دانلود و خرید کتاب نظام‌ آوایی زبان لاری.ام. هایمن ترجمه ی‍دال‍ل‍ه‌ ث‍م‍ره‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظام‌ آوایی زبان اثر لاری.ام. هایمن

کتاب نظام‌ آوایی زبان

معرفی کتاب نظام‌ آوایی زبان

«نظام‌ آوایی زبان» نوشته لاری.ام. هایمن که دربردارنده دو حوزه نظریه و تحلیل در مبحث آواشناسی در علم زبان‌شناسی است.

موضوع این کتاب واج‌شناسی یا بررسی نظام‌های آوایی زبان است. هدف اصلی کتاب این است که نشان دهد اصوات گفتار در زبان‌های پیچیده دنیا چگونه ساخته می‌شوند و چگونه نقش خود را ایفا می‌کنند. در این کتاب هم نظریه‌های واج‌شناسی بررسی شده و هم واج‌ها تحلیل توصیفی شده‌اند. فهم کتاب نیاز به دانش وسیع قبلی در واج‌شناسی ندارد و هر کس با معلومات ابتدایی درباره آواشناسی به خوبی از آن می‌تواند بهره گیرد.

کتاب در شش فصل تنظیم شده است. در فصل اول تمایز بین آواشناسی و واج‌شناسی، مفهوم سطوح نمایش و انواع شواهد، که مفروضات و تحلیل‌های نظری را تأیید می‌کنند، بیان شده است. فصل دوم ارکان اصلی واجشناسی را توضیح داده و پیشینه تاریخی پیدایش و تحول نظریه‌های واجشناسی را بیان کرده است. فصل سوم برخوردهای مختلف نسبت به تحلیل‌های واجی و طبیعت «واج» را بیان کرده است. فصل چهارم نمایش صوری تحلیل واجی ارائه شده است. فصل پنجم به مفهوم سادگی واجی یعنی سادگی طبقات صداها، دستگاه‌ها و قواعد واجی می‌پردازد. در فصل ششم که ویژگی اصلی این کتاب به شمار می‌رود، تحلیل پدید‌ه‌های فوق صدایی ارائه ‌شده است.

نظرات کاربران

joseph
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

سلام. کتاب کامل نیست و فصل پنج و شش کتاب کمه. اصلا نیاز اصلی من رفرنس های ته کتاب بود برای پایان نامه میخواستم. درضمن، تو کتاب هایی با فرمت پی دی اف امکان علامت گذاری وجود نداره. این چه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان