دانلود و خرید کتاب حکمرانی اراده ها در فصل خصومت مائده چینی ساز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکمرانی اراده ها در فصل خصومت اثر مائده چینی ساز

کتاب حکمرانی اراده ها در فصل خصومت

معرفی کتاب حکمرانی اراده ها در فصل خصومت

کتاب حکمرانی اراده ها در فصل خصومت نوشتهٔ مائده چینی ساز، محمدرضا عطایی و مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه است. این کتاب را انتشارات پژواک عدالت منتشر کرده است.

درباره کتاب حکمرانی اراده ها در فصل خصومت

داوری یک نهاد حقوقی ارزشمند است و سابقه‌ای به درازی تاریخ مدنیت انسان دارد. پس از آنکه آدمی آموخت از زبان به‌جای سنگ استفاده کند و اختلافات موجود را با گفت‌وگو حل‌وفصل کند، انتخاب شخصی برای حکمیت رواج یافت. در متون حقوقی داخلی و خارجی تعاریف گوناگونی از داوری ارائه شده است که برخی از آن‌ها تعریف قانونی و برخی دیگر تعریفی عرفی یا مبتنی بر دکترین حقوقی است. داوری با وجود سابقه طولانی به دلیل امتیازاتی که دارد، بسیار موردتوجه حقوق‌دانان و قانون‌گذاران قرار گرفته و در دنیای امروزه شکل پیشرفته و سازمان‌یافته‌ای به خود گرفته، به‌گونه‌ای که در قوانین بیشتر کشورهای دنیا، شناسایی شده است. شاید از مجموع تعاریف موجود از این نهاد بتوان استنباط کرد که داوری روشی است برای حل‌وفصل دعاوی و اختلافات خارج از مراجع قضایی که بنا به توافق اصحاب دعوا توسط شخص یا اشخاصی به نام داور انجام می‌شود. البته در همه جای دنیا به فراخور نظام حقوقی، هر کشوری محدودیت‌هایی برای داوری‌پذیری برخی دعاوی قرار داده است که با نگاه به کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌توان گفت موضوعات مرتبط با نظم عمومی به‌طورکلی داوری‌پذیر نیستند.

در خصوص داوری مزایای متعددی ازجمله سرعت در رسیدگی، هزینه رسیدگی کمتر، محرمانه‌بودن، کمک به حفظ روابط طرفین اختلاف، جلب اعتماد طرفین دعوا، فرار از قوانین موضوعه دست‌وپاگیر، رسیدگی توسط شخص متخصص و غیره در جهان موردتوجه قرار گرفته است، در کشور ما داوری هنوز در عمل جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده و به‌جز موارد مربوط به تجارت بین‌الملل که آن هم به دلیل لزوم حضور طرف خارجی برای شمول قانون داوری تجاری بین‌المللی محدود شده، در عمل کاربرد چندانی ندارد. کتاب حکمرانی اراده‌ها در فصل خصومت به خوانندگان کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی دربارهٔ داوری داشته باشند.

خواندن کتاب حکمرانی اراده ها در فصل خصومت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان حقوق پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان