دانلود و خرید کتاب طبیعت در هنر باستان عفت‌السادات افضل‌طوسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طبیعت در هنر باستان اثر عفت‌السادات افضل‌طوسی

کتاب طبیعت در هنر باستان

انتشارات:مرکب هنر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طبیعت در هنر باستان

«طبیعت در هنر باستان» نوشته عفت‌السادات افضل‌طوسی( -۱۳۴۲)، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) است. این کتاب با هدف استفاده برای تدریس درس انسان، طبیعت، طراحی نوشته شده است و مهم‌ترین پدیده‌های طبیعت را که در آثار هنری باستان به جا مانده است را بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«نوشتن در مورد جلوه‌های طبیعت در هنر تنها از مسیر تاریخ هنر نمی‌گذرد، از آنجائی که هنر انسانی‌ترین فعالیت انسانی است، از مسیر اندیشه‌ها و سیر تفکر انسان در مورد هستی می‌گذرد، مسیری مشترک با اسطوره‌ها، ادیان، فرهنگ‌ها و نمادها. به جرات می‌توان گفت انعکاس طبیعت در هنر انعکاس اندیشه‌ها، آرزوها و اعتقادات و انتخاب‌های انسان در طی تاریخ است، انتخابی که هرکس در زندگی یک بار با آن مواجه خواهد شد و باید راه خود را از میان راه‌های دیگر بیابد. آیا همراه با طبیعت و با طبیعت هستیم یا ناظر، مصرف‌کننده، مخرب آن؟ طبیعت را چگونه می‌بینیم، و چگونه در زندگی، در هنر و در انتخاب‌های ما حضور دارد؟

هـنر، انعکاس طبیعت و جهان اطراف در آینه ی چشم و جان انسان است. انسان در طی تاریخ، ترس‌ها، آرزوها، اعتقادات، علایق و انتخاب خود را در آثار هنری نشان داده و هنر آینه درد و رنج، آرزو و غم و شادی و اندیشه انسان بوده است. گویی هنر بازی مقدسی بود که در حین ارضاء حس سرگرمی و تنوع طلبی بشر می‌توانست ارزش ها و آرزو ها و انتخاب او را نمایش داده، در خود جاودانه ثبت کند. هنر شوق انسان در ایجاد امری خارق العاده، امری به زیبای و پیچیدگی و به ویژگی خود طبیعت است.

امری که انسان را خالق می کند، خالق آنچه آفریده است. هنر نماد آزادی و انتخاب و عرصه نمایش روح بی‌نهایت‌طلب و پویای انسان است، هنر هرگز خالی از نگاه انسان، علاقه و اندیشه‌هایش نبوده است.»

نظرات کاربران

زیبا
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

اطلاعات جالبی به دست میارید حتما بخونید

مریم
۱۴۰۲/۰۵/۱۸

کتاب های این استاد عالیه

کاربر 7748202
۱۴۰۲/۱۰/۰۹

کتاب خوبی بود اطلاعات مفیدی رو در اختیار قرار میداد ولی متاسفانه چند قسمت از کتاب یک سری اشتباهات جزئی داشت

بای از طاقچه میرم
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

بای بای از تاقچه میرم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان