دانلود و خرید کتاب جستارهایی در کلام جدید محمد محمدرضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جستارهایی در کلام جدید اثر محمد محمدرضایی

کتاب جستارهایی در کلام جدید

انتشارات:انتشارات سمت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جستارهایی در کلام جدید

کتاب الکترونیکی «جستارهایی در کلام جدید» نوشتهٔ محمد محمدرضایی در انتشارات سمت چاپ شده است.

درباره کتاب جستارهایی در کلام جدید

در این مجموعه، ده گفتار به ظاهر مستقل آمده که تماماً حول محور کلام جدید نگاشته شده‌اند. در نخستین گفتار، برهان نظم، ویژگی‌های مجموعه منظم و ایرادات هیوم و کانت بررسی شده است. گفتار دوم به «دلیل انباشتی» یا اقامهٔ براهین مختلف، اما هم‌غایت اختصاص دارد. در گفتار سوم سازگاری علم الهی و اختیار آدمی و در گفتار چهارم معجزه، امکان معجزه و انتقادات هیوم بررسی و تحلیل می‌شود. در گفتار پنجم و ششم نسبت ایمان و عقلانیت و تفسیر تجارب دینی به بحث گذاشته شده است. چهار گفتار پایانی کتاب به بررسی خاستگاه دین، زبان دینی، تعامل و دیالوگ علم و دین و رستاخیز ابدان و ارواح اختصاص یافته است. مؤلفان علاوه بر آرای فیلسوفان اسلامی از متفکران غربی مانند «هیوم»، «کانت»، «اگوست کنت»، «دورکیم»، «فروید»، «مارکس»، «اتو» و «الیاده» نیز مدام سخن گفته‌اند. هر گفتار را یک نویسنده نگاشته و منابع هر یک در پایان آن آمده است.

درباره انتشارات سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها با نام اختصاری سمت سازمانی دولتی پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نوشتن و انتشار کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد.

این انتشارات در ۷ اسفند ۱۳۶۳ با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد. هدف تأسیس این سازمان تألیف کتاب‌های درسی دانشگاهی متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی در رشته‌های علوم‌انسانی دانشگاه‌ها بوده است.

انتشارات سمت علاوه بر فعالیت در حوزه‌های پژوهش، نگارش، ویرایش و انتشار کتاب، در برگزاری همایش‌هایی با موضوع کتاب درسی و نشست‌های پژوهشی معطوف به اهداف و اولویت‌های خود نیز فعال است.

انتشارات سمت تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ میلیون نسخه منتشر کرده است.

کتاب جستارهایی در کلام جدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان رشتهٔ فلسفه و کلام و سایر علاقه‌مندان پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه