند دید.

خواندن کتاب فین تک به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به فناوری‌های مالی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فین تک به زبان ساده

«فین‌تک (FinTech) که عنوان کوتاه‌شده عبارت «فناوری مالی» (Financial Technology) است، محرک ایجاد نوآوری تحول‌آفرین و ساختارشکن در خدمات مالی با به‌کارگیری فناوری‌های جدید و نوظهور و تأمین نیازهای مصرف‌کننده از طریق اتوماسیون است. برای خواندن مقدمه‌ای در مورد فین‌تک به فصل اول بروید.

مؤسسات خدمات مالی سنتی حق دارند از موفقیت‌های روزافزون شرکت‌های فین‌تک عصبی باشند. استارتاپ‌های فین‌تک ازنظر ماهیتی، چند مزیت دارند. در اینجا یک مقایسه کوتاه ارائه کرده‌ایم:

استارتاپ‌های فین‌تک زیرک و چابک‌اند. ازآنجایی‌که استارتاپ‌ها از سیستم‌ها و متدولوژی‌های قدیمی موروثی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند راه‌حل‌های جدید را با سرعت بیشتری ایجاد کنند. رهبری عالی آنها نیز روی ساختن آینده متمرکز شده و نه حفظ وضعیت موجود و بنابراین، با سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه توسعه فناوری و نوآوری مخالفت چندانی ندارند.

در مقابل، بانک‌های سنتی، کارگزاران و مدیران دارایی، در حال حاضر باید از سیستم‌های مهم و سنگینی پشتیبانی کنند که این امر میزان سرمایه‌گذاری‌شان برای نوآوری را محدود می‌کند. به‌علاوه، آنها در معرض محدودیت‌های نظارتی و نهادی بیشتری قرار دارند که توانایی‌شان برای تمرکز کامل منابع روی فناوری‌های جدید را محدود می‌کند.»

بدهی؛ پنج هزار سال نخست
دیوید گریبر
مدیریت بازاریابی شرکتی B2B با رویکرد جهانی
آلن اس. زیمرمن
سنجه ها، شاخص های کلیدی عملکرد و نشان گرهای مدیریت پروژه
هارولد کرزنر
مدیریت استراتژیک تبلیغات
لاری پرسی
مدل های درآمدی و کسب و‌ کار با رویکرد بازار ایران (جلد سوم)
مهدی علیپور سخاوی
پایان بانکداری
جاناتان مک‌میلان
بازاریابی‌ اچ تو اچ
فیلیپ کاتلر
مدل های درآمدی و کسب و کار با رویکرد بازار ایران (جلد اول)
مهدی علیپور سخاوی
بازآفرینی مدل کسب و کار
مارک جانسون
کتاب فین‌تک
سوزان چیستی
فین‌تک در یک نگاه
آگوستین روبینی
کانتینر
مارک لونسون
درآمدزایی از نوآوری
مادهاوان رامونجام
داده کاوی برای تحلیل خودکار کسب و کار
گالیت شمولی
مقیاس افزایی برق آسا
رید هافمن
اکوسیستم کارآفرینی
برد فلد
انقلاب پلت فرم
جفری پارکر
مدل های درآمدی و کسب و‌ کار با رویکرد بازار ایران (جلد چهارم)
مهدی علیپور سخاوی
مدل های درآمدی و کسب و کار با رویکرد بازار ایران (جلد دوم)
مهدی علیپور سخاوی
تفکر طراحی در کسب و کار
جین لیدکا
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

قیمت:
۱۳۹,۰۰۰
تومان