دانلود و خرید کتاب کدنویسی تمیز Clean Code رابرت سی. مارتین ترجمه ارجاسب محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کدنویسی تمیز Clean Code اثر رابرت سی. مارتین

کتاب کدنویسی تمیز Clean Code

معرفی کتاب کدنویسی تمیز Clean Code

کتاب الکترونیکی کدنویسی تمیز Clean Code نوشتۀ رابرت سی. مارتین و ترجمۀ ارجاسب محمدی و علیرضا کشاورز باحقیقت است و انتشارات نبض دانش آن را منتشر کرده است. کتاب کدنویسی تمیز Clean Code، یک منبع مهم برای تمام برنامه‌نویسانی است که می‌خواهند کدهایی باکیفیت بالا و قابل‌فهم بنویسند. سی مارتین که یک مهندس کامپیوتر کارکشته و مطرح در آمریکاست در این کتاب برای کمک به برنامه‌نویسان جوان، راهنمایی‌هایی عملی و کاربردی جهت ارتقای مهارت کدنویسی‌شان، ارائه داده است.

درباره کتاب کدنویسی تمیز Clean Code

برنامه‌نویسی یک هنر تجربه‌محور است، به‌ این معنی که شما برای حرفه‌ای شدن در این حوزه، به چیزی بیشتر از درک الگوها و الگوریتم‌ها نیاز دارید. اما همیشه یک راه میان‌بر وجود دارد و آن استفاده از تجربهٔ دیگران است. کسانی که زودتر از ما مسیر را شروع کرده‌اند و می‌توانند چاله‌های آن و خطاهای احتمالی را به ما گوشزد کنند تا با سرعت بیشتری به جایگاهی که برایش تلاش می‌کنیم برسیم؛ سرعت بیشتر و البته اشتباهات کمتر!

رابرت سی. مارتین در کتاب کدنویسی تمیز برای راهنمایی برنامه‌نویسانی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند یا آن‌هایی که به‌خاطر خطاهای مکرر در نوشتن کدها، خودشان را سرزنش می‌کنند، در سه بخش به شکل جامع و قابل‌فهم، همراه با تمرین‌های چالشی، به بررسی این خطاها و اشتباهات و نکاتی در خصوص بهبود نوشتن کدها و تشخیص کدهای تمیز و غیرتمیز، پرداخته است.

بخش اول کتاب، اصول نوشتن کدهای تمیز و الگوها و فعالیت‌های مرتبط با آن را شرح می‌دهد. قسمت اصلی و چالش‌برانگیز کتاب تازه از بخش دوم آن آغاز می‌شود. در این بخش شما باید بعد از مطالعهٔ مباحث، تمرین کنید. به عبارتی باید کدهایی را که با ‌آن‌ها کار می‌کنید، درک و تحلیل کنید تا در نهایت بتوانید کدهای مشکل‌دار را به کدهایی با مشکلات کمتر یا حتی به کدهای بدون مشکل، تبدیل کنید. در بخش آخر هم باتوجه‌به لیستی از ابتکارات و ایده‌های جمع‌آوری‌شده، می‌توانید کدهایتان را بررسی کنید و میزان تمیز بودن آن‌ها را بسنجید. توجه داشته باشید که برای استفادهٔ بهتر از این کتاب و برای ارتقای مهارت کدنویسی‌تان، بهتر است باحوصله و صبور باشید و از تمرین‌ها و جزئیات موجود در کتاب، خصوصاً در بخش دوم، ساده عبور نکنید.

کتاب کدنویسی تمیز Clean Code را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

برنامه‌نویسان تازه‌کار و حتی کهنه‌کار که به فکر بهبود مهارت کدنویسی‌شان هستند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

بخشی از کتاب کدنویسی تمیز Clean Code

«وقتی کسی به ساختار داخلی کد ما نگاه می‌کند، دوست داریم تحت تاثیر آراستگی و پایداری آن قرار گیرد و متوجه شود که جزئیات با چه دقتی نوشته شده است. می‌خواهیم از نظم و سازمان کد، شگفت‌زده شود. می‌خواهیم با مرور ماژول‌ها، به وجد آید. می‌خواهیم بفهمد که متخصصین حرفه‌ای بر روی کدها کار کرده‌اند. در عوض اگر شخص مشاهده‌گر با یک حجم کد درهم‌ریخته روبه‌رو شود که شبیه به ملوانان مست است، احتمالاً به این نتیجه می‌رسد که بی‌توجهی به جزئیات، بر همه ابعاد دیگر پروژه، مسلط بوده است. باید دقت داشته باشید که کدتان به زیبایی قالب‌بندی شده است. باید مجموعه قوانین ساده‌ای را انتخاب کنید که بر قالب کدتان حاکم باشند و به طور پایدار، از آن قوانین استفاده کنید. اگر در تیم مشغول به کار هستید، تیم باید بر روی مجموعه واحدی از قوانین قالب‌بندی، توافق داشته و همه اعضا، از آن‌ها پیروی کنند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان