دانلود و خرید کتاب صنعت فرنچایزینگ (معرفی و قواعد) محمود پورزارع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صنعت فرنچایزینگ (معرفی و قواعد) اثر محمود پورزارع

کتاب صنعت فرنچایزینگ (معرفی و قواعد)

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صنعت فرنچایزینگ (معرفی و قواعد)

کتاب صنعت فرنچایزینگ (معرفی و قواعد) نوشتهٔ محمود پورزارع در نشر عطران چاپ شده است. کاربرد این واژه در تجارت به معنای «حق انحصاری» ترجمه شده است. اما نویسنده عقیده دارد این معنا برای کلمه فرانچایز چندان گویا نیست ازاین‌رو از همان کلمه بیگانه «فرانچایز» در این کتاب استفاده کرده است.

درباره کتاب صنعت فرنچایزینگ (معرفی و قواعد)

وزارت بازرگانی آمریکا فرانچایز را این‌گونه تعریف کرده است:

«فرانچایز راهی برای انجام کسب‌وکار است که در آن فرانچایز گیرنده این حق را به دست آورده است که برای ارائه کالا یا خدمات و توزیع محصولات، تحت مدل بازاریابی فرانچایز دهنده عمل نماید. فرانچایز دهنده به فرانچایز گیرنده حق استفاده از علامت تجاری، نام و تبلیغات خود را می‌دهد.»

تعریفی که برای فرانچایز عنوان شده و از مقبولیت فراوان برخوردار است می‌گوید: فرانچایز استفاده از فلسفه کسب‌وکار فرد دیگری است به این معنا که فرانچایز‌دهنده امتیاز توزیع و ارائه محصولات یا خدمات و علامت تجاری خود را برای مدتی مشخص در ازای دریافت حق امتیاز و درصدی از درآمد ناخالص به فرانچایزگیرنده ارائه می‌دهد.

کتاب صنعت فرنچایزینگ (معرفی و قواعد) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و بازاریابی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صنعت فرنچایزینگ (معرفی و قواعد)

«فرنچایزینگ به‌عنوان یک شیوه ورود به بازارهای خارجی، شبیه به اعطای امتیاز است. در یک قرارداد فرنچایز، امتیاز دهنده به امتیازگیرنده حق استفاده از یک اختراع و نوآوری، نشان تجاری، فرمول محصول، نام شرکت یا هر چیز دیگر را واگذار می‌کند. علاوه بر امتیاز دهنده، کمک‌های عملیاتی و مدیریتی (نظیر مواد خام، تجهیزات، آموزش و منابع مالی) را نیز در اختیار امتیازگیرنده قرار می‌دهد. از طرفی امتیازدهنده مبلغی معین و یا درصدی از فروش را به‌عنوان حق امتیاز دریافت می‌کند. از دهه ۱۹۴۰ نوع جدیدی از فرنچایزینگ به نام «فرنچایزینگ تجاری» به وجود آمد. فرنچایزینگ تجاری که ابتدا در امریکا ایجاد شد، دربرگیرنده ارتباط مداوم بین امتیاز دهنده و امتیازگیرنده بود، که نه‌تنها شامل تبادل محصول، خدمت و نشان تجاری می‌شد، بلکه تمام جوانب تجارت و … برنامه استراتژی بازاریابی، کتابچه راهنمای عملیاتی و استانداردها، کنترل، کیفیت و تداوم در ارتباط متقابل را در بر می‌گرفت.

کشورهایی که در سال‌های اخیر به سیستم بازار آزاد روی آورده‌اند، برای حرکت به‌سوی یک اقتصاد بازار به سمت فرانچایزینگ چرخش داشته‌اند. باتوجه‌به گزارش انجمن بین‌المللی فرنچایز در سال ۲۰۱۵، فرنچایزینگ سالانه حدود یک تریلیون دلارفروش خرده‌فروشی‌ها را در ایالات متحده شکل داده و بیش از ۳۲۰ هزار فروشگاه امتیازی در بیش از ۱۰۰ صنعت در این کشور وجود دارد. پس از ایالات متحده و انگلستان کشورهایی نظیر هند و سنگاپور و ترکیه شروع به طراحی سیستم‌های فرانچایزینگ نمودند. و فرانچایزینگ را به‌عنوان یک گزینه توسعه کسب‌وکار بادوام دنبال نمودند.

حال سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا این صنعت در ایران ضعیف است. و کسب‌وکارهای داخلی استراتژی رشد و توسعه خود را بر مبنای این روش قرار نمی‌دهند. چرا تنها تعداد محدودی از کسب‌وکارهای موفق ایرانی در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند. اکنون این شیوه توسعه کسب‌وکار بخصوص فرانچایز شکل کسب‌وکار در کشور ما نیز بسیار نوپا بوده و رونق گرفتن آن می‌تواند کمک بسیار زیادی در تولید و صادرات محصول و خدمات باکیفیت به مرزهای خارجی گردد. توجه به این صنعت سبب شتاب گرفتن برندسازی در کشور و شفاف‌سازی جریان‌های اقتصادی می‌گردد. همچنین اشتغال‌زایی در ابعاد بسیار گسترده و توزیع مناسب و عادلانه محصولات و خدمات از دیگر مزایای توجه به این صنعت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان