دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی فضایی و توسعه مقصدهای گردشگری ماهرخ بیژنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی فضایی و توسعه مقصدهای گردشگری اثر ماهرخ بیژنی

کتاب برنامه ریزی فضایی و توسعه مقصدهای گردشگری

معرفی کتاب برنامه ریزی فضایی و توسعه مقصدهای گردشگری

کتاب الکترونیکی «برنامه ریزی فضایی و توسعه مقصدهای گردشگری» نوشتهٔ ماهرخ بیژنی و صابر شکاریان و محمود توکلی در انتشارات آذرفر چاپ شده است.

درباره کتاب برنامه ریزی فضایی و توسعه مقصدهای گردشگری

برنامه ریزی فضایی با توجه به فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، کاربری اراضی و محیطی بیشترین نمود را در توسعهٔ پایدار شهری دارد. برنامه‌ریزی فضایی به‌عنوان یک سلسله‌مراتب چند‌سطحی تصمیم‌گیری در سه حوزه، برخورد استراتژیک، برخورد سیاسی و برخورد عملیاتی می‌پردازد.

با توجه به رو‌به‌رشد‌بودن صنعت توریسم، با‌توجه‌به امکانات و تأسیسات و خدمات و ظرفیت‌های شهری که می‌طلبد، ضرورت دارد نسبت به تأمین آن‌ها و برنامه‌ریزی جهت استفادهٔ درست و مناسب به پذیرش توریسم اقدام شود. این امر با تعیین الگوی فضایی توریستی شهر، ساماندهی فضاهای گردشگری، تأمین خدمات و امکانات شهری، افزایش جاذبه های فرهنگی - هنری، عرضه خدمات توریستی، قوانین تشویقی و حمایتی و تدوین برنامه‌ای جامع امکان‌پذیر است و می توان علاوه‌بر گردشگران محلی و منطقه‌ای، از گردشگران ملی و بین‌المللی نیز سود برده و از آن در جهت ساخت و استفادهٔ مطلوب‌تر فضاهای شهری - روستایی برای رونق اقتصادی شهر نیز بهره‌مند شد.

کتاب برنامه ریزی فضایی و توسعه مقصدهای گردشگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به حوزهٔ گردشگری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب برنامه ریزی فضایی و توسعه مقصدهای گردشگری

«گردشگری از دیرباز با اشکال خاص خود در جوامع بشری بر اساس انگیزه، اصل سفر و جابه جایی وجود داشته و طی مراحل مختلف سیر تکاملی خود را طی کرده است. تحول اساسی گردشگری را می توان با انقلاب صنعتی شناخت که تحول شگرفی در زندگی و به‌خصوص حمل و نقل بوجود آورد. انقلاب صنعتی شروع تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخصوص در شهر ها که کانون کارخانه ها بود، سبب پیدایش مراکز بزرگ جمعیتی، افزایش مهاجرتهای روستایی و کاهش تعداد روستاها، همچنین نابودی تفرجگاه‌های طبیعی، افزایش تعداد ساعت کار و کاهش تعداد ساعت برای تفریح و گردش گردید. به‌طوری‌که نیازهای فراغتی انسان به مانند گذشته ارضا نمی‌شد و هر چه جامعه به‌سوی رشد و توسعه تکنولوژی، اقتصادی و فرهنگی گام بر می داشت، ساختار جامعه پیچیده تر می شد و نیاز به تفریح و گردشگری و تنوع بیشتر احساس می شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

حجم

۱۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان