دانلود و خرید کتاب بررسی میدان های بلوری مختلف و تعیین فرم پتانسیل آن ها از دیدگاه کوانتومی ناهید رسولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی میدان های بلوری مختلف و تعیین فرم پتانسیل آن ها از دیدگاه کوانتومی اثر ناهید رسولی

کتاب بررسی میدان های بلوری مختلف و تعیین فرم پتانسیل آن ها از دیدگاه کوانتومی

ویراستار:نسرین سهرابی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی میدان های بلوری مختلف و تعیین فرم پتانسیل آن ها از دیدگاه کوانتومی

کتاب بررسی میدان های بلوری مختلف و تعیین فرم پتانسیل آن ها از دیدگاه کوانتومی نوشته ناهید رسولی و حسین صلواتی و مریم موحدی و نسرین سهرابی است. این کتاب را انتشارات کنکاش منتشر کرده است. 

درباره کتاب بررسی میدان های بلوری مختلف و تعیین فرم پتانسیل آن ها از دیدگاه کوانتومی

کتاب حاضر در هشت فصل به رشته تحریر در آمده و به تشریح روش‌هایی می‌پردازد که به کمک آن می‌توان مقدار شکافتگی سطوح انرژی اوربیتال‌های ترکیبات d کوﺋوردیناسیون مختلف را که تحت اختلال‌های متعدد قرار می‌گیرند به دست آورد. درک کامل نظریه‌های این کتاب به نظریه گروه و مکانیک کوانتومی نیاز دارد. از این‌رو به منظور کمک در فهم کامل و صحیح مباحث پیش نیازهای لازم از این دو ابزار قدرتمند آورده شده است. البته لازم به ذکر است که درک جزئیات نظریه میدان بلور بدون فهم عمیق و درست از ساختار اتمی، توابع موج اتمی واعداد کوانتومی امکان پذیر نیست. 

در فصل اول کتاب حاضر با بهره گیری از مبانی مکانیک کوانتومی، اصول اساسی که هر شیمیدان باید در ارتباط با ساختار اتمی، توابع موج اتمی و اعداد کوانتومی بداند بررسی شده است. بدیهی است بسیاری از مفاهیمی که در شیمی مدرن به کار می‌روند از نظریه کوانتومی منشاء می‌گیرند. در فصل اول سعی شده مباحث ضروری و تفسیر فیزیکی آنها که نظریه کوانتومی در کاربردش در شیمی به آن‌ها نیاز دارد برای دانشجویان آورده شود. زیرا زمانی که دانشجویان ذهنیت نادرستی از اتم داشته باشند نمی‌توانند به تفسیر و تحلیل‌های بعدی در بقیه موضوعات شیمی بپردازند. در فصل دوم تلاش شده به معرفی نظریه میدان بلور اشاره گردد. هدف بررسی اثر میدان لیگاند (میدان بلور) بر آرایش‌های الکترونی مختلف یا حالت‌های الکترونی مختلف عناصر واسطه عمدتا بلوک d یا f است و سپس تعیین حالت‌های الکترونی مختلف توابع موج و انرژی آنها است که همه این موارد مبنای مبحث طیف الکترونی است. در فصل سوم فرم پتانسیل برای میدان‌های بلوری مختلف به منظور دستیابی به سطوح انرژی اوربیتال‌های d با استفاده از نظریه گروه بیان شده است. در فصل چهارم بررسی طیف بینی اتمی و در ادامه تعیین توابع موج ترمهای طیفی به کمک عملگرهای بالابرنده وکاهنده معرفی می‌گردد. در فصل پنجم به بررسی یون آزاد در میدان‌های بلوری ضعیف متوسط و قوی اشاره می‌شود. در فصل ششم تشکیل پیوند در کمپلکس‌های فلزی براساس نظریه اوربیتال مولکولی توضیح داده می‌شود و در ادامه در فصل هفتم به مدل همپوشانی زاویه‌ای اشاره می‌گردد. در نهایت در فصل هشتم به بررسی اثر میدان مغناطیسی بر روی ترازهای الکترونی عناصر واسطه پرداخت شده است. این روش مبنای انواع روش‌های مغناطیسی مانند رزونانس اسپین الکترون(ESR) و مغناطیس پذیری است.

خواندن کتاب بررسی میدان های بلوری مختلف و تعیین فرم پتانسیل آن ها از دیدگاه کوانتومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان فیزیک پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان