دانلود و خرید کتاب همکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همکار اثر حسین بیطرفان

کتاب همکار

معرفی کتاب همکار

کتاب الکترونیکی «همکار» به‌کوشش حسین بیطرفان و مصطفی رضانیا در انتشارات دیده بان چاپ شده است.

درباره کتاب همکار

کتاب همکار از دو فصل کلی تشکیل شده است. فصل اول به معرفی ساختار کنونی سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی چین پرداخته و فصل دوم به بررسی سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌پردازد و ضمن بررسی پیشینهٔ (کا.گ.ب) و اقدامات و عملیات‌ آن، به تشریح سرویس اطلاعات خارجی آن (R.V.S) می‌پردازد. در ادامه نیز ریاست این سرویس یعنی آقای میخائیل فرادکوف، شخصیت او، سوابق کاری و اظهارنظرهایش مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است. همچنین در کتاب همکار روش‌ها و رویکردهای چین در حوزهٔ اطلاعات و جاسوسی، برخی مطالعات انجام‌شده دربارهٔ عملیات‌های اطلاعاتی و فعالیت‌های سایبری چین و پیشرفت‌های اخیر این کشور تبیین می‌گردد و پس از آن، کنگرهٔ ملی خلق چین و مؤسسه روابط بین‌الملل معاصر وابسته به وزارت امنیت ملی آن کشور معرفی می‌شود.

کتاب همکار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب همکار به علاقه‌مندان به موضوعات مربوط به امنیت پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب همکار

«در دههٔ ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰0، همهٔ پست‌های دیپلماتیک چین در خارج از این کشور، دارای یک دفتر تحقیق و پژوهش بود که اعضای آن از بخش تحقیقات مرکزی مؤسسه ارتباطات بین‌المللی معاصر چین (CICIR) انتخاب شده بودند. با‌این‌حال، از دوران تصدی دنگ ژیاپینگ به بعد (یعنی از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹) کارکنان غیراطلاعاتی، از فعالان حوزهٔ خبر گرفته تا بازرگانان و پژوهشگران دانشگاهی ملزم به انجام مجموعه‌ای از وظایف شدند و تنها عدهٔ معدودی از افسران و مأموران حرفه‌ای، در سفارتخانه‌ها باقی ماندند.

باتوجه به این واقعیت که چین اساسا کشوری با تمرکزات داخلی به حساب می‌آید، به‌طور کلی برداشت کشورهای غربی از نظام اطلاعاتی و جاسوسی چین همواره به‌صورت مغرضانه و با سوگیری همراه بوده است. هنگامی‌ که به موضوع امنیت پرداخته می‌شود، مشاهده می‌گردد که رویکرد این کشور درقبال جمع‌آوری اطلاعات، همواره به‌عنوان نوعی رویکرد ساده‌لوحانه و خطرگریز تلقی می‌شود؛ به‌ویژه هنگامی‌که ناکارآمدی‌های اساسی بوروکراتیک در ساختار اداری حزب کمونیست چین (CPC) در نظر گرفته می‌شود. اما این رویکرد مستلزم بررسی طولانی‌مدت و گسترده است و بسیار مؤثرتر و کارآمدتر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد. می‌توان گفت شیوهٔ جمع‌آوری اطلاعات به سبک چینی دست‌کم دارای سه مشخصهٔ اصلی و اساسی است که این سه مشخصه اغلب با یکدیگر همپوشانی دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا رویکرد چین در زمینهٔ اطالاعات و جاسوسی، متفاوت از رویکرد کشورهای دیگر باشد.

مهم‌ترین ویژگی نظام اطلاعاتی و جاسوسی چین، رویکرد معروف «موزاییکی» است؛ در این روش، اطلاعات درجهٔ پایین و معموال غیرمحرمانه اما در مقیاس‌های کلان توسط هزاران ابزار جمع‌آوری می‌گردد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان