دانلود و خرید کتاب فلسفه در چند دقیقه مارکوس ویکس ترجمه فرخ بافنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه در چند دقیقه اثر مارکوس ویکس

کتاب فلسفه در چند دقیقه

معرفی کتاب فلسفه در چند دقیقه

مارکوس ویکس در فلسفه در چند دقیقه ۲۰۰ مفهوم کلیدی فلسفه را به زبان ساده توضیح داده است. هدف او در این کتاب توانمندسازی انسان برای داشتن تفکر منطقی است. این اثر با ترجمهٔ فرخ بافنده در نشر پندار تابان چاپ شده است.

درباره کتاب فلسفه در چند دقیقه

فلسفه، در نهایی‌ترین شکل خود، ابزاری برای تفکر است. تفکر دربارهٔ اینکه چرا هر چیزی آن‌گونه است که هست. چگونه می‌توانیم به بهترین شکل ممکن زندگی کنیم، چگونه می‌توانیم دربارهٔ آنچه می‌دانیم مطمئن شویم و علت و معنای وجودی ما چیست؟

این کتاب به شاخه‌های مختلف فلسفه، فلسفه در عصر باستان و عصر حاضر، فلسفه کاربردی، رابطه بین فلسفه، مسیحیت، اسلام و دوران رنسانس، فلسفه غربی و شرقی و مکاتب مختلف فلسفی می‌پردازد. این اثر مطالب مختلفی دارد که از ظهور فلسفه در یونان باستان تا حال و روز امروز فلسفه را پوشش می‌دهند و سفری به دل تاریخ فلسفه، آشنایی با انواع طرز تفکرها، اندیشمندان و فیلسوفان بزرگ و ... است.

در این کتاب نزدیک به دویست سرفصل از مفاهیم مهم و کلیدی فلسفه را می‌خوانیم که هرکدام شرح مختصری دارند و با تصاویر مرتبطی همراه شده‌اند.

فهرست کتاب فلسفه در چند دقیقه به این شرح است:

مقدمه

فصل اول: شاخه‌های فلسفه؛

فصل دوم: فلسفه یونانی؛

فصل سوم: فلسفهٔ شرقی؛

فصل چهارم: مسیحیت و فلسفه؛

فصل پنجم: فلسفه و اسلام؛

فصل ششم: رنسانس، استدلال و انقلاب؛

فصل هفتم: تجربه‌گرایی؛

فصل هشتم: آرمان‌گرایی آلمانی؛

فصل نهم: اگزیستانسیالیسم (مکتب اصالت وجود/وجودگرایی)؛

فصل دهم: فلسفه در ایالات متحده؛

فصل یازدهم: منطق مدرن؛

فصل دوازدهم: فلسفه و علم در قرن بیستم؛

فصل سیزدهم: فلسفهٔ سیاسی قرن بیستم؛

فصل چهاردهم: فلسفهٔ کاربردی.

کتاب فلسفه در چند دقیقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم. اگر دوست دارید با مفاهیم کلی فلسفه آشنا شوید این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا گام اول را بردارید.

بخشی از کتاب فلسفه در چند دقیقه

«فلسفهٔ اسلامی، تا حد زیادی از مکتب یونانی، به همراه فلاسفه‌ای نظیر ابن‌سینا و ابن‌رشد که نظرات خود را به ایده‌های افلاطون و ارسطو اضافه می‌کردند، نشئت گرفته بود. بسیاری از این فلاسفه در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های شهرهای اصلی اسلام، به‌خصوص «بیت الحکمه» یا «منزل عقل» در بغداد، جایی که متون باستانی حفظ و ترجمه می‌شدند، به پژوهش می‌پرداختند. این امر برخلاف سوادآموزی در مسیحیت بود که آن را فلسفهٔ مشرکانه می‌دانست. بااین‌حال، در قرن یازدهم، کشورگشایی‌ها از طرف اورشلیم، سیسیل و بخشی از اسپانیای اسلامی، تماس بین این دو فرهنگ را افزایش داد. محققان اروپایی به متون باستانی و تفسیرات اسلامی آنها دسترسی پیدا کردند و آنها را به لاتین ترجمه نمودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۷۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان