دانلود و خرید کتاب طراحی مدارهای مجتمع CMOS نیل وست ترجمه ناصر محمدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی مدارهای مجتمع CMOS اثر نیل وست

کتاب طراحی مدارهای مجتمع CMOS

معرفی کتاب طراحی مدارهای مجتمع CMOS

کتاب طراحی مدارهای مجتمع CMOS نوشتهٔ نیل وست و دیوید هریس با ترجمهٔ ناصر محمدزاده در انتشارات دانشگاه شاهد منتشر شده است.

درباره کتاب طراحی مدارهای مجتمع CMOS

در سال ۱۹۸۵ میلادی، برای نخستین‌بار یک فلیپ فلاپ با ۲ ترانزیستور روی یک تراشه ساخته شد. سال ۲۰۱۲ یک ریزپردازنده شرکت اینتل، بیش از ۲ میلیارد ترانزیستور و یک حافظه فلش ۱۶ گیگابایتی دارای ۴ میلیارد ترانزیستور بودند. این اعداد، رشد سالانه ۵۳ درصدی طی ۵۰ سال را نشان می‌دهد. هیچ فناوری دیگری نتوانسته چنین نرخی را برای مدت طولانی حفظ کند. این رشد باورنکردنی به‌دلیل کوچک‌سازی مداوم ترانزیستورها و بهبود در فرایند ساخت حاصل شده است. زمانی که ترانزیستورها کوچک‌تر می‌شوند، سرعت آن‌ها بالا رفته، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و ارزان‌تر ساخته می‌شود. بعد از ساخت ترانزیستورهای دوقطبی که اتکاپذیرتر، دارای نویز کمتر و کم‌مصرف‌تر بودند، مدارهای مجتمع اولیه از ترانزیستورهای دوقطبی استفاده می‌کردند.

کتاب طراحی مدارهای مجتمع CMOS مباحث طراحی و ساخت مدارهای مجتمع پرتراکم را شامل ‌می‌شود. چالش‌های پیش ‌روی ساخت، مشخصات غیرخطی ترانزیستورها، توان مصرفی، استحکام و تأخیر طرح از عناوین پرداخته‌شده در این کتاب هستند. 

خواندن کتاب  طراحی مدارهای مجتمع CMOS را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب منبعی برای تدریس درس «طراحی سیستم‌های مجتمع پرتراکم» از دروس تمرکز سیستم‌های مجتمع گرایش معماری سیستم‌های کامپیوتری است. علاوه‌برآن کتاب حاضر می‌تواند برای درس الکترونیک دیجیتال نیز مفید باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶۳ صفحه

حجم

۲۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶۳ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان