دانلود و خرید کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه) بیتا نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه) اثر بیتا نوروزی

کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه)

نویسنده:بیتا نوروزی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه)

کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه) نوشتهٔ بیتا نوروزی است. انتشارات چاپ و نشر بازرگانی این کتاب را منتشر کرده است. این اثر، کوشیده است تا نقاط ضعف و تهدید، جنبه‌های مثبت و نیز فرصت‌های صادرات فرآورده‌های غذایی حلال به بازارهای سه کشور روسیه، چین و هند را بررسی کند.

درباره کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه)

کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه)، در فصل نخست می‌کوشد، به‌طور مختصر، به برخی عوامل مؤثر بر رقابت‌مندی در چارچوب تئوری‌های تجارت بین‌الملل اشاره کند؛ ضمن اینکه به بعضی از شاخص‌های تعیین‌کنندهٔ رقابت‌مندی نیز اشاره می‌شود.

این کتاب در فصل دوم، می‌کوشد با استفاده از مفاهیم مربوط به اندازه‌گیری اثرات رقابت‌مندی و همچنین در نظر گرفتن اندازهٔ بازار، نرخ رشد بازار و موانع تعرفه‌ای موجود به شناخت و پیش‌بینی نشانه‌ها و روندهایی که حاکی از عملکرد و بهبود رقابت‌مندی ناشی از توسعهٔ بازار و تقاضا در کشورهای طرف تجاری است، پی ببرد. در این فصل، دلایل تغییرات سهم در بازار فرآورده‌های غذایی حلال در طرف‌های تجاری، به‌منظور توانایی پیش‌بینی ارتقاء رقابتمندی برای سنوات آتی نیز بررسی می‌شود. در این فصل، عوامل اثرگذار بر رقابت‌مندی فرآورده‌های غذایی را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد که در این فصل در قالب بخش‌های مختلف به آن پرداخته شده است.

فصل سوم کتاب حاضر نیز ابتدا چارچوب پرسش‌نامه را ارائه می‌کند؛ سپس به تجزیه و تحلیل عوامل محیطی (فرصت‌ها و تهدیدها) و عوامل درونی (قوت‌ها و ضعف‌ها) حاصل از این پرسش‌نامه پرداخته شده و در بخش دیگر نیز، راهبردهای اصلی دولت برای کمک به ارتقای رقابتمندی شرکت‌های صادراتی، در بازارهای مورد بررسی، ارائه می‌شود.

کتاب بیتا نوروزی در فصل پایانی، «یافته‌های تحقیق و راه‌کارهای پیشنهادی» را به خوانندهٔ خود ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم اقتصاد و مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب فرصت ها و چالش های صادرات محصولات حلال ایران (بازارهای هند، چین و روسیه)

«با افزایش تجارت مواد غذایی با منشاء حلال در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، بسیاری از کشورها سرگرم اقداماتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید و تنوع دادن فرآورده‌های غذایی با منشاء حلال می‌باشند. به‌نظر می‌رسد ایران به‌عنوان یک کشور مسلمان، تمام عناصر لازم را دارد و از موقعیت مناسبی برای تبدیل شدن به مرکزی برای تبلیغ، توزیع و تولید غذاها، محصولات غیرغذایی و دیگر خدمات حلال برخوردار است. از آنجا که بخش خصوصی کشور نقش قالب در تولید و توزیع مواد غذایی نهایی به ویژه حلال دارند، با حمایت و تشویق‌های دولت در معتبر سازی فرایند حلال، می‌توان شاهد حضور ایران در بازار جهانی فرآورده‌های غذایی حلال بود. ضمن اینکه، با گذشت زمان، توجه و تلاش شرکت‌ها به ایجاد برند فرآورده‌های غذایی حلال در سطح ملی و منطقه‌ای، ایران می‌تواند کانونی برای تأیید محصولات حلال توسعه یابد. مضافاً اینکه به مرکز دانش و اطلاعات برای ترویج تجارت و سرمایه‌گذاری در زمینه محصولات و خدمات حلال تبدیل شود. البته چنین اقدامی مستلزم وجود یک نهاد سازمان‌یافته با پشتیبانی دولت است تا هماهنگ‌سازی توسعه کلی این صنعت را بر عهده بگیرد.

صنعت فرآوری محصولات غذایی در کشور در مقایسه با سایر صنایع کارخانه‌ای کشور ضمن برخورداری از سابقه طولانی، سهم و جایگاه ویژه‌ای هم از حیث اشتغال‌زایی و هم از لحاظ امنیت غذایی دارد. در سال ۱۳۸۶ ارزش‌افزوده صنایع غذایی حلال کشور به ارزش ۸۲۰۰ میلیارد ریال می‌باشد که ۷.۴ درصد از کل ارزش افزوده صنایع بزرگ کشور را به خود اختصاص داده است و از این حیث رتبه ششم را دارا می‌باشد. در طی سال‌های ۱۳۷۵-۱۳۸۶، ارزش افزوده صنایع غذایی حلال کشور از رقم ۳۵۵۵ میلیارد ریال (به قیمت ثابت ۱۳۷۶) در سال ۱۳۷۵ به رقم ۸۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ با نرخ رشد سالانه ۹.۶ درصد افزایش یافته است. در واقع در طی دوره مذکور ارزش‌افزوده بخش مورد بررسی بیش از ۲ برابر گردیده است. البته این افزایش از سال ۱۳۷۹ (۲۰۰۰ میلادی) به بعد پیوسته و چشم‌گیر بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۳۰۰
تومان