دانلود و خرید کتاب درمان بیماری های معده نورتن جی. گرین برگر ترجمه آذین صحابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان بیماری های معده اثر نورتن جی. گرین برگر

کتاب درمان بیماری های معده

معرفی کتاب درمان بیماری های معده

کتاب درمان بیماری های معده نوشتهٔ نورتن جی. گرین برگر و ترجمهٔ آذین صحابی و محمد عزیزی است و انتشارات کتاب درمانی آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ سوزش سر دل (ترش‌کردن)، نفخ، یبوست و اسهال است.

درباره کتاب درمان بیماری های معده

شاید شما هم شنیده باشید که «معده بعضی‌ها از آهن ساخته شده» و می‌توانند بی‌دردسر هرچه می‌خواهند بخورند و بنوشند و معده‌شان هم هیچ اعتراضی نمی‌کند. احتمالا شما هم تعداد کمی از این آدم‌ها را می‌شناسید ولی به غیر از این گروه افراد استثنایی، بیشتر ما نسبت به آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم واکنش نشان می‌دهیم. بعضی افراد گاهی دچار سوء هاضمه می‌شوند که ممکن است در نتیجه افراط در خوردن خوراکی و نوشیدن نوشیدنی‌های نامناسب باشد. در حالی که برخی هم هستند که خیلی بیشتر دچار سوء هاضمه می‌شوند که ممکن است شما هم از این جمله افراد باشید.‌

اینکه این کتاب را انتخاب کرده‌اید شاید به این دلیل باشد که معدهٔ شما حساس است؛ به عبارتی دستگاه گوارش شما به هرچه وارد آن می‌شود سریع واکنش نشان می‌دهد. این را «افزایش حساسیت احشایی» می‌نامند که به زبان ساده به این معنی است که شما دچار «ناراحتی مزمن گوارشی» هستید.‌

این بیماری می‌تواند خودش را با اسهال، یبوست، سوزش سر دل یا برگشت اسید معده به داخل مری (ریفلاکس)، دردهای عودکنندهٔ شکم، آروغ‌زدن یا نفخ نشان دهد. ممکن است شما و پزشک معالجتان کلافه شوید چون معمولا اقدام مشخصی برای حل این مشکل وجود ندارد، قرصی نیست که با خوردن آن مشکلتان کاملا درمان شود و عمل جراحی هم نمی‌تواند شما را از شر این اختلال عملکردی دستگاه گوارشتان خلاص کند. پس باید چه کار کرد؟‌

شما که معده حساسی دارید باید مشکل خود را خوب بشناسید، آن را بپذیرید، تلقی مثبتی از آن داشته باشید و برای کنترل دستگاه گوارش دمدمی مزاج خود روش عاقلانه‌ای در پیش گیرید. 

کتاب حاضر همان‌طور که بر انجام برنامهٔ چهارهفته‌ای رسیدن به گوارش سالم تاکید دارد، اولین و بیشترین تمرکز آن بر تغذیه سالم و مناسب است. شما همان چیزی هستید که می‌خورید به این معنا که غذاهای روزمره شما هرکدام به نحوی بر کیفیت زندگی‌تان اثر می‌گذارند. بنابراین این کتاب به سبک زندگی شما بسیار کمک کرده و برآن اثر می‌گذارد.

خواندن کتاب درمان بیماری های معده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که مشکلات مربوط به معده دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان بیماری های معده

«هفته اول

بخش کلیدی برنامه گوارش سالم این است که به چیزهایی که می‌خورید و می‌نوشید توجه داشته باشید و دقت کنید که هرکدام چه اثراتی روی بدن‌تان دارند. به این ترتیب وقتی از این مسئله آگاه شوید، قدرت پیدا می‌کنید که تغییرات لازم را اِعمال کنید. طی هفتهٔ اول، شما باید درباره بدن‌تان و چیزهایی که می‌خورید اطلاعات مفید و کلیدی جمع کنید تا شما و پزشک‌تان بتوانید با کمک هم بهترین راه را برای کنترل علایم ناراحت کننده خود پیدا کنید. بهترین راه این است که هر روز هرچه می‌خورید و می‌نوشید و واکنش‌هایی را که دستگاه گوارش‌تان از خود نشان می‌دهد بنویسید. در ادامه این فصل، نمونه‌هایی از این یادداشت‌ها آورده شده است. همچنین به شما یاد خواهیم داد که چطور این اطلاعات را جمع‌آوری کنید.

این هفته، اولین کار شما این است که مثل یک کارآگاه اطلاعات جمع کنید. این مطالب، مثل خطی است که نقطه شروع یک مسابقه دو را مشخص می‌کند و مرحله آغازین کار شماست که بعدا درباره آن مفصل توضیح خواهیم داد. همان‌طور که گفتیم اولین گام برای اجرای این برنامه ثبت خوراکی‌های روزانهٔ خود و واکنش‌های دستگاه گوارش‌تان نسبت به آن‌هاست. وظیفه اصلی شما در هفته اول همین است.‌

وقتی ببینید این‌کار چه رازهایی را درباره غذاهای روزانه شما برای‌تان فاش می‌کند، حسابی تعجب می‌کنید! در هفته اول، هر چیزی را که در دهان‌تان می‌گذارید در دفترچه‌ای بنویسید، حتی چیزهایی را که اتفاقی می‌خورید مانند آدامس، آب نبات و غیره. در همین زمان، حالاتی را که به شما دست می‌دهد نیز یادداشت کنید. فراموش نکنید که منظور از ”غذاها“ و ”چیزهایی که می‌خورید“ فقط خوراکی‌های جامد نیستند بلکه نوشیدنی‌ها هم جزء چیزهایی هستند که می‌خورید. پس یادتان باشد که نوشیدنی‌ها مانند چای، قهوه، آب میوه، آب و هرچه می‌نوشید را هم در دفترتان بنویسید. در ادامه جدولی کشیده‌ایم که به شما نشان می‌دهد چطور مطالب بالا را درست و دقیق ثبت کنید. اگر شما هم، چنین جدولی برای خودتان داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید چیزهایی که می‌خورید و می‌نوشید و اثرات آن‌ها را ثبت کنید. شما می‌توانید جدول‌ها را از روی کتاب کپی کنید یا اگر دوست دارید خودتان آن جور که دل‌تان می‌خواهد جدولی بکشید.

دقت کنید که یادداشت‌های شما باید جامع و کامل باشند چون خیلی از غذاها و نوشیدنی‌هایی که همه می‌خوریم و بسیار معمول هستند می‌توانند باعث مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی شوند (در فصل‌های بعدی یاد می‌گیرید که چه ناراحتی‌هایی مربوط به چه غذاهایی هستند). در زیر چند نمونه از غذاهای دردسرساز را که اکثراً می‌شناسیم آورده‌ایم:

- آب پرتقال

- آب گوجه فرنگی

- سس‌های سالادی که از سرکه درست شده‌اند

- همه خوراکی‌هایی که به ”بدون شکر یا ‌sugarless‌“ معروفند. مثل آدامس بدون شکر.

در هفته اول: چیزهایی که می‌خورید و روش خوردن خود را تغییر ندهید. ولی همه چیزهایی که می‌خورید، زمان خوردن، ناراحتی‌ها و شدت آن‌ها را به دقت یادداشت کنید. این‌کار، مشخص می‌کند که به‌طور کلی رابطه بین چیزهایی‌که می‌خورید و مشکلاتی که پیدا می‌کنید چگونه است. جدول نمونه‌ای که در همین فصل می‌بینید، به شما نشان می‌دهد که ممکن است طی این برنامه ۴ هفته‌ای چه چیزهایی را یادداشت و ثبت کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۵۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۶۰۰
تومان