دانلود و خرید کتاب زنگ انشا محمدنصیر راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنگ انشا اثر محمدنصیر راد

کتاب زنگ انشا

امتیاز:
۲.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زنگ انشا

کتاب زنگ انشا نوشتهٔ محمدنصیر راد است. این کتاب را انتشارات جامخانه برای تمام معلمان منتشر کرده است.

درباره کتاب زنگ انشا

انشا همان مهارت دانش‌آموز در امر نوشتن است که با به‌کارگیری واژه‌ها و کلمات از ذهن خود، جملات و عبارات زیبایی باتوجه‌به قواعد نگارش می‌نویسد و با نوشتهٔ خود اندیشه‌ای را ارائه می‌دهد. آفریدن، ایجادکردن، آغازکردن، از خود‌چیزی‌گفتن، شعرگفتن، سخن‌پردازی و سخن‌آفرینی، مجموعه فرایندهایی است که در انشانویسی حاصل می‌شود.

آدم‌های خوش‌فکر که توان نوشتن دارند، فکرهای خود را به نظم درمی‌آورند و تألیف می‌کنند. آدم‌های خوش‌فکر دیگر در راه‌های هنری و اجتماعی، خلاق و آفریننده هستند. اما فکرهای خوب و تازه، زمینهٔ ظهور می‌خواهد و مدرسه، بسترساز افکار بدیع و رنگین است. 

ساختن این بستر، ابزار و مصالح مناسب می‌خواهد. با کمی تغییر در نگاه و درک شرایط جامعه امروز، می‌توان روی درس انشا سرمایه‌گذاری کرد و شاهد ارزش‌افزودهٔ آن بود. درس انشا ازآن‌جهت اهمیت دارد که می‌تواند مهارت‌های چهارگانهٔ گوش‌دادن، سخن‌گفتن، خواندن و نوشتن را درهم ادغام کند. به‌نوعی انشا مادر همهٔ دروس و مهارت‌های تحصیلی است. اگر مهارت انشا در کودک تقویت شود او بهتر می‌تواند املا بنویسد و همچنین وقتی توانست خوب املا بنویسد، در سایر دروس نیز رشد می‌کند.

اگر دانش‌آموزان یک جامعه نیاموزند چگونه ذهن خود را به جریان درآورند و روح سیال خود را به تکاپو وادارند حتی اگر به درجات عالیهٔ علمی نیز دست یابند بی‌شک سرنوشت غم‌انگیزی در انتظار آنها خواهد بود چرا که انشا به‌عنوان یک سیستم ذهنی باز می‌تواند زیباترین آموزنده آزادی باشد و محیط‌های آموزشی باید جهت پرورش خلاقیت فرصت‌های مختلفی را برای کودکان فراهم کند. این کتاب مجموعه‌ای موضوع انشا برای کودکان است که معلمان می‌توانند از آن استفاده کنند. 

خواندن کتاب زنگ انشا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معلمان مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مخاطبان این کتاب هستند. 

بخشی از کتاب زنگ انشا

«۱. چگونه «نظافت» را رعایت کنیم؟

بهداشت فردی- تأثیر بهداشت فردی در سلامت جامعه ـ بهداشت عمومی ـ تأثیر متقابل بهداشت فردی و عمومی

۲. وظیفهٔ شما در برابر خدمات شهرداری چیست؟

همکاری با مأمورین شهرداری ـ رعایت موازین شهرداری در خانه‌سازی ـ پرداخت به موقع عوارض ـ نریختن زباله در سطح شهر ـ قرار دادن زباله در کیسه مخصوص.

۳. چگونه می‌توانیم به حقوق دیگران احترام بگذاریم؟

رعایت حقوق همسایگان ـ رعایت حقوق دوستان و همکلاسی‌ها ـ رعایت نوبت در بانک‌ها ـ رعایت نظم در صفوف نانوایی، تاکسی و اتوبوس.

۴. ارزش و اهمیّت فضای سبز را در یک شهر بنویسید؟

تعریف فضای سبز ـ عناصر تشکیل دهنده فضای سبز ـ استفاده و نگهداری صحیح از فضای سبز ـ فواید فضای سبز ـ تأثیر فضای سبز در سلامت روحی و جسمی انسان.

۵. از پارک‌ها چگونه استفاده کنیم؟

تعریف پارک ـ اهداف احداث پارک‌ها ـ انواع پارک ـ فواید پارک‌ها ـ نحوه استفاده صحیح از وسایل موجود در پارک‌ها.

۶. عواملی که باعث ازدیاد تصادف عابرین درخیابان‌های شهری شود، را بنویسید.

عدم رعایت مقررات توسط بعضی افراد ـ کم عرض بودن خیابان‌ها ـ عدم آشنایی با مقررات عبور و مرور ـ رعایت نکردن اصول شهرسازی ـ نبودن علائم راهنمایی و رانندگی در بعضی از معابر عمومی ـ مستهلک بودن وسایل نقلیه.

۷. عنوان «شهر ما، خانه ما» یعنی چه؟

موارد شباهت مسئولیت افراد در حفظ و نگهداری خانه و شهر ـ احساس مسئولیت در مقابل امکانات عمومی شهر ـ موارد شباهت همکاری افراد در خانه و شهر.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷ صفحه

حجم

۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷ صفحه

قیمت:
۴,۲۰۰
تومان