دانلود و خرید کتاب آموزش کالیمبا محمود مدرس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش کالیمبا اثر محمود مدرس

کتاب آموزش کالیمبا

نویسنده:محمود مدرس
انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آموزش کالیمبا

کتاب آموزش کالیمبا نوشتهٔ محمود مدرس در نشر عطران منتشر شده است. این کتاب برای علاقه‌مندان به ساز کالیمبا اثری جذاب است.

درباره کتاب آموزش کالیمبا

کالیمبا حدود ۳۰۰۰ سال پیش، اولین بار در سواحل غربی آفریقا کشف شد اما خیلی زود گسترش یافت و در این قاره پخش شد. هر گروه فرهنگی متفاوتی در آفریقا که از آن استقبال کرده، نسخه اختصاصی خود را از این ساز زیبا ساخته است و این موضوع بدین معنی است که ساز کالیمبا در واقع ابزاری است که عمیقاً در میراث موسیقی آفریقا جای گرفته است.

صدای بی‌نظیر باعث شده است که نوازندگان غربی از ساز کالیمبا نیز استقبال کنند. همه چیز از سال ۱۹۲۰ آغاز شد، زمانی که هیو تراسی، متخصص موسیقی‌شناسیِ انگلیسی به آفریقا نقل مکان کرد و بلافاصله عاشق این ساز چوبی شد. او شروع به ساخت این ساز متمایز آفریقایی کرد و آن را به جامعه غربی فروخت و آن را در موسیقی آنها ادغام کرد. اگر به برخی از آهنگ‌های هنرمند محبوب مانند Genesis، Earth Wind and Fire و John Mayer توجه کنید، می‌فهمید که ساز Kalimba دیگر فقط به جشن‌های آفریقا تعلق ندارد. این کتاب آموزش کالیمبا است و به شما کمک می‌کند این ساز را بشناسید و از آن استفاده کنید.

خواندن کتاب آموزش کالیمبا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ساز کالیمبا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش کالیمبا

«کالیمبا به نام های پیانوی انگشتی، مبیرا، سانسا یا مالیمبا شناخته می شود و یکی از شناخته شده ترین سازهای موسیقی آفریقایی است.

به طور سنتی از یک جعبه رزونانس از جنس کدو تنبل ساخته می شود که با یک لایه نازک چوب پوشانده شده است و دارای کلیدهای فلزی است، که معمولاً کلیدهای بازیافتی هستند.

آناتومی کالیمبا

تا همین اواخر، کتاب های کمی در مورد نواختن کالیمبا وجود داشته است و افراد معمولاً هنگام مراجعه به قسمت های مختلف کالیمبا، واژگان یکسانی ندارند.

من محبوب‌ترین و توصیفی‌ترین نام را برای نشان‌دادن اجزای نمودارهای زیر انتخاب کرده ام که آناتومی کالیمبا را نشان می‌دهد.

جعبه رزونانس یا صفحه تخت

برخی از کالیمباهای سنتی آفریقایی بر روی اجسام رزونانس دهنده توخالی ساخته می‌شدند اما بعضی از آنها روی تخته صاف نصب می شدند.

کالیمباهای نصب شده روی جعبه صدای بلندتری دارند و با پوشاندن و رها کردن سوراخ های صدا می توانید جلوه ای عالی از “wah-wah” بدست آورید.

کالیمبا های تخته سوار دارای“منحنی EQ” هستند و شما می توانید آنها را به روش سنتی تقویت کنید که با قرار دادن آن ها در داخل یا بالای یک شیئ کاسه مانند، خشک و تو خالی برای افزایش رزونانس را انجام دهید.

کالیمبا های مدرن بر اساس طرح نت LIKEMBE استوار است.

در حالی که هیو تریسی در حال مطالعه ده ها طرح سنتی نت کلیمبا در آفریقا بود، یکی از آنها را پیدا کرد، likembe، (به عکس مراجعه کنید)، که از یک طرح نت جابجا شونده چپ به راست به طور منظم متناوب برای بالا رفتن از اسکیل استفاده می کند – به استثنای نت آخر سمت راست.

این ساز اساس کالیمبا هیو تریسی شد. تریسی طرح نت متناوب خود را قرض گرفت و از تنظیم دیاتونیک غربی (“Do Re Mi Fa So La Ti Do”)در آن استفاده کرد، و ساز جدیدی با ویژگی هایی ارائه داد که به نوازندگان غربی اجازه می دهد به راحتی موسیقی بسازند، درک بیشتر کالیمباهای سنتی توسط گوش غربی خیلی عجیب و غریب است.

کوک کالیمبا

اگر می خواهید کالیمبا بنوازید، باید مطمئن شوید که ابتدا ساز کوک شده است سپس، می توانید ملودی های خود را با پخش تک نت و آکورد ایجاد کنید.

هنگامی که به نواختن ساز عادت کردید، می توانید نحوه خواندن آهنگ را با خواندن تبلچر یاد بگیرید.

شما می‌توانید یک برنامه تیونر ساده بر روی تلفن خود نصب کنید یا می توانید یک تیونر دیجیتال گیتار خریداری کنید. پس از تنظیم تیونر، آن را روشن کرده و در کنار کالیمبا قرار دهید.»

نظرات کاربران

Zahra Dehghanipoor
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

این کتاب فقط به معرفی خیلی ساده بوده و اسم آموزش که گذاشتید روش اصلا مناسبش نیست

کاربر طاقچه
۱۴۰۲/۰۵/۲۸

یه معرفی و توضیح در مورد کالیمبا بود نه آموزش نواختن کالیمبا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان