دانلود و خرید کتاب شخصیت شناسی آرکتایپی فرناز شایگان مجد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شخصیت شناسی آرکتایپی اثر فرناز شایگان مجد

کتاب شخصیت شناسی آرکتایپی

معرفی کتاب شخصیت شناسی آرکتایپی

کتاب الکترونیکی «شخصیت شناسی آرکتایپی» نوشتهٔ فرناز شایگان مجد در انتشارات زلال سبز چاپ شده است. علم شخصیت‌شناسی با مطالعه بر روی شباهت‌های انسان به ارائه مدل‌های کلی و مشخصی برای شخصیت افراد، می‌پردازد و به ما کمک می‌کند تا به شناخت خود نزدیک‌تر شویم. در عین اینکه با شناخت شخصیت‌های گوناگون، می‌توانیم با خلقیات اطرافیانمان هم آشنا شویم و بهترین نحوه تعامل را با آن‌ها برقرار سازیم. کتاب حاضر کتابی است که در آن ابتدا مبانی نظری و علمی مباحث مربوط به شخصیت شناسی ارائه می گردد و لزوم و چرایی این مبحث مطرح می‌شود.

درباره کتاب شخصیت شناسی آرکتایپی

در روانشناسی، نظریه‌های مختلفی برای شخصیت‌شناسی مطرح شده که هرکدام دسته‌بندی‌های مختلف خود را برای شخصیت انسان ارائه می‌دهند. خودشناسی به‌وسیله‌ٔ روان‌شناسی، علمی واقعی است که توسط انسان‌های خردمندِ شرق و غرب به کار رفته است. رد پای این علم در فلسفه‌های تائوئیستی، سقراطی، لامائیستی، در بعضی از مکاتب مصر باستان، مایاها، آزتک‌ها و اینکاها و برخی مکاتب و اقوام دیگر وجود داشته و دارد. اکنون و در زمان حاضر، ترکیب خودشناسی و روان‌شناسی به شکلی مدرن‌تر از همیشه در اختیار ما است.

در این میان، شخصیت‌شناسی آرکتایپی یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین نظریات در این حوزه است که حاصل کار کارل گوستاو یونگ و دکتر شینودا بولن است. در این کتاب سعی شده است به‌شیوه‌ای کاربردی به مبحث شخصیت‌شناسی آرکتایپی پرداخته شود. به شکلی که خواننده حتی بدون داشتن اطلاعات پایهٔ روان‌شناسی به‌راحتی مفاهیم موجود در کتاب را فهمیده و به بهترین شکل از اطلاعات موجود در کتاب برای شناخت خود و افراد دیگری که با آن‌ها در زندگی فردی و اجتماعی در ارتباط است بهره ببرد.

کتاب شخصیت شناسی آرکتایپی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث شخصیت‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شخصیت شناسی آرکتایپی

هیچ‌کس کامل و بی‌نقص نیست. اگر نقاط ضعف و معایب خودمان را بدانیم و مسئولیت آنها را قبول کنیم قادر خواهیم بود که با برطرف کردن این معایب انسان توانمندتری بشویم و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

همه‌ی ما به خوبی از دیگران انتقاد می‌کنیم، اما نقص‌های خود را نمی‌بینیم. خودشناسی به ما کمک می‌کند تا عیب‌های خود را ببینیم و کمتر از دیگران انتقاد کنیم. سایه‌های شخصیتی در وجود همه ما هستند.

زمانی که در جریان خودشناسی متوجه دلایل نقاط ضعف و قوت خودتان شدید، اعتماد به نفس بسیار بیشتری خواهید یافت. این اعتماد به نفس باعث خواهد شد که بتوانید احساسات مختلف خود را که قبلاً از بیان آن‌ها استرس یا ترس داشتید در هر موقعیتی و به میل خودتان بیان کنید. به عبارت دیگر، خودشناسی، قدرتی به شما خواهد داد که شادی، غم و احساسات مختلف خود را خیلی صریح و طبیعی با انسان‌های دیگر مطرح کنید. وقتی صاحب چراغ راه خودشناسی شدید و علت بسیاری از مشکلات درونی و بیرونی خود را کشف کردید، شور و هیجان جدیدی در وجود خود احساس خواهید کرد. این شور و هیجان جدید که برخاسته از خودشناسی خواهد بود، حس مثبت اندیشی و خوش بینی واقعی شما را بنا نهاده یا تقویت خواهد کرد. خوش‌بینی به خاطر این خواهد بود که قادر به دیدن واقعیت‌های وجودی خودتان در ابعاد مختلف خواهید شد. در نتیجه، با دانستن علت و چراهای افکار و احساساتتان، چنانچه از وقایع گذشته‌ی زندگی‌تان احساساتی مانند پشیمانی یا حس گناه داشته باشید، سبک بارتر خواهید شد. خودشناسی به شما کمک خواهد کرد به موقعیت‌های مختلف گذشته‌تان از زاویه‌ای متفاوت بنگرید و انتخاب‌ها یا موقعیت‌هایی را که در آن زمان داشتید درست‌تر ببینید. تمامی این موارد باعث خواهد شد که اگر حس گناه یا پشیمانی از کارهای گذشته را دارید، از بار آن‌ها در ذهنتان تا حد زیادی کاسته شود.

رهبری و تحول سازمانی از دیدگاه اسلام (کارشناسی ارشد مدیریت دولتی)
مجید ضماهنی
نیمه دیگر از ضرب المثل های مصرعی در ادب فارسی (جلد سوم)
سیدمحمد نحوی
در قلمرو کویر
علی ارقش
نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران
محمدامین پورچنگیز
پیشگیری از آسیب های ورزشی در والیبال نشسته
محمد کریمی زاده اردکانی
راحت حرفتان را بزنید
الیزابت کونکه
آیا چربی و کلسترول برای شما مفید است؟
یوفه راونسکو
انسان در آموزه های وحیانی؛ با تاکید بر آیات و روایات
رضا فیروزی
اعمال کوچک، نتایج بزرگ
اریک کامرلینک
دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد
ناهید عابدینی
از علایم تا درمان افسردگی کودک و نوجوان
نصیره مقدم‌فر
شجاع باش، نه همه چی تموم
ریشما سوجانی
زندگی آذر
طاهره نیرومند
ریشه های ناخودآگاه شخصیت
کاترین مایرز
وابستگی ناسالم
ملودی بیتی
فتح پلاسان
امیل زولا
خود را از وسواس فکری عمل رها کنید
جونا لاکین
هنر چهره شناسی
بوی لافایت دومنت
پس از جدایی از تو
ونسا مولیگان
خودشکوفایی
سارا فرج‌دنیوی

نظرات کاربران

بهار
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

مطالبش خوبه ولی چه گرون .کتاب الکترونیکیه که انقدرگرون

کاربر ۲۱۱۸۲۱۹
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

لطفا در طاقچه بینهایت قرار بدید کتاب خوبیه من خوندم قبلا برای بقیه هم جالبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۲۸۰,۰۰۰
تومان