دانلود و خرید کتاب سازمان داده محور جوناس راشدی ترجمه احمدرضا ترسلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سازمان داده محور اثر جوناس راشدی

کتاب سازمان داده محور

معرفی کتاب سازمان داده محور

کتاب سازمان داده‌محور نوشتۀ جوناس راشدی با ترجمۀ احمدرضا ترسلی و ویرایش جواد منزوی بزرگی و حسن جفائی در انتشارات دیده‌بان به چاپ رسیده است. این کتاب که حاصل سال‌ها تجربۀ عملی جوناس راشدی است، شرکت‌های داده‌محور را از ضروریات دنیای امروز می‌داند و نشان می‌دهد که چگونه بهره‌برداری از داده‌ها باعث موفقیت بیشتر شرکت‌ها می‌شود.

درباره کتاب سازمان داده محور

در هر بخش از زندگی، داده و بینش نقش مهمی ایفا می‌کنند. کتاب سازمان داده‌محور مطالبی دربارۀ تجارت، مشتریان و رقبا است. موضوع اصلی کتاب این است که توسعۀ یک سازمان داده‌محور صرفاً یک گزینه برای شرکت‌ها نیست بلکه ضرورتی قانع‌کننده است؛ اما مسیر تبدیل شدن به سازمان داده‌محور آسان نیست. این موضوع نه‌تنها به زیرساخت مناسب فناوری اطلاعات نیاز دارد، بلکه به وضعیت مناسب در شرکت مانند استراتژی داده، فرایند درست و کارکنان توانمند نیز نیاز دارد.؛ یعنی برای رسیدن به این هدف‌، همۀ این عوامل باید در هماهنگی با یکدیگر باشند. کتاب سازمان‌ داده‌محور می‌گوید هیچ راهی برای دور زدن تشکیلات داده‌محور وجود ندارد؛ زیرا افزایش پیچیدگی‌ها و پیش‌بینی‌ناپذیر بودن پیشرفت‌ها، شرکت‌ها را با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌کند.

داده‌محور بودن یک شرکت به این معناست که تصمیم‌ها با تکیه بر تجزیه‌و‌تحلیل حجم وسیعی از اطلاعات پشتیبانی می‌شود و این موضوع باعث افزایش کیفیت تصمیم‌گیری و بهبود رقابت می‌شود. نتیجۀ خلاصۀ این رویکرد، نتیجۀ مالی بهتر است. شرکت‌های داده‌محور در رقابت درآمد بیشتری دارند و در کنارش کارمندانی با درآمد بالاتر نیز در اختیار دارند. کتاب سازمان داده‌محور می‌گوید هر شرکتی بسته به کوچک، متوسط یا بزرگ بودن می‌تواند داده‌محور باشد. این کتاب ادعا می‌کند که خواننده را در مسیر داده‌محور شدن پشتیبانی می‌کند. جوناس راشدی به‌جای ارائۀ توصیه، تجربۀ عملی خودش را در طی فرایند تبدیل شدن شرکتش به یک شرکت مبتنی بر داده توضیح می‌دهد. این کتاب در ۵ فصل تدوین شده است و دارای دو بخش تئوری و عملی است. فصل‌های اول تا سوم تئوری‌محور و پیش‌زمینه‌های سازمان‌های مبتنی بر داده را مطرح می‌کنند. فصل چهارم یافته‌های فشردۀ راشدی از سال‌ها کار مشاوره‌ای را ارائه کرده و فقط در چند قسمت حاوی نظریه است. موضوعات این کتاب به‌صورت مختصر نوشته شده‌اند و نویسنده از طولانی نوشتن پرهیز کرده است.

خواندن کتاب سازمان داده محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سازمان داده محور

«سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، مرحله بعدی توسعه در دهه ۱۹۷۰ بود که به تهیه و گردآوری واضح اطلاعات عملیاتی و راهبری کمک کرد. این سیستم‌ها الگوریتم‌های ثابتی داشتند که می‌توانستند، برای اجرای عملیات‌هایی نظیر «اگر-آنگاه» استفاده شوند. جمع‌بندی و محاسبه میانگین، مقایسه یا ایجاد سناریوها نیز با این سیستم‌ها امکان‌پذیر بود. ماورد رایج استفاده آنها، برای مثال، بودجه تبلیغاتی یا برنامه‌ریزی جریان نقدی بود.

سیستم‌های اطلاعات اجرایی در اواخر دهه ۱۹۷۰ معرفی شدند. این سیستم‌ها از تصمیم‌گیرندگان در زمینه‌هایی مانند بازاریابی یا مدیریت مشتری حمایت می‌کردند. از ویژگی‌های بارز این سیستم‌ها، رابط کاربرپسند با نمایشگرهای گرافیکی برای ارائه اطلاعات مربوط بود. انبارهای داده در دهه ۱۹۹۰ توسعه یافتند. این سیستم‌ها داده‌ها را از منابع مختلف، یکپارچه می‌کردند و به پرسش‌های تعاملی پاسخ می‌دادند. انبارهای داده نیز سهم تعیین‌کننده‌ای در توسعه و استفاده از داده‌های بزرگ داشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان