دانلود و خرید کتاب مبانی تفکر سیستمی ویرجینیا اندرسون ترجمه علی سیبویه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی تفکر سیستمی اثر ویرجینیا اندرسون

کتاب مبانی تفکر سیستمی

معرفی کتاب مبانی تفکر سیستمی

کتاب مبانی تفکر سیستمی نوشتهٔ ویرجینیا اندرسون و لارن جانسون با ترجمهٔ علی سیبویه در انتشارات اودیسه چاپ شده است. علی‌رغم رشد قابل توجه متون و کتاب‌های حوزه تفکر سیستمی و پویایی‌شناسی سیستم‌ها به‌ویژه در دوسه سال اخیر (به‌عنوان نمونه، راهنمای مدیران برای به‌کارگیری تفکر سیستمی: دیدن جنگل ازمیان درختان)، کتابی که بتواند ضمن تبیین سیستم و تفکر سیستمی عاری از پیچیدگی‌ها و مطالب طولانی باشد، کمتر به چشم می‌خورد. به‌همین جهت در راستای گسترش این حوزه و توسعه‌ی آن، کتاب مبانی تفکر سیستمی: از مفاهیم تا حلقه‌های علّی که کتابی بسیار ساده و در عین حال کاربردی می‌باشد، جهت مطالعه علاقه‌مندان ترجمه گردیده است.

مبانی تفکر سیستمی: از مفاهیم تا نمودارهای علّی حلقوی، قدرت تفکر سیستمی را به‌صورت دقیق و روشنی معرفی می‌کند و قدم‌به‌قدم شما را در فرآیند معرفی، تمرین و تقویت تفکر سیستمی همراه می‌نماید.

درباره کتاب مبانی تفکر سیستمی

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم مملو از مسائلی است که به‌دلیل پیچیدگی‌های گوناگون، نیازمند تعمق و تأمل بیشتری هستند. نگاه سطحی و راه‌حل‌های مقطعی، نه‌تنها وضعیت را بهبود نمی‌دهند، بلکه در بسیاری از اوقات سبب می‌شوند با دشواری‌های بیشتری روبه‌رو شویم. این دسته از مسائل ممکن است در زندگی فردی، خانواده و یا سازمانی که در آن قرار داریم وجود داشته باشند و همواره ما را با چالش‌هایی مواجه سازند.

تفکر سیستمی به ما کمک می‌کند، به دنیای اطراف خود بهتر بنگریم و با درنظر گرفتن عوامل به هم‌وابسته‌ٔ بیشتری، نگاهی دوباره به مسائل داشته و راه‌حل‌های اهرمی‌تری را ارائه دهیم. درحقیقت، نگرش سیستمی این امکان را ایجاد می‌کند تا در موقعیت‌ها یا جایگاه‌های مختلفی که قرار داریم، به بهترین نحو ممکن ایفای نقش نماییم و اثرات و بازخوردهای اقدام‌های خود را بهتر درک کنیم.

در مقدمهٔ کتاب می‌خوانیم: «در این چندسالی که به تدریس درس تفکر سیستمی و پویایی‌شناسی سیستم‌ها در دانشگاه‌های مختلف مشغول بوده‌ام و یا در پروژه‌های مختلفی همکاری داشته‌ام، معضل فقدان نگرش سیستمی و عدم توجه به اصول سیستم‌ها در تفکر و عمل حتی در میان دانش‌آموختگان مدیریت و مهندسی یا مدیران سازمان‌ها بسیار مشهود بوده است و معمولاً در کلاس‌های آموزشی یا جلسات مختلف، افراد با سوابق تحصیلی و کاری گوناگون، از بیان نکات سیستمی، بسیار شگفت‌زده شده و به‌وجد آمده‌اند و مشتاق یادگیری بیشتر و به‌کارگیری اصول و ابزارهای آن در قسمت‌های مختلف کاری و زندگانی خود بوده‌اند. به‌همین جهت همواره در این فکر بوده‌ام که با گسترش این دانش و کاربردی ساختن آن در حوزه‌های مختلف، سهمی هرچند کوچک در بهبود تفکر، تصمیمات و امور اجرایی داشته باشم.» 

تفکر سیستمی کمک می‌کند تا:

ساختاری که واقعاً سازمان شما را شکل می‌دهد را درک کنید.

الگوهای کلیدی رفتار در طول زمان را شناسایی کنید.

با مشکلات با بینش قوی‌تری مقابله کنید.

روندها، تاخیرها و عواقب تصمیم خود را پیش‌بینی کنید.

عنصر ریسک را کاهش دهید.

برای بهبود عملکرد، مداخله‌هایی اهرمی را طراحی کنید.

کتاب مبانی تفکر سیستمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب می‌تواند به‌عنوان منبع درسی تحلیل سیستم‌ها برای دانشجویان کارشناسی مهندسی صنایع و همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و MBA مورد استفاده قرار گیرد. همچنین باتوجه به سادگی و کاربردی‌بودن مطالب، جهت مطالعهٔ تمامی افراد جویای دانش از معلّمان مدارس گرفته تا کارکنان سازمان‌های تولیدی و خدماتی نیز توصیه می‌گردد.

نظرات کاربران

کاربر 7240485
۱۴۰۲/۰۷/۰۲

بسیار عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان