دانلود و خرید کتاب پول در پویه تاریخ حمیدرضا علمشاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پول در پویه تاریخ اثر حمیدرضا علمشاهی

کتاب پول در پویه تاریخ

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پول در پویه تاریخ

کتاب پول در پویه تاریخ نوشتهٔ حمیدرضا علمشاهی است. انتشارات چاپ و نشر بازرگانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، به پرسش‌هایی مانند اینکه نهاد پول چیست و کارکردهای پول کدام است، پاسخ می‌دهد. کتاب، گذری کوتاه است بر سرگذشت پول از گذشته تا امروز.

درباره کتاب پول در پویه تاریخ

کتاب پول در پویه تاریخ دربارهٔ پول به عنوان یک نهاد است. این کتاب می‌کوشد پول را تعریف کند، کارکردهای آن را برشمارد و همچنین نگاهی تاریخی به این نهاد اثرگذار و ماندگار داشته باشد.

چه شد که پول فلزی جایگزین پول کالایی شد؟ چگونه پول کاغذی جای پول‌های فلزی و سکه‌ها را گرفت؟ پول چگونه به‌وسیلهٔ نظام بانکی پدید می‌آید؟ ارزش زمانی پول ناشی از چیست؟

کتاب پول در پویه تاریخ پس از توضیحاتی دربارهٔ سرشت پول در بخش نخست، در بخش دوم به انواع و گونه‌های پول پرداخته و در بخش سوم دربارهٔ ارتباط میان پول و زمان سخن گفته است.

این کتاب با واژه‌شناسی «پول» آغاز می‌شود.

خواندن کتاب پول در پویه تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که مایل هستند دربارهٔ چیستی و سرگذشت پول بدانند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب پول در پویه تاریخ

«انسان‌ها در مسیر تکاملی زندگی اجتماعی و رشد فرهنگی رفته‌رفته به جایی رسیدند که با مفاهیم مالکیت و مبادله آشنا شدند و دانستند برای به دست آوردن چیزی که دارنده آن نیستند باید چیزی را که دارا هستند، واگذار کنند. در آغاز زندگی گروهی انسان‌ها، تنها خواستن بود که اهمیت داشت و شیوه رسیدن به خواسته‌ها سنجیده نبوده است. از این رو، میل به داشتن چیزی مانند یک تبر سنگی می‌توانست به سادگی مایه بروز کشمکش میان دو تن شود. تنها آشنایی آنها با مفهوم مبادله بود که پایان‌بخش این کشمکش‌ها شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۴۴۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان