دانلود و خرید کتاب دین، دین داری و مردم سالاری ترجمه ابوالفضل ذوالفقاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دین، دین داری و مردم سالاری اثر ابوالفضل ذوالفقاری

کتاب دین، دین داری و مردم سالاری

معرفی کتاب دین، دین داری و مردم سالاری

کتاب دین، دین داری و مردم سالاری نوشتهٔ ابوالفضل ذوالفقاری است. انتشارات دانشگاه شاهد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ رابطۀ میان اسلام و دموکراسی در دنیای اسلام و غرب است.

درباره کتاب دین، دین داری و مردم سالاری

کتاب دین، دین داری و مردم سالاری دربارهٔ رابطۀ میان اسلام و دموکراسی در دنیای اسلام و غرب است؛ یکی از بحث‌هایی که همواره جذاب، مناقشه‌برانگیز و بسیار پیچیده بوده است. این موضوع یکی از مباحث بنیادی است که ذهن اندیشمندان در جهان غرب و روشن‌فکران در جهان اسلام را به خود مشغول ‌کرده ‌است. این افراد به پدیدآوردن ترکیبی هماهنگ و هم‌ساز از ارزش‌های دین اسلام و دموکراسی می‌اندیشند.

نکته‌ای که درمورد تطبیق‌پذیری اسلام و دموکراسی باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کدام اسلام؟ و کدام دموکراسی؟ به‌عبارت‌دیگر چه قرائت و تفسیری از اسلام مورد نظر بوده، درعین‌حال چه تعبیری از دموکراسی و با چه شاخص‌‌هایی؟ اگرچه سازگاری اسلام و دموکراسی در میان بسیاری از اندیشمندان موافقانی دارد، اما به‌عنوان یک واقعیت دیگر درحالی‌‌که بیش از یک‌پنجم ساکنان کرهٔ زمین را مسلمانان تشکیل ‌می‌دهند و دموکراسی نیز یکی از مطلوب‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های اداره سیاسی در دنیای معاصر است، اغلب جوامعی که مسلمانان در آن‌ها بیشترند، با شیوهٔ دموکراتیک اداره ‌نمی‌شوند. نازل‌بودن نرخ دموکراسی در جوامع یادشده معلول دلایل متعدد است. یکی از فرضیه‌های محتمل در این‌باره ناسازگاری اسلام و دموکراسی است. تأمل در واقعیت‌های یادشده حاکی از اهمیت و دشواری بررسی «نسبت اسلام و دموکراسی» است. در این کتاب سعی شده تا پاسخ‌هایی به این پرسش‌ها داده ‌شود.

خواندن کتاب دین، دین داری و مردم سالاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مباحثی پیرامون دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان