دانلود و خرید کتاب پرواز بندگی حسن زرجینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرواز بندگی اثر حسن زرجینی

کتاب پرواز بندگی

نویسنده:حسن زرجینی
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پرواز بندگی

کتاب پرواز بندگی نوشتهٔ حسن زرجینی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پرواز بندگی

زندگانی به مانند فرصتی در اختیارمان است که خویش را به سعادتمندی اخروی برسانیم. آنان که هوشیارند، از لحظه، لحظه‌ی این فرصت گرانبها برای تعالی خویش و تقرب بیشتر به خالق هستی استفاده می‌کنند و در هر حالی که سر کنند، از یاد آن قادر توانا غافل نمی‌شوند. اینان از مقربان و صالحان درگاه احدیت هستند و به تعالی خویش و غایت آفرینش آدمی نائل شده‌اند، اما دیگر مردمان هریک براساس بهره‌مندی از عقل و تدبیر، این فرصت را غنیمت شمرده و در حد ظرفیت خویش از آن بهره‌مند می‌شوند.

اما غافلان که عمر خود را با پیروی از هوای نفس و غرق‌شدن در لذات دنیوی، محروم از سعادتمندی اخروی می‌کنند و درنهایت به همین سرخوشی در این زمان اندک بسنده می‌کنند. یقین بر آن است که خورشید پشت ابر نمی‌ماند و عاقبت سرانجام اعمال و کردار ما روشن خواهد شد و در روز رستاخیز همگان بر آنچه پیش فرستادند و یا بعد از‌ترک این دنیای خاکی، اندوخته‌ای بر اعمال خویش افزودند، آگاه خواهند شد.

آنان که راه راستی را مدعی بودند و به بیراهه‌های سعادت می‌تاختند، دیگر مجال رهایی نخواهند یافت و مدعیان منکران حقیقت که در پنهان‌داشتن آن فریادها سر می‌دادند، ولی آنگاه باید به شکوه خورشید حقانیت اغراق کنند و فراری از این واقعیت نخواهند داشت.

چه ظلم‌ها که در خفقان جهل و سیاهی ناشی از آن، در زمان‌های بسیار شکل گرفته است که در این روز خطاپیشگان رسوا خواهند شد و آنان که با زیرکی گریختند و چه آنان که با غرور و قدرت فناپذیر خویش، از آن سر باز زدند. اینان همگی باید به عدالت خالق هستی سرخم کنند و تمامی منکران عدالت الهی که خود سرانجام از ظالمان شدند، به شرمندگی و افسوس دچار خواهند شد.

چه روزی است آن روز که خورشید یگانگی خالق یکتا از پشت ابرهای پوشالی مدعیان و سرمستان زندگی دنیوی بیرون می‌آید و تمام هستی بر این شکوه و عظمت سجده بندگی می‌کند و تقرب او بجویند.

این زندگانی همانند ابرهایی است که آن روز رستاخیز را که چون خورشید درخشان است، در پشت خود پنهان کرده است و عاقبت باید تمام شود و به کناره بخزد و ماییم که از جهل خویش گرفتار سرمستی و سرکشی شده‌ایم و باورمان این است که ابرها همیشگی‌اند، درحالی‌که با بادهای گذران عمر خواهند گذشت و حقیقت خویش را بر همگان آشکار خواهند ساخت.

کتاب پرواز بندگی به اختصار به شرح هفت خصلت نیکو می‌پردازد که هریک را در فصلی قرار داده‌ و در هر فصل به رفتارهای حاصل از این خصلت‌ها به‌صورت مختصر پرداخته‌است.

با دارابودن هرکدام از این خصایل و تمرین و ممارست در تقویت و ریشه‌دارکردن آن‌ها، می‌توان به سعادت دنیوی و اخروی نائل آمد و طعم سلامت زندگانی پاک را چشید و به جان و جسمی سالم دست یافت.

امام حسن (ع) می‌فرمایند: ای فرزند آدم، تو از همان زمآنکه از شکم مادر افتاده‌ای، پیوسته در راه ویران‌کردن خانه عمرت قدم برمی‌داری، پس از آنچه در دست داری، برای آنچه در پیش داری، بهره برگیر؛ زیرا که مؤمن توشه برمی‌دارد و کافر خوش می‌گذراند. 

خواندن کتاب پرواز بندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان