دانلود و خرید کتاب ققنوس فقه شیعه محمدعلی چنارانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ققنوس فقه شیعه اثر محمدعلی چنارانی

کتاب ققنوس فقه شیعه

معرفی کتاب ققنوس فقه شیعه

کتاب ققنوس فقه شیعه نوشتهٔ محمدعلی چنارانی است. انتشارات همشهری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، مروری بر زندگی و آثار «شهید اول» است.

مجموعه ۵۰‌جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ -‌ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. 

درباره کتاب ققنوس فقه شیعه

کتاب ققنوس فقه شیعه از نام و شهرت شهید اول آغاز می‌شود و در این بخش اطلاعاتی دربارهٔ ولادت و زادگاه وی، خاندان و همسر و فرزندانش، ویژگی‌های فردی او و اشعاری که سروده و... اطلاعاتی به خوانندهٔ کتاب می‌دهد.

دومین فصل این کتاب، به آموزه‌های اخلاقی و عرفانی شهید اول پرداخته است و سومین فصل آن نیز به اندیشه‌های او از منظر عامه، اهل تسنّن و شیعه.

فصل سوم کتاب حاضر، دربارهٔ زندگی علمی این شخصیت است؛ ورود وی به عراق و تحصیل در حوزهٔ «حِلّه» و شرحی درمورد استادان او.

فصل پنجم، ششم و هفتم نیز، به‌ترتیب، درمورد اوضاع سیاسی زمان شهید اول، حاکم خراسان و دعوتی که از شهید اول می‌شود و سرانجام درمورد محاکمه و درگذشت وی سخن گفته است.

شمس الدین محمد بن مکّی عاملی در حدود سال ۷۲۴ هجری قمری (یا ۷۳۴)، یعنی در قرن هشتم، در لبنان به دنیا آمد. او از آن زمان تاکنون به نام «شهید اول» شهرت دارد.

او صاحب افکاری روشن و اندیشه‌ای گسترده دانسته شده است. با عالمان اهل سنت دیدار و مراوده داشته تا به علم خویش بیفزاید و نشان دهد که میان شیعه و سنی اختلافی وجود ندارد.

خواندن کتاب ققنوس فقه شیعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب ققنوس فقه شیعه

«شهید اوّل در یکی از رساله‌هایی که از خود برجای نهاده بیست و چهار توصیه اخلاقی و سفارشات عرفانی را برای برادران و دوستان دینی خود به رشتهٔ تحریر درآورده است. تنها کسی که این رساله را رسماً به شهید اوّل نسبت داده، نویسندهٔ کتاب الریاض است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۶۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۵۱,۸۰۰
تومان